Pozdravljeni,
Sem Lara, v 8. razredu OŠ.
Problem imam tak da v torek (nevem datuma) sem bila vprašana zgodovino in sem dobila oceno 2, in moja najboljša prijateljica je rekla: a se nisi mogla bolj naučiti, kako si lahko dobila samo 2. No in potem naslednji dan me kar ignorirala, in sem mislila da je nekaj osebnega ali kaj drugega nisem spraševala, naslednji dan se je ponovilo, in še naslednji dan sem pa že malo bolj mislim se mi je že malo bolj dozdevalo da me ignorira, in po poti do naslednje učilnice sem jokala sošolka mi je nekaj govorila ni me videla da jokam ampak en moment me je pogledala in sva se šle na stranišče pogovorit rekla je da ima lahko samo slab teden ali kaj takega, potem za vikend en dan me tudi ni bilo v šoli in v nedeljo ker bi mogla iti k sv. maši mi je mami rekla naj jo po maši vprašam če mi posodi zvezke da si prepišem zapiske ampak potem sem mami povedala da me ignorira, in sem ji rekla da je mogogče zaradi tiste 2 in mi je mami rekla da se nobeden ne sme vmešavati v moje ocene. No in zdaj je od prvega dne kadar me je začela ignorirati je že kakšen mesec po pol in res nevem kaj narediti. Sem tudi že šla na google in iskala kaj narediti če te prijatelj ignorira in povsod je pisalo naj se pogovorim, a mene je preveč strah in se neb ravno pogovarjala. (aja in pa midve se poznava že 10 let)
Hvala že za vnaprej!
Lara
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Lara, pozdravljena!
Praviš, da te tvoja najboljša prijateljica že mesec in pol ignorira. To se je začelo po tem, ko si pri zgodovini dobila dvojko. Predstavljam si, da si ob tem zmedena in hkrati žalostna, še posebej, ker sta prijateljici že tako dolgo. Sedaj si negotova glede tega, zakaj te prijateljica sploh ignorira, hkrati pa se sprašuješ, kako to situacijo rešiti in pristopiti do prijateljice.
Naprej bi te rada pohvalila. Zdi se mi zelo zrelo, da iščeš načine, kako se ponovno približati prijateljici in priti do nekaterih odgovorov.
Vidim, da si že razmišljala o možnih razlogih za nastalo situacijo. Seveda lahko o tem le sklepaš, odgovor pa, žal, pozna le ta prijateljica. In kot si razbrala že iz nekaterih spletnih virov, bi ti tudi sama najprej predlagala, da se o tem z njo kar direktno pogovoriš. Čeprav ob tem čutiš strah in ti je narediti ta korak zelo težko, boš na tak način najverjetneje najlažje prišla do odgovorov. Verjamem, da ti je ob tem neprijetno.  Včasih nam je zelo težko razbiti led, ki nastane med nami in drugimi in dlje kot traja, težje je. S tem, ko se izogibamo temu, česar nas je strah, se naš strah le povečuje. Zato moramo narediti ravno nasprotno, torej da se s tem strahom soočimo. Verjamem, da ti te besede v tem trenutku morda ne pomagajo kaj dosti. Lahko pa ti podam nekaj nasvetov, ki ti bodo pri tem pomagali.
Na ta korak se lahko dobro pripraviš in s tem nekoliko omiliš svoj strah. V naprej si pripravi to, kar bi rada prijateljici sporočila. Pazi, da pri tem izražaš le to, kako se TI počutiš, česa si želiš, kaj pogrešaš, kaj te zanima in da pri tem NE obsojaš njenega vedenja. Ob tem lahko razmisliš, česa bi si ti želela, če bi bila na njenem mestu. Svoj govor lahko vadiš pred ogledalom in tako poskušaš biti čim bolj samozavestna. Svoj strah lahko poskusiš ukrotiti tudi s tem, da razmisliš, kaj je najhuje, kar se lahko zgodi in kolikšna je sploh verjetnost, da se to zares zgodi? Kaj lahko pridobiš, če se temu strahu dejansko upreš in storiš ta korak? Kaj ti je pri tem najbolj pomembno?
Če ti je lažje svoje besede zapisati, ji lahko napišeš tudi pismo. Tako se boš sicer izognila neposrednemu stiku, svoje besede pa boš lahko izbrala bolj premišljeno. Pa vendar se mi zdi osebni stik vseeno nekoliko bolj pristen in bolj učinkovit, zato naj ti to predstavlja le plan B, v kolikor ti nikakor ne bi uspelo do prijateljice pristopiti v živo.
V življenju se boš še mnogokrat srečala s situacijo, v kateri te bo strah in v kateri se boš morala kljub temu neposredno soočiti z drugimi. Zato ti je to lahko dobra odskočna deska in vodilo za naprej. Primi ta strah in ga premagaj. Naj strah ne obvlada tebe, pač pa obvladaj ti njega.
Verjamem, da zmoreš in verjamem, da boš v sebi našla pogum, ki se trenutno morda še nekje skriva. Vesela bom, če mi sporočiš, kako se je vse skupaj izteklo. Če te še kaj zanima, pa sem ti seveda na voljo.
Želim ti prijeten teden in veliko poguma,
Amadeja Jurič, mag. psihologije