Mlajši brat, ki hodi v osnovno šolo se včasih uči z očetom. Po karakterju bi se lahko reklo, da je brat zelo izivalen, vedno hoče imeti zadnjo besedo. Tako je tudi pri učenju z očetom. Oče ima zahtevno službo, zato je zaradi nje veliko časa pod stresom, zato je tudi bolj razdražljiv. Ko se uči z bratom se pogostlo skregata, ker brat želi delati po svoje oče pa mu želi dopuvedati, da tako ni prav in da bo mogoče zaradi tega dobil negativno oceno. Ker brat ustraja pri svojem se oče razjezi in se začne na njega dreti, da je kreten, bumbar... Ne želim si da bi imel brat zaradi tega slabo samopodobo in da bi se začel oklepati njegovih besed. Včasih se v prepir vmešavam tudi jaz in mami. Mami oče hitro utiša, zato se za brata postavim jaz. To pa se konča s hujšim prepirom, nekajkrat sem se tudi z očetom "stepla"
Kaj naj naredim? Taki prepiri nastanejo samo zaradi učenja, ko se ne učita je vse vredu, včasih se skupaj igramo družabne igre in je use uredu. Vem pa da tako obnašanje iz strani očeta ni uredu, to sem mu probala večkrat dopuvedati pa me ni poslušal. Res nebi rada da oče s takim obnašanjem uniči družino.
Uredništvo
Klara Pinter

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Pišeš o situaciji v družini, ki se dogaja, kadar se oče skupaj z mlajšim bratom uči. Takrat se pogosto skregata, kar pa vodi do žaljivk s strani očeta, posledično se v skrbi za brata včasih v prepir vmešata tudi vidve z mamo. Stvari so šle celo tako daleč, da si se z očetom nekajkrat tudi že »stepla«. Glede tega si se večkrat poskušala z njim pogovoriti, a te ni poslušal. Strah te je, da bi s takšnim obnašanjem uničil vašo družino.
Najprej bi želela pohvaliti tvojo skrb za brata in vašo družino ter da si se odločila glede te situacije poiskati pomoč. To, kar se dogaja, res ni prav. Hkrati pa ti polagam na srce, da si kljub temu, da boš kmalu polnoletna, ti otrok v tej družini in da ni tvoja naloga in odgovornost, da razrešuješ takšne situacije.
Napisala si, da si se z očetom že poskusila pogovoriti, a neuspešno, zato predlagam, da svoje skrbi zaupaš mami in jo prosiš, da ona nekaj naredi glede tega. Bi se lahko pogovorila z njo? Če sklepam iz tvojega zapisa, očitno tudi mama opaža, da takšno vedenje ni primerno in se morda lahko ona pogovori z očetom. Če bi mama pri tem potrebovala podporo, lahko poišče strokovno pomoč, kjer ji bodo strokovnjaki pomagali poiskati možne rešitve (en tak vir pomoči so npr. svetovalnice Posvet).
V sporočilu izražaš predvsem skrb za brata, mene pa zanima, kako si ti? Nisi napisala, kako izgleda, ko se z očetom »stepeta«, kako se takrat počutiš, če imaš podporo in lahko s kom govoriš glede teh dogodkov… Vabim te, da napišeš kaj več. Če čutiš, da bi ti glede te situacije koristil kakšen pogovor, lahko vedno obiščeš šolsko svetovalno delavko, prav tako lahko tja usmeriš tudi brata.
Vse dobro želim tebi in tvoji družini.
Klara Pinter, mag. zakonskih in družinskih študij