Hodm na gimnazijo. Prvi letnik delam ze drugic in mi res res ne gre. Ogromno predmetov mam za popravlat, plus narest deferencialne izpite za prepis na strokovno. Mami je zgubla ze tok velik ziucou, kr je, mogoce malo psihicna oseba.. in me je res strah da bo zarad mene pristala u kksni bolnci. Ce padm letnik ze spet bom v razredu z 010 letniki in tega se najbolj bojim.. da bojo vsi mislili da sem glupa. Res ne razumem zakaj imajo moji sosolci dobre ocene, jz pa ze stem da se drugo leto ucim v istem programu, delam isto snov, pa sem se vedno ena izmed najslabsih. Res nevem sploh kaj je se smisu mojga ziuljenja ce se pruga letnika sredne ne morm narest. Hocm se ubit sam se bojim za mojo druzino, se posebej pa mami.. sploh si ne morm predstaulat kaj bo z njimi ce mene ne bo vec. Res nevem kaj vec naredit, vem da imajo drugi ljudje veliko bolj resne tezave.. ampak nevem koga uprasat, komu povedat o tem. Prosm dejte mi nek nasvet.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si zbrala pogum in svoje misli delila na našem portalu. Žal mi je, da se trenutno spopadaš s številnimi šolskimi izzivi, ki so res zahtevni. Zavedaj se, da nisi sama in pomembno je, da svoja občutja in stisko odkrito izraziš. V tvojem zapisu je moč čutiti ogromno pritiska, strahu, obupa, zato je povsem razumljivo, da se v takšni situaciji počutiš izgubljeno. Situacija, v kateri si, se morda zdi brezizhodna, a verjemi mi, da rešitve obstajajo. Dejstvo, da se ti trenutno ne izide na gimnaziji, ne pomeni, da si neuspešna ali da je tvojega življenja konec. Gimnazijski program je zelo zahteven in marsikdo ga ne zmore opraviti. Si kdaj razmišljala o menjavi programa? Omenjaš diferencialne izpite – ali to pomeni, da si že vpisana na kakšen drugi 4-letni strokovni program? Je to smer, ki te veseli? Razmišljanje o prepisu na strokovno šolo je odličen korak. Strokovne šole ponujajo drugačen pristop k učenju, so bolj praktično usmerjene.
Praviš, da je tvoja mami izgubila že veliko živcev in izražaš strah, da bo zaradi tebe pristala v kakšni bolnišnici. Morda je obremenjena, a to ne pomeni, da si ti kriva za njeno stanje. Lepo prosim, ne jemlji te odgovornosti nase. Starši se pogosto znajdejo pod pritiskom in to vpliva tudi na njihovo počutje, nikakor pa ne boš ti »kriva« za njen morebitni živčni zlom. Pomembno je, da se pogovorita, ko bosta obe umirjeni. Navajaš, da se bojiš, da bi se tvoji sošolci norčevali iz tebe ali da boš v razredu z mlajšimi, kar kaže na to, da ti je zelo mar kaj si drugi mislijo o tebi. To je povsem normalno, a poskusi se spomniti, da tvoja vrednost ni določena z ocenami ali opravljenim letnikom. Tvoj vložen trud, učenje in razmišljanje o prihodnosti kažejo na tvojo notranjo moč.
Opisuješ, da si se znašla v iskanju smisla tvojega življenja. Ali imaš kakšno zaupno osebo? Govoriš o razmišljanju o samomoru, kar je zelo resno in zaskrbljujoče. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo? Je to vsak mesec/teden/tu in tam/vsak dan? Kako dolgo že trajajo te misli? Menim, da bi bila v tvojem primeru NUJNO potrebna strokovna pomoč. Si morda svoje misli že zaupala kakšnemu strokovnemu delavcu (osebni zdravnik, psiholog, šolska svetovalna služba, psihoterapevt, skratka nekdo, ki mu lahko zaupaš)? Predlagam, da poiščeš strokovno pomoč.
Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki si jim trenutno priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu, saj si jo zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Vabim te, da razmisliš o tovrstni pomoči, saj ni potrebno, da tako veliko breme nosiš sama. V kolikor želiš, se lahko vključiš tudi v svetovalnico POSVET, kjer nudijo brezplačno podporo po celotni Sloveniji. Zberi pogum in jim napiši sporočilo za vključitev na e-naslov info@posvet.org.
Si že poskusila kakšno strategijo za obvladovanje vsiljivih misli? V tem priročniku https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1 boš našla ogromno vaj, ki ti lahko pomagajo pri preusmeritvi misli.
Bolečina, ki jo nosiš v sebi, ne bo vedno tako močna, kot je v tem trenutku. Obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo. Zaslužiš si, da te nekdo posluša, razume in podpre – brez obsojanja. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu, saj si jo zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma. Resnično ti priporočam, da se obrneš na strokovnjaka, ki ti lahko pomaga najti načine, kako zaceliti te rane. Tudi, če se zdaj počutiš nemočno, si izjemno pogumna, ker si še tukaj in ker si zmogla deliti svoje občutke. Že to je velik korak naprej.
Prosim, zapomni si: tvoje življenje ima vrednost. Ti imaš vrednost. Še vedno obstaja upanje za lepše in boljše dni, korak za korakom. Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
Želim ti vse dobro iz <3. Objem.
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij