Kaj naredit če si zaljubljen v isti spol? Kako za ziher vedet? Ne komu k zaupam hočem povedat sam mi nikol ne rata kr bo mogoč homofobic ????kšne ideje da lažji izve?
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen_a!
Pišeš nam, ker se soočaš z vprašanji o svoji spolni usmerjenosti in o tem, kako se zaupati nekomu, ne da bi naletel_a na homofobijo ali obsojanje.
Najprej sprašuješ, kako z gotovostjo vedeti, ali si zaljubljen_a v isti spol. Težko je karkoli vedeti 100 %. V obdobju odraščanja je povsem normalno, da raziskuješ svoje občutke, se sprašuješ o svoji identiteti in jo spoznavaš. Te stvari lahko potrebujejo čas in se z leti tudi oblikujejo ali spreminjajo. Za začetek ti predlagam, da si ne ustvarjaš pritiska z iskanjem gotovih odgovorov. Poskusi samo opazovati svoje občutke ob ljudeh. Opazuj na primer ob kom ti hitreje bije srce, o kom razmišljaš pred spanjem ali ob kom začutiš telesno privlačnost.
Praviš tudi, da bi se rad_a nekomu zaupal_a, pa te skrbi njihov odziv. To, da želiš doživljanje deliti z nekom, je odlična ideja. Ko svoje občutke delimo z nekom, ki mu zaupamo, se pogosto razbremenimo in ugotovimo, da v tem nismo sami.
Kako pa vedeti, ali je nekdo homofobičen, preden se mu zaupaš? Predlagam ti enostaven trik, s katerim lahko »preveriš teren«. Pogovor lahko usmeriš na LGBTQ+ teme. Omeniš lahko kakšen film, serijo ali novico in preprosto opazuješ njihovo reakcijo. Če se oseba odzove odprto in brez predsodkov, ti bo to dalo znak, da se ji lahko zaupaš. Če pa začutiš odklonilen ali homofobičen odnos, boš tako zaščitil_a sebe in vedel_a, da ta oseba trenutno morda ni pravi naslov za tvojo skrivnost.
Povsem razumljivo je, da ti je težko, a s tvojimi občutki ni nič narobe. Vzemi si čas in pojdi korak za korakom. Tvoje počutje je na prvem mestu, zato se odpri šele takrat, ko boš na to res pripravljen_a. Če bi si želel_a klepeta z nekom, ki te bo zagotovo razumel in sprejel, pa se lahko kadarkoli obrneš tudi na svetovalce pri društvu Legebitra ali na kakšno drugo varno linijo za mladostnike (npr. TOM telefon).
Veliko poguma ti želim na tvoji poti spoznavanja same_ga sebe!
Lepo te pozdravljam,
Hana Habinc, dipl. psihologinja (UN)