zdravo, stara sem 17 let in imam problem v druzini ce bi lahko tako rekla jih imam več. Imam locena starsa ze od 3 leta naprej nikoli nisem izvedela kaj je bil razlog za razhod se zdaj mislim da sem kriva. Zdaj zivim pri mami in h atiju hodim samo cez vikende. Tako kot mami ima ati tudi partnerico s kateri imata otroka. Vendar pri mami je druga zgodba. Mami ima partnerja ki se meni zdi da je odvisen od alkohola. Vsak dan po službi gre v bljizno gostilno kjer spije preveč. Domov naj bi prišel okoli 14.00 ampak ga nikoli ni. Zaradi tega smo se pred nekaj časa zelo grdo skregali. Začel se je dreti nad mami nad mojem polbratu in nad mano.Jaz nimam potrpljenja sem hitro uzkipeča še posebej če mi kdo omeni družino v slabem smislu ali pa se začne dreti nad njo. Nemaram pijanih ljudi ravno zaradi takšnega odziva ki ga alkohol povzroča.Mami sem rekla zakaj se ne pogovori z njim in reši stvari ker vidim kako zelo jo boli ko jo prizadane. Od tistega dne ko smo se skregali nisem več uredu zaprla sem se vase ne govorim več z nobenim. Mama me od takrat ni vprašala kako sem samo rekla je ' nč več nisi zraven mene a sm ti kej nardila al ka da se tk grdo obnašaš do mene' in nemorem ji povedati da sem prizadeta glede prepira ker bi mi rekla da samo podžigam stvari kot vedno.Nimam motivacije za učenje čeprav se vsak dan učim po 6 ur moje ocene niso več to kar so bile. Samo prizadeta sem in nevem kaj naj naredim.
• Ju
Julija
Pozdravljena
Tudi jaz imam ločene starše in bilo je isto kot pri tebi. Probaj mamo vprašati če lahko gresta v neko sobo kjer bosta sami. Povej ji resnico in povej da si potrta. Mogoče te bo razumela. To je pri meni delovalo, in upam da bo tebi tudi.
Bodi dobro.
• Uredništvo
Tina Toman

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Najprej – res sem vesela, da si napisala to, kar doživljaš. Le tako, ko spregovoriš se ti lahko pomaga.
Naj ti povem najprej najpomembnejše: nisi ti kriva za razhod svojih staršev in nisi kriva za to, kako se odrasli okoli tebe obnašajo danes.
Odrasli so odgovorni za svoje odločitve – ti nosiš čisto preveč bremen, ki bi morala biti na njihovih ramenih. Te pa razumem, da ti je težko in je okolje v katerem si neustrezno, zaradi dejanj maminega parterja.
Tvoje občutke popolnoma razumem – živeti z nekom, ki prekomerno pije, je zelo naporno in lahko povzroči, da se v hiši počutiš nesigurno in prestrašeno. To, da se zapreš vase, da nimaš motivacije in da ocene padejo, ni tvoja “napaka” – to je odziv na stres, ki ga doživljaš vsak dan.
Tudi to, da se težko pogovarjaš z mamo, je razumljivo. Včasih starši nočejo priznati problemov, ker jih je strah, ker so utrujeni ali ker se počutijo nemočne. To ne pomeni, da tvoji občutki niso resnični ali pomembni.
Prav tako razumem tvojo stisko, saj se to dogaja v okolju – družini, kjer bi morala vladati toplina, medsebojno razumevanje, varnost, zaželenost, slišanost, ….
Vsekakor pa bi morali odrasli (za)ščititi otroke.
Čeprav se morda zdi, da trenutno nimaš nikogar, ki bi te slišal, obstajajo odrasli, ki ti lahko pomagajo. Sama boš zelo težko šla čez to. Zato ti svetujem, da o težavah spregovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Napisala si, da si se z mamo že poizkušala pogovoriti. Probaj še enkrat, verjamem, da tudi mami ni lahko v tej situaciji. Morda bo tudi ona sama potrebovala pomoč v prihodnje. Vendar to poizkusi odmisliti. Vem, da ti je mar tudi do mame, ampak zdaj moraš najprej poskrbeti zase. Obrni se na nekoga, ki mu zaupaš – lahko je to kakšen izmed sorodnikov, lahko pa tudi svetovalni delavec v šoli, razrednik, pedagog, drug učitelj. Slednji imajo znanje in ti bodo znali pomagati oziroma te bodi usmerili kam po pomoč.
Najbolj pomemben in prvi korak si že naredila s tem, ko si o tem »spregovorila«, tako da kar pogumno naprej.
Popolnoma razumsko je, da si popustila pri šolskem delu. Tudi glede tega bi bilo dobro, da se pogovoriš v šoli. Če bodo učitelji vedeli, da si trenutno v težki situaciji (pa ne rabiš zato vsem razlagati svoje zgodbe), se ti bo lahko šolsko delo začasno prilagodilo in upoštevalo tudi pri ocenjevanju samem. Predlasgam ti, da se glede šole in šolskih obveznosti obrneš na šolskega svetovalnega delavca, da naredita načrt za šolsko delo.
Zelo pomembno pa je, da se zavedaš, da ni tvoja dolžnost reševati alkoholizma maminega partnerja in popravljati odnosov.
Zato bodi močna in poišči pomoč.
Želim ti vse dobro.
Tina Toman, prof. sociologije in uni. dipl. politologinja