Pozdravljeni!
Sem punca in končujem 9 razred osnovne šole. Imam fanta ki končuje tudi 9 razred. Jaz grem naslednje šolsko leto v srednjo šolo v drugi kraj on pa bo ostal tu. Za radi daljave pa me zelo skrbi da me bo na drugi šoli prevaral. Nevem kaj narediti. Kaj bi mi predlagali?
Lp.
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo. Če prav razumem, imaš fanta, s katerim oba zaključujeta osnovno šolo in se jeseni odpravljata v srednjo šolo. Pri tem greš ti v srednjo šolo izven svojega domačega kraja in te skrbi, kaj se bo zgodilo z vajino zvezo.
V takšnih in podobnih situacijah ima veliko ljudi podobne skrbi. Moj nasvet bi bil, da se s fantom o tem iskreno pogovorita. Da mu zaupaš svoje strahove in svoje skrbi. Povej mu, da te skrbi, kaj bo z vajinim odnosom, ko bosta šla na različni srednji šoli, da te skrbi, da bi se oddaljila. Potem pa se lahko dogovorita za kakšne stvari, ki vama bodo pomagale ohraniti odnos - npr. da se bosta vsak večer slišala po telefonu za vsaj 15 minut, da bosta čez vikend imela vedno nekaj čas zase, npr. sobota popoldan. Čez teden lahko npr. preko video klicev skupaj pogledata kakšno serijo, film ali skupaj počneta kakšno vama ljubo stvar.
Odsvetovala bi ti, da fantu direktno poveš, da te skrbi, da te bo prevaral, vsaj ne takoj na začetku, ker lahko to v njemu zbudi kakšna negativna občutja, lahko začne njega skrbeti, da mu ne zaupaš dovolj. Ni pa nič narobe, če boš izrazila svoje skrbi glede vajinega odnosa, ker imeti zvezo na daljavo prinese določene izzive, je pa hkrati povsem mogoče ohranjati ljubeč odnos.
Če ti lahko še kako pomagam, bom vesela, če se ponovno oglasiš.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije
• Pu
Punca
Pozdravljeni!
Hvala za odgovor. Glede tega sva se z fantom že nekaj krat pogovarjala. In mi je obljubil da on tega nebi nikoli naredit. Ampak nevem kako temu verjeti.Upam da se to ne bo res zgodila, ki če me ima res rad tega ne bi naredil. Kaj bi mi še svetovali?
Hvala in lp.
• Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se ponovno oglasila.
Me veseli, da sta se s fantom o tem že pogovarjala; to je zelo pomembno.
Napisala si, da ne veš, kako fantu verjeti. V odnosih je tako, da se naše zaupanje v ljudi gradi skozi izkušnje, ki jih imamo z njimi. Ti je do sedaj tvoj fant naredil že kaj takega, kar je prineslo dvom v tvoje zaupanje do njega? Kako pa se je on ob tem počutil, ko si mu povedala za svoje skrbi? Ima tudi on podobne skrbi?
Odnosi so drugače ena izmed takšnih stvari, pri katerih ni vse v naši kontroli. Dejanja druge osebe ne moremo kontrolirati. Vse kar lahko naredimo je, da se trudimo, da imamo čim bolj iskren in trden odnos poln zaupanja ter v katerem se oba počutita ljubljeno. Mogoče lahko oba prebereta knjigo z naslovom 5 jezikov ljubezni (avtorja Gary D. Chapman-a9) ali pa vsaj pogledata kakšen video o tem na YouTube. Pomembno je, da v odnos oba vlagata svoj trud in čas ter govorita jezik ljubezni drug drugega. Mogoče mu trenutno ne zaupaš tako močno, ker ne govori tvojega jezika ljubezni.
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije