Živjo
Imam sošolca, ki mi je vščeč. Njegova prijatelja me sprašujeta, če mi je všeč ter mi težita da sva sošolec in jaz par, jaz pa jima ne odgovorim. Poleg tega mi je nerodno, ker to sliši skoraj polovica razreda. Ta sošolec me vedno gleda in se mi nasmehuje. Pri angleščini, kjer jaz pregledujem našo vrsto za domačo nalogo, mi on kdaj pa kdaj nagaja. Pri slovenščini, kjer skupaj sediva (učiteljica je to določila) se vedno malo pogovarjava. Moja najboljša sošolka ga je vprašala, če je vame pa ji ni nič odgovoril oz. rekel da ni.
Kaj naj zdaj?????
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Veseli me, da si se obrnila na nas in nas vprašala za nasvet, kaj storiti. Zaupala si nam, da ti je en sošolec všeč in vaju drugi sošolci zafrkavajo, da sta par. Rekla si tudi, da te vedno gleda, se ti nasmiha, ti kdaj nagaja, ko skupaj sedita, pa se malo pogovarjata. Ko ga je tvoja najboljša prijateljica vprašala, če si mu všeč, pa tega ni potrdil. Zato te zdaj zanima, kaj lahko narediš.
Izpostavila si, da ti je ta sošolec všeč. Na tem mestu me zanima, kako dolgo že čutiš takšne občutke do njega? Ali ti je že dolgo všeč? V najstniškem času gremo večkrat skozi kratkotrajna obdobja zaljubljenosti in simpatij, ki pa pogosto hitro izzvenijo. Zato je možno, da bodo tvoji občutki kmalu izzveneli, sploh če ga še ne poznaš dobro. Izpostavila si, da se ne pogovarjata veliko, ko sedita skupaj. Kako dobro ga poznaš? Ali imata kaj skupnega? Kaj ti je na njemu posebej všeč? Poskusi se vprašati ta in podobna vprašanja, da boš ugotovila, ali ti je ta sošolec dejansko všeč in bi rada, da postaneta par ali pa je vse skupaj bolj posledica zafrkavanja sošolcev. Morda ti bo pomagal tudi premislek o tem, ali ti je postal všeč po tem, ko so vaju sošolci že zafrkavali, ali pa si do njega čutila kaj že prej. Včasih se nam zgodi, da se zaradi mnenja naših prijateljev in vrstnikov začnemo obnašati in čutiti v skladu s tem, kar oni mislijo.
Povedala si tudi, da je tvoja prijateljica že poskusila poizvedeti o tem, kaj si on misli o tem. V času najstništva smo ljudje večkrat lahko zadržani glede izražanja simpatij, zato je razumljivo, da je tudi njemu morda nerodno glede priznavanja svojih občutkov ljudem, s katerimi si ni tako blizu. Ali imata kakšne skupne prijatelje? Ali se tvoja najboljša prijateljica druži z njim? V kolikor se ne, je lahko tudi to morda pojasnilo, zakaj ji ni zaupal simpatije. Na podlagi tvojega opisa ti žal ne morem povedati, ali si mu všeč, saj tudi v splošnem zgolj na podlagi vedenja težko z gotovostjo sklepamo o mislih posameznika. Zato bi bilo najbolje, če bi ga vprašala. V kolikor si sama ne upaš stopiti do njega in ga neposredno vprašati, bi lahko te informacije poskusila pridobiti od njegovih prijateljev. Kot sem prej izpostavila, je morda tudi njemu nerodno ostalim govoriti o svoji zaljubljenosti, obstaja pa verjetnost, da je to zaupal svojemu ožjemu krogu prijateljev, tako da bi oni lahko vedeli, kaj v resnici čuti.
Pomembno se mi zdi izpostaviti, da sama večkrat stopiš v kontakt z njim. Pri pouku, ko sedita skupaj, ga lahko poskusiš bolje spoznati. Lahko začneš s preprostim pogovorom, na primer o tem, kaj rad počne v prostem času. Tako boš sama boljše ugotovila, ali ti je dejansko všeč. Ko se bosta bolje spoznala in morda tudi postala bližje, bi se lahko sama pogovorila z njim in poskusila izvedeti, kaj čuti do tebe. V kolikor boš ugotovila, da ti je všeč, mu lahko tudi ti zaupaš, kaj čutiš do njega.
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na vprašanje, če pa te zanima še kaj, sem ti na voljo.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (UN)
• ro
rožica
Živjo!
Vem da je menilo že veliko časa ampak upam da boš lahko odgovorila na moje pismo.
Ne upam si sošolcu, ki sem ga prej omenila priznati, da mi je všeč.
Zdaj že pol fantov v razredu govori, da je zaljubljen vame, a ja z se delam kot da ni nič.
Med slovenščino se pogovarjava.
A še vedno ne najdem načina kako mu povedati, da mi je vščeč.
Upam da boš vsaj razumela kaj sem hotela povedati.
rožica
• Uredništvo
Dora Mališ
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Rožica!
Vesela sem, da si odgovorila na nekaj mojih vprašanj. Praviš, da še nisi našla načina, kako bi mu povedala, da ti je všeč. Povedala si tudi, da zdaj že večina sošolcev govori, da si mu všeč.
Žal mi še vedno nisi povedala kaj več o vajinem odnosu. Praviš, da se pogovarjata pri pouku slovenščine. Kaj pa drugje? Imata veliko skupnega? Kako se počutiš, ko si z njim? Zanimalo bi me tudi, če se je v zadnjih nekaj mesecih kaj drugega spremenilo. Ali sta se začela kaj več pogovarjati? Dejstvo je, da je lažje nekomu zaupati nekaj tako zelo osebnega, če sta si že sicer blizu. V kolikor se torej pogovarjata samo pri pouku slovenščine, bi ti morda pomagalo, da bi mu lažje povedala, kako se počutiš, če bi se tudi sicer zbližala. Lahko se poskusiš vsesti zraven njega še pri kakšnem predmetu, mogoče pristopiš do njega med odmorom ali pa ga vprašaš za pomoč pri kakšnem predmetu. V kolikor boš bolj navajena tudi bolj vsakdanjih pogovorov z njim, ti bo morda lažje zaupati mu, da ti je všeč.
Povedala si tudi, da večina sošolcev govori, da si mu všeč. Že v prvem sporočilu si napisala, da vaju sošolci zafrkavajo, da sta par. Zato me na tem mestu zanima, kako bi ti ocenila, ali gre v tem primeru za hece ali pa se ti zdi, da so to njegovi dobri prijatelji, ki ti dejansko želijo sporočiti, da si mu všeč. Podobno bi me zanimalo tudi kakšno vlogo je od takrat imela tvoja prijateljica, za katero si rekla, da ga je vprašala, ali si mu ti všeč. Pogosto nam je namreč lažje nekomu zaupati, da nam je všeč, če vemo, da nas ta oseba ne bo zavrnila. Mogoče ti bo ta informacija dala več poguma, da pristopiš do njega in se pogovorita o tem.
Upam, da sem ti kaj pomagala.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja