Živjo,
Stara sem 16 let in lanskoleto sem prenehala trenirati atletiko. Nekako se že celo zivljenje ukvarjam s sportom (pred atletiko sem trenirala tudi kosarko in odbojko) in sedaj ko nimam vec treningov se pocutim malo neproduktivo in strah me je da bom izgubila vso kondicijo in moc, ki sem jo prej pridobivala. Sedaj sem v dilemi saj sploh nevem kateri sport naj izberem za treniranje saj so mi vsi nekako vsec, samo res nevem ce bom zmozna nadoknaditi vse za nazaj ker bi prisla trenirati sele v 2. letniku srednje sole.
Lp
• Uredništvo
Tina Jeromen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Ajda!
Najprej, super, da si aktivno trenirala atletiko. Povsem normalno je, da se po prenehanju treniranja pojavi občutek neproduktivnosti in strah, da boš izgubila kondicijo, vendar ti zagotavljam, da so možnosti, kako ostati aktivna in ohraniti svojo formo, široke. Dobro je tudi, da se zavedaš, da je potrebno formo ohranjati in da si tega želiš.
Če sem prav razumela iščeš ideje kaj in kako trenirati v vmesnem času, ker se boš v drugem letiku ponovno vrnila v atletiko? Ne glede na to, kaj se bo zgodilo drugo leto, tukaj je nekaj idej:
Najprej: izberi nekaj, kar te resnično veseli – pomembno je, da izbereš vadbo, ki te bo veselila, ker boš potem motivirana da dolgoročno vztrajaš.
Razmisli o tem, da lahko treniraš več športov. Če uživaš v več disciplinah, bi lahko kombinirala več športov. Na primer, nekaj dni na teden bi lahko tekla ali se ukvarjala s fitnesom za vzdržljivost in moč, obenem pa sodelovala v kakšni ekipi, tudi za zabavo in druženje. Zagotovo lahko parkrat na teden treniraš samostojno tek, kolo ali plavaš in hkrati si vključena še v en ekipni šport (odbojka, košarka, rokomet, če pomislim na najpogostejše, ali pa kaj bolj neznanega: ultimate frizbi, futsal, ragbi, ženski vaterpolo).
Če bi rada poskusila nekaj novega, bi morda lahko premislila tudi o dejavnostih kot so joga ali pilates, plezanje, ples, sabljanje, borilne veščine, ali pa katerakoli druga dejavost, ki izboljšuje človekovo kondicijo in gibljivost. Zagotovo te novi športi popeljejo v svet novih izkušenj in dobiš nove ideje, pa tudi prijatelje.
Ne skrbi glede "nadoknaditve" za nazaj – vsekakor ni nikoli prepozno, da začneš trenirati, pa četudi šele v drugem letniku ali še kasneje. Telo ima sposobnost hitrega prilagajanja, sploh če si že bila aktivna. Vrnitev v formo bo hitrejša, kot si morda misliš.
Na koncu pa še tole: prisluhni svojemu telesu. Pomembno je, da se ne obremenjuješ preveč s tem, da bi morala "nadoknaditi" vse, kar si zamudila. Osredotoči se na to, da najdeš užitek v aktivnosti, ki ti ustreza zdaj. Kondicija in moč se bosta vedno vrnili, če boš migala. Dokazano je, da takrat, ko počnemo nekaj, kar nam je ljubo, napor ni problem in napredek se slej ko prej pokaže.
Najpomembnejše je, da uživaš v tem, kar počneš, in da se ne primerjaš s preteklostjo ali z drugimi. Vesela sem, da razmišljaš o svoji aktivnosti in prepričana sem, da boš našla nekaj, kar ti bo ustrezalo!
Če imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo.
Lepo se imej,
Tina Jeromen, univ. dipl. psih.