Zdravo,
cez poletje sem imela ves cas obcutek da vem kaj hocem in grem v pravo smer. Zdaj pa je prisel oktober in ker imam absolventa sploh ne vem kaj naj sama s sabo. Pocutim se zelo nekoristno in brez energije. To leto absolventa sem zelela nameniti lastnemu izobrazevanju, da se bom res dobro pripravila na magisterij. Zdaj pa kar ne najdem motivacije za ucenje. Rada bi si poiskala kaksno studentsko delo, a ker sem 4 leta delala v gostinstvu se mi zdi kot da je bil to stran vrzen cas in ker je pomembno kam namenjamo svoj cas in energijo sem si rekla da ce ze bom delala kaj preko studenta bo to kaj v moji smeri, kar pa je zelo tezko najti. Zato se mi zdi kot da trenutno plavam nekje in ne vem kam in kako naj usmerim svojo energijo da se bom spet pocutila sposobno in delavno.
Hvala za odgovor
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Ana,
Praviš torej, da se počutiš nekako izgubljeno glede tega, kako bi najbolje izkoristila ves čas, ki ga imaš sedaj med absolventom. Želela bi si, da bi se učila in pripravljala na magistrski študij, hkrati pa si želiš tudi študentskega dela, ki se povezuje s tvojim izobraževanjem oz. je iz tvoje stroke. Razumem tvoja občutja izgubljenosti, saj si s tem, ko si se odločila za absolventsko leto, prekinila neko rutino. Na dodiplomskem študijo se je verjetno stalno nekaj dogajalo, dnevi so bili zapolnjeni s predavanji, vajami, seminarji in drugimi obveznostmi, sedaj pa je kar naenkrat konec in moraš v veliki večini s svojim časom razporejati bolj kotne sama.
Glede motivacije za učenje bi ti svetoval, da si najprej oblikuješ konkreten načrt, ki mu lahko slediš. Pred tempa si zabeleži še nekaj ciljev, ki jih želiš doseči z učenjem. Ti naj bodo realistični in specifični. Določi kaj vse se imaš namen naučiti, potem pa si to npr. razdeli po dnevih in določi časovni okvir (koliko časa na dan in ob kateri uri se boš učila). Lahko si tudi določiš nagrado, ki si jo boš privoščila poučenju, kar te lahko še dodatno motivira (npr. »po tednu učenja grem za konec tedna ven s prijatelji« ali pa »poučenju grem na sprehod/si bom ogledala del najljubše serije«). Javne fakultete ti tudi omogočajo, da obiskuješ predavanja četudi ne študiraš – če želiš, si lahko zbereš en predmet z magistrskega študija in ga obiskuješ že sedaj – tako boš dejansko že vnaprej pripravljena in se boš, ko boš sama v prvem letniku magisterija, lahko za ta predmet manj učila. Morda te bo obiskovanje predavanj bolj motiviralo kot pa samostojno učenje. Tu je samo nekaj nasvetov, vendar bi te tudi opomnil, da se s tem ne obremenjuj preveč in skušaj v času absolventa tudi uživati.
Zelo lepo je, da razmišljaš tudi o študentskem delu, ki ti bo koristilo za tvojo prihodnost. Ker je, kot praviš, takšno delo težko najti, ni prav nič narobe s tem da najdeš kaj drugačnega, karte vseeno veseli. Hkrati lahko ob delu spremljaš, če se pojavi kakšna ponudba za službo, ki se bolj ujema s tvojo smerjo in se nanjo prijaviš kasneje. Svetoval bi ti pa tudi, da pogledaš za možnosti prostovoljstva, če je zate izvedljivo in sprejemljivo – to je eden od zelo dobrih in bolj enostavnih načinov, da si nabereš izkušnje iz svoje stroke, obenem se veliko naučiš (česar si tudi želiš, kakor sem razbral iz tvojega zapisa), hkrati pa ti lahko predstavlja prednost, ko boš iskala redno zaposlitev.
Želim ti veliko uspeha v tvojem absolventskem letu, ne pozabi pa tudi na svoje dobro počutje – del svojega časa lahko nameniš tudi raziskovanju tega – meditacija, sprehodi, hobiji, šport in gibanje…Možnosti je veliko in tudi to ti lahko povrne občutke koristnosti in energije.
Lepo bodi!
Patrik Senica, dipl. psiholog