Danes je prisel ati do mene in me zacel slatati pa scipati po trebuhu in je rekel da inam speh in da sem debela ja te besedo se me se bolj prizadele ker sem pred enim letom se bila v bplnici ker sem se borila proti motjah hranjenja
Py
Pylunaa
pozdravljena,
imam iste izkušne z očetom kot ti. skoraj vsak dan ko je bil še doma mi je govoril, da sem debela in da bi morala shujšati zdaj isto počne ko me vidi po parih mesecih.Včasij me je isto ščipal tako za trebuh in mi govoril da imam veliko spehu. Imam tezave z ščitnico in zato ne moram shujšati ali zrediti več taka kot sem sem in sem mu povedala, se je sprijaznil z tem it tudi rekla sm mu da mi je neprijetno ko me scipa za speh ali spodnji del trebuha in je razumel.
Tako bi ti reka lepa si kakršna si naj ti ne pride v glavo ko ti npr. tvoj ati govori da si debela. Lepo mu tudi probaj dopovedati da to kar dela te prizadane in ti je neprijetno, če pač ne bo odnehal kakor mi moj oče ni nehal govoriti da sem debela ga samo ne poslušaj ti sama veš da si vredu kakeršna is in to je prav. Upam pa da je samo v tem problem in da ti ne govori še drugih slabih stvari v tebi in tvojem izgledu.
lepo se imej in upam da boš rešila situacijo,
pylunaa
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena še z moje strani.
Očetovo početje je najmanj povsem neprimerno, da ne rečem nedopustno. Tudi če ne bi imela za seboj izkušnje motnje hranjenja - ker pa jo imaš, še toliko bolj.
Hudo je, ko nas tisti, ki bi nas morali najbolj čuvati, zasmehujejo in žalijo. Še posebej, ko še nismo dovolj močni in samozavestni. In hkrati - takšne situacije so zate lahko priložnost, da si samozavest in samospoštovanje utrdiš. Predvsem s postavljanjem meja.
Kot je predlagala moja predhodnica, je za začetek na mestu, da očetu poveš, da naj s tem početjem takoj preneha. Lahko mu poveš, kako se zaradi tega počutiš. Če pa meniš, da se za to ne bo zmenil, je povsem dovolj, da zgolj rečeš, naj se te ne dotika več na ta način in naj ti nikoli več ne govori teh stvari. Morda boš morala to nekajkrat ponoviti in morda celo stopnjevati (npr. z vzpostavljnajem odnosne distance), ampak prepričana sem, da bo prej ali slej dojel.
Čeprav je kdaj težko, je to najbolj gotova pot do čvrstega samospoštovanja: sama sebi moraš postati dovolj vredna, da se boš borila zase, ko bo to potrebno. Seveda je lažje, če nas najbližnji pri tem podpirajo, ampak žal se to vedno ne zgodi. Prav za to so meje in postavljanje le-teh tako pomembne za to, da imamo lahko še naprej izpolnjujoče odnose z drugimi. Z njimi drugim sporočamo, do kam lahko grejo, kaj nam je sprejemljivo in kaj ne.
O mejah si več lahko prebereš še tule.
Držim pesti zate in vesela bom, če se še kaj oglasiš ter poročaš, kako ti bo šlo. :)
Vse dobro!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja