Pozdravljeni,
že od malega nisem bila v pozornosti staršev, saj je morala moja sestrica biti v bolnišnicah in s tem je bila tudi mami z njo. Sva dve leti razlike. Ampak to ni važno sedaj. Moram povedati, da sem mela že od malega eno mojo "najboljšo" prijateljico, ki pa me je obistvu žalila, zaničevala...ubistvu me je bulliala. In imam sedaj, 3 leta kasneje še vedno travme. V novih prijateljih in v ljudeh, ki jih spoznam vidim nevem zakaj ampak vidim nekaj kar me spominja na to pri vsakem človeku (npr. oči, pogled, nasmeh...). Zelo sem že sita glede tega,saj vpliva na moje vsakdanje življenje. Vedno se sekiram kako zgledam, da mi ne bo kdo slučajno pripomnil kakšen komentar. Danes pa,ko sem bila v šoli sem slučajno slišala en komentar od nekega fanta, ki me je poslal nazaj v otroštvo. Ta komentar je biu sicer majhen apak zame dovolj. Hodila sem po hodniku in ta fant ime mu bo Blaž, no Blaž pa je govoril mojemu sošolcu nekaj, ko sva v tistem trenutku z mojo prijateljico šle mimo njega. Nekaj je rabil pomoč in mu je moj sošolec rekel :poglej njiju lahko vprašaš. In on mu je odgovoril ne,ker je tista čudna. In pogledal mene kako hodim mimo njega. Nisem nič pripomnila in sem hodila naprej. Tega moja prijateljica ni slišala, saj je bila takrat na telefonskem klicu. No samo to sem hotela povedati, ker sem morala dati iz sebe. Upam da boste to prebrali in nevem mi mogoče na kakršen koli način pomagali. Hvala vam.
• Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena draga deklica,
zelo prav je, da daš vedno iz sebe tisto, kar te mori, tako kot si storila sedaj. Verjamem, da tvoje izkušnje iz preteklosti vplivajo na tvoje dojemanje okolja, ljudi okoli tebe. Vendar pa imaš gotovo tudi pozitivne izkušnje in ne samo negativnih. Priporočam, da malo pobrskaš po spominu in jih najdeš.
Odraščanje je obdobje, ko se mladostnik sooča z oblikovanjem lastne samopodobe, gradi odnose z ljudmi v svojem okolju in v katerem so odnosi z vrstniki - sošolci, prijatelji zelo pomembni. Zelo pomembno pa je tudi zavedanje svojih lastnih sposobnosti, svojih notranjih moči in virov, iz katerih lahko črpamo in gotovo imaš tega veliko v sebi.
Ne vem, koliko si stara, ampak za obdobje najstništva je zelo značilno podobno razmišljanje, kot ga navajaš ti. Mislim na razmišljanje o svojem videzu, nezadovoljstvo s svojo telesno samopodobo in podobno, strah pred tem, kaj si drugi mislijo in kakšne pripombe dajejo, občutki nesprejetosti.
Seveda so pripombe vrstnikov lahko boleče, zato je zelo prav, da se o tem pogovarjaš. Kako se lahko človek odzove na pripombe drugih? Seveda različno: prizadeto, z občutki ponižanja, užaljenosti, jeze, agresivno, ignorantsko, s humorjem ipd. V največji meri pa je to povezano s posameznikovo samopodobo, samozavestjo, zaupanjem vase... V zvezi s tem, ti napišem  kratko zgodbico, katere zaključek se da ob različnih neprijetnih priložnostih uporabiti.
Torej  dogodek se dogaja  na letalu in sicer med zelo sitnim, zahtevnim in morda tudi nekoliko nesramnim potnikom in stevardeso. Potnik ima stalne in včasih celo nemogoče zahteve, ona pa mu potrpežljivo streže, brez vsakega ugovarjanja. Karkoli ona naredi, na vse ima on negativne in žaljive pripombe in postavlja še bolj nemogoče zahteve. Na koncu ji zabrusi:" Tako nerodne, butaste in nespretne ženske še nikoli nisem srečal". Ona pa mu odgovori: " Vi pa ste najprijaznejši in najbolj šarmanten moški, ki sem ga kadarkoli srečala, a morda se oba motiva."
Želim ti vse dobro in piši nam še.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka
• Vi
Viki
Pozdravljeni,
Hvala za odgovor in nasvete.
Pozabila sem vam povedati, da sem stara 17 let.
Čeprav ni tako veliko časa minilo od kar sem vam na zadnje pisala, se mi zdi da mi gre že veliko bolje. Vsak dan se spominjam, da ubistvu se ne smem zanimati kaj si drugi mislijo o meni, saj je to njihov problem in njihovo osebno mnenje. Če pa bi me spoznali bi vedeli, da nisem "čudna". Saj ne bi rekla, da s svojim izgledom izstopam. Sem normalna, preprosta punca. In tudi vem da kar koli naredim se bo našel en, ki mo to ne bo všeč. Včasih pa še vedno imam pomisleke...npr. se moram spremeniti, mogoče pa sem res jaz problem,itn.
Prav imate bili so tudi dobri spomini iz otroštva. Vendar je bilo toliko hudih momentov, da sem dobre kar malo "porinila v kot".
Če imate slučajno še kakšen nasvet ali pa rešitev mi prosim sporočite.
Hvala vam pa še enkrat, ker ste si vzeli čas in prebrali moje skrbi.
• Uredništvo
Jožica Barborič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
veseli me, da si bolje, da ti uspeva spreminjati  odnos do sebe, bolj zaupati vase. Verjemi, da bodo vedno tukaj dobri in slabi dnevi, da se bodo pojavljali dvomi vase, v svoje zmožnosti in pravilnost svojih odločitev. Tudi obdobja obupa in žalosti. A nikoli ne pozabi, da so ravno krize namenjene temu, da zorimo, odraščamo, postajamo močnejši in odpornejši. Ni pomembno kolikokrat v življenju padeš, ampak kolikokrat ponovno vstaneš in nadaljuješ pot.
Tudi dvom je dobra popotnica za prevrednotenje svojih odločitev. Pomembno pri tem pa je ostati zvest samemu sebi.
Glede na tvojo starost si sedaj v intenzivnem tako telesnem kot psihičnem oblikovanju, dozorevanju. Tako kot se iz gosenice nekega dne izvije prekrasen metulj, bo tudi tvoja preobrazba iz mladostnice v odraslost prelepa.
Zaupaj torej vase in ostani še naprej zvesta sama sebi.