Živjo.
Ja. Selim se in počutm se grozno iz Kranja grem v Radovljico kar pomeni menjava šole. Js tega nemorm sm 6razred in glih sem se našla v razredu fuls smo prjatli skp delamo frke in to ceou razred skp mamo miljon slik in lahko recm da sm kriva za naše odnose z razredom js sm jih dala skp da smo vsi zj kokr brati pa sestrične. No in itak se morm lreselit in nesmem z avtobusom v šolo ker je atija strah da kr tm lutam po svetu pa kva da me nekdo ugrade itd.... No in poj smo se enkat skregal in sm rekla da se bum zaklenla u sobo pa nam hodila v šolo po me bo pa zarad tega socijalna prsla iskat. Oki vem lretiravala sm in poj je mami cis bla jezna po mi je pa ati razlozu da nemorm ustt da morm zamenjat solo ker sm še otrok in nemorm sama po svetsj moja sestra k bo nasledne solsko leto 9r bo pa se lahko hodla to eno leto v strazisce pac wtf.Ampak kaj nj jz zj nardim nemorm sama v kropo u šolo nam puznala nubenga sploh pa pru šolski dan bom mogla it sa v šolo js se bom čis zgubla no????. Sploh nemorm vrjet iskreno negledena v kolk velko hišo se selimo mi je zj vse dol padel. A so kaki nasveti da se s starši pogovorim pa jih prepričam lač tut frendou nemorm kr pustit. Pomagite????
• Uredništvo
Tanja Kodrič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Razumem, da si se znašla v zelo težki situaciji. Praviš, da se moraš preseliti iz Kranja v Radovljico, kar zate pomeni tudi menjavo šole  v 6. razredu in to ravno zdaj, ko se končno počutiš, da pripadaš razredu, ker ste ustvarili močne prijateljske vezi. Verjamem, da si vesela in ponosna na to kar ste ustvarili in prav je, da si. To da si v tem razredu našla svoj prostor in se povezala z drugimi, je res nekaj lepega. Občutek da pripadaš, si sprejeta in imaš prijatelje je zelo dragocen. Zdaj pa se ti zdi, da moraš vse to pustiti za sabo, ker starši ne dovolijo, da bi še naprej hodila v isto šolo, pa čeprav z avtobusom. Razumem, da ob tem doživljaš stisko, imaš občutek, da se ti dogaja krivica in si zaradi tega v eni točki tudi zelo burno reagirala.
Selitev je zelo velika sprememba, in takšne spremembe so za vsakega človeka, še posebej v tvojih letih, lahko zelo težke. Ampak to ne pomeni, da bo tako ostalo za vedno. Morda tega zdaj ne verjameš, ampak ljudje imamo sposobnost, da se prilagodimo na nove okoliščine in tudi v njih ustvarimo ali zgradimo nekaj novega. Mogoče te je zdaj strah, da v novi šoli ne boš našla svojega prostora, ampak obstaja velika verjetnost, da boš ob spoznavanju novih ljudi ustvarila tudi nova prijateljstva. To ne pomeni, da boš pozabila svoje stare prijatelje, ampak da si sposobna ustvariti še eno posebno izkušnjo. S starimi prijatelji pa lahko ohraniš stike in se s starši dogovoriš za kakšen obisk Kranja v času počitnic, kjer se z njimi tudi srečaš.
Glede pogovora s starši: verjetno ne moreš preprečiti selitve, ker o tem odločajo odrasli, lahko pa jim poveš, kaj ti ta sprememba pomeni. Mirno jima lahko pojasniš, da te ne skrbi le selitev, ampak to, da boš morala na prvi dan popolnoma sama v novo šolo, kjer nikogar ne poznaš. Povej jima, da te to straši, da si zmedena in da rabiš njuno pomoč, da ti pomagata narediti prehod čim lažji. Morda te lahko kdo od njiju prvi dan pospremi, lahko si greste tudi že prej ogledati šolo, da boš vedela kje imaš učilnice. Mogoče lahko pred začetkom šolskega leta izveste kdo bo tvoj razrednik/razredničarka in jo spoznaš. Morda se v času poletnih počitnic skušaš povezati s katerim od sovrstnikov (popoldan na igrišču, ...). Če težko ohranjaš mirnost, ko skušaš o tem govoriti s starši, jima lahko napišeš tudi pismo. V njem opiši kaj ti tvoji prijatelji pomenijo in da bi želela z njimi ohraniti stik, zakaj ti je težko, kaj te skrbi, kaj bi ti pomagalo. Včasih misli lažje v celoti napišemo kot povemo, prav tako bosta pismo starša lahko v miru prebrala v celoti in o njem razmislila.
Tudi če se ti zdaj zdi, da boš izgubila vse, kar si imela, si enkrat že dokazala, da imaš sposobnost povezovanja ljudi. Tega s selitvijo ne boš izgubila in jo boš lahko uporabila tudi v novem okolju. Mogoče te tudi v novem kraju čakajo nova prijateljstva in lepa doživetja.  Včasih se stvari uredijo počasi, korak za korakom, zato bodi potrpežljiva s sabo. Dovoli si, da ti je hudo, ampak ne pozabi, da si pogumna, prijazna in sposobna ustvariti nekaj lepega tudi drugje. Držim pesti zate. Če mi želiš še kaj napisati, sem tu zate.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)
• Ja
Ja1
Živjo hvala za odgovor.
Razmišljam in kljub vašem sporočilu se nekako nemorm predstavljati v novi šoli prou zmrazi me. Vrjemte da zj sm u teh letih k z starši ne moreš kr uletet lred šolo seveda jih obozujem in imam zelo rada ampak še vseno to so najstniska leta in mj nebi blo prijetjo da me pospremijo. Med poletjem bomo urjal hišo tkoda če bo vse po sreči se preselimo že septembra. Med tem časom bom poiskala prijateljice mojih let ki bi ob primeru da grem res na novo šolo zmano hodile v šolo. Imam pa eno idejo kako jih prepričati in me zanima vaše mnenje. Kot sm že umenila bo sestra naslednje šolsko leto 9r. Sepravi ona zaradi valete ne menja šole in sem mislila da staršom rečem če lahko jaz hodim še eno keto s sestro na avtobus na to ko bom 8r pa menjava šole. Imela bi že prijatelje seveda pa staršo niso tako kruti da bi me dejansko potem v 8r ispisali in vpisali na oš staneta žagarja lipnica. Meni se ideja zdi ured me pa zanima vaše iskreono mišljenje. Hvala
• Uredništvo
Tanja Kodrič
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Razumem, da ti je misel na novo šolo neprijetna in da si težko predstavljaš kaj te čaka. In popolnoma razumem, da ti ne bi bilo prijetno, da bi te starši prvi dan pospremili, ker si že v letih, ko želiš biti bolj samostojna.
Tvoja ideja se mi sicer zdi premišljena in vredna, da jo deliš s starši. Misel, da bi še eno leto hodila skupaj s sestro in ostala v znanem okolju, ti očitno daje občutek varnosti, hkrati pa si pripravljena, da bi šolo zamenjala leto kasneje. Dobro razmišljaš tudi vnaprej, ko praviš, da bi v vmesnem času lahko ustvarila nova prijateljstva, kar bi ti prepis na novo šolo tudi olajšalo. Vsekakor lahko poskusiš svojo idejo predstaviti staršem. Pomembno je, da v pogovoru ostajaš mirna in jasna. Pojasni jima, da bi bil ta velik korak zate lažji in boš nanj tako tudi bolj pripravljena. Daj jim vedeti, da razumeš njuno skrb, ampak da si ta predlog skrbno premislila in ti res veliko pomeni. Včasih odrasli ne pomislijo, kako takšne spremembe zares vplivajo na njihove otroke, zato je prav, da jima to poveš.
Če se ne bosta strinjala, to ne pomeni, da te ne razumeta ali da jima ni mar. Včasih imajo starši določene skrbi, ki jih ne povedo takoj. A to ne spremeni dejstva, da si naredila vse, kar je v tvoji moči in da si poskusila najti čim boljšo in primerno rešitev.
In če boš med poletjem uspela navezati kakšen stik z vrstnicami v novem kraju, bo to super! To ti bo zagotovo pomagalo, tudi če bo sprememba na koncu neizogibna.
Tukaj sem, če boš želela napisati še kaj. Res ti želim, da se zadeve odvijejo tako, da se boš počutila varno in slišano.
Tanja Kodrič, dipl. psihologinja (UN)