Pozdravljeni,
Rabila bi vašo pomoč. Imam več problemov s katerimi se ne znam več spopasti sama. 1 problem je samopoškodovanje. Začela sem v 6 razredu in trajalo je priblizno 5 mesecev da sem nehala. Razlog je bil moj bivši. V sredini 7 razreda sem se spet začela rezat. Ampak z bolj ostrim predmetom. Po rokah in nogah so mi ostale brazgotine, ki jih ne morem zakriti. Pred priblizno 1 mesecem sem se nehala rezat. Za rezanje v 7 razredu je bilo več razlogov, kot so: samopodoba, šola, nadlegovanje. Najbolj me moti negativna samopodoba. Stara sem 14 let, imam 54kg in visoka sem 171 cm. Sama se počutim zelo debela in probam shujšati pa ne gre. Včasih tudi nisem nič jedla po več ur in potem se mi je začelo vrteti. Potem pa je prišlo še nadlegovanje. Sošolec me je priblizno 1-2 meseca nadlegoval. Ko se je to koncalo in sva se dokoncno skregala, me je en ki ga ne poznam pretepel. Imela sem modrice po trebuhu in kri mi je tekla iz nosa. Za ta dogodek je bila obvescena tudi svetovalka ki mi je tudi pomagala.
2 problem je šola. Letošnje leto sem komaj zaključila s 4. V šoli imam tudi veliko sosošolcev, ki me zafrkavajo in žalijo. Imela sem pa tudi prijateljico, s katero sem se skregala zaradi njenega fanta, ki mi je grozil. Nato so se prijatelji od nje spravili name. Eden od njih me je celo spotaknil in sem padla na uč, na katerem sem potem imela še približno 2 tedna modrico. Ta prijateljica se tudi reže in ima tudi samomorilske misli. Večkrat sem ji probala pimagat kolikor sem ji lahko. Na šoli imamo tudi veliko nasilja. Včasih me je kar strah hodit v šolo.
Skratka nevem kako popraviti svojo samopodobo saj sem zelo debela. In tudi grda. Vsako noč tudi jokam po vec minut ( razlog je tudi moja simpatija
Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala, da si se s tvojim zapisom obrnila na naš portal. Vsak izmed nas se kdaj v življenju znajde v situaciji, ko potrebuje poMOČ za spopadanje s težavami. Omenjaš večkratno samopoškodovanje, v 6. in 7. razredu – predvidevam, da boš s prihodnjim šolskim letom 8. razred? Navajaš tudi svojo težo in višino, ki se mi zdi povsem običajna za tvojo starost, glede na navedbe bi lahko imela celo še kakšen kilogram več, pa bi bilo še vedno v mejah normale. Sicer pa želim, da veš, da je bolj kot zunanji izgled, pomembno tvoje notranje stanje in počutje. S tem, ko ne ješ več ur, telesu škoduješ, uravnotežena in zdrava prehrana ter zmerna telesna aktivnost bosta pripomogli k boljšemu počutju. Govoriš tudi o nadlegovanju in celo fizičnem nasilju s strani neznanca. To so nedopustna dejanja, ki jih moraš nekomu zaupati in o vsakršnem nasilju je potrebno obvestiti tudi za to pristojne službe. Praviš, da ti je pri tem pomagala svetovalka, predvidevam, da je bila to šolska svetovalna delavka?
Menim, da bi bilo zelo dobro in predvsem koristno zate, da bi pričela z delom na sebi, na lastni samopodobi, izboljšanju samozavesti in samospoštovanja. To je dolgotrajen proces, ki ga ljudje (tudi odrasli) usvajamo oz. negujemo tekom celega življenja. Koristni članki in vsebine so na voljo na naši spletni strani.
Od lastne samopodobe je odvisno tudi, kako nas dojemajo vsi okoli nas, zato je pomembno, da vsak dan gradimo svojo samopodobo v pozitivni smeri. Prvi korak je ta, da začneš verjeti vase in se zavedati, da si vredna ljubezni, uspeha, podpore, razumevanja in spoštovanja. Sproti si zastavljaj dosegljive cilje, doma, v šoli, pri dejavnostih, ki jih imaš rada (športno, glasbeno, kulturno področje). Bodi prijazna do sebe, vsak večer si zapiši vsaj eno stvar, ki te je osrečila ali razveselila in razišči svoja močna področja. Negativne misli o sebi odganjaj stran in se o tem morda tudi s kom pogovori. Pomni: misli imajo neverjetno moč in predstavljajo polovico cilja. Bodi srečna takšna, kot si, ne takšna, kot misliš, da bi morala biti. Najpomembneje je tvoje notranje počutje – kakšna se zdiš sama sebi? Koliko imaš rada sama sebe? Pomisli na svoje pozitivne lastnosti, ki jih je zagotovo veliko. Kakšne so tvoje dobre lastnosti ali tiste, na katere si lahko ponosna?
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samopoškodovanju, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki ti je blizu (morda mama ali dobra prijateljica) in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če se znajdeš v stiski:
• TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
• Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)Vedi, da v tem nisi sama in da so negativni občutki, s katerimi se srečuješ, začasni in minljivi. Pomembno je, da se o tem vedno pogovoriš oz. deliš z nekom, ki mu zaupaš in ti lahko v težkih trenutkih nudi podporo, spodbudo. Zastavi si majhne, dosegljive cilje in bodi ponosna nase, ko jih dosežeš.
Zavedaj se, da si edinstvena in dragocena. Čas je, da samo sebe postaviš na prvo mesto in začneš graditi na lastni vrednosti, samozavesti in pozitivni samopodobi. Bodi pozorna na svoje občutke; če zmoreš, bi bilo dobro, da bi si svoja občutja nekaj časa zapisovala v svoj dnevnik. Prepoznavanje in razumevanje lastnih čustev ti lahko pomagata pri soočanju z negativnimi občutji. Kadarkoli lahko tudi odgovoriš ali zapišeš svoje misli na našem portalu – ti bom z veseljem pomagala pri soočanju s težavami.
Dajem ti 7-dnevni izziv za krepitev lastnih pozitivnih lastnosti:
1. Pripravi si pisalo in lističe (lahko so različnih barv in oblik)
2. Vsak večer si vzemi minuto časa in na listek zapiši nekaj pozitivnega o sebi (eno stvar, ki ti je pri tebi všeč – npr. »prijazna sem«/ »rada pomagam soljudem« / »danes sem se nasmehnila tujcu, ki sem ga srečala na cesti« / »všeč so mi moje oči«). Pomisli na vse osebnostne lastnosti, fizične značilnosti in dobra dejanja.
3. Listke lepi na vidna mesta (na vrata ali stene sobe, na pisalno mizo, v kopalnici na ogledalo, v kuhinji na hladilnik…)
4. Kadarkoli se v tebi prebudi negativno čustvo, si v spomin prikliči pozitivne besede, ki si jih zapisala na listke.
Želim ti veliko ljubezni do sebe in poguma na tvoji življenjski poti.
Objem,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij
Sm
Smotko
Pozdravljeni, hvala za odgovor in opravičujem se kee vam nisem prej odpisala ampak sem bila nekaj časa v bolnici. Samopodoba se mi samo še slabša, vedno slabse stvari govorim o sebi, težko se pogovarjam s kom, jokam vsako noč res ne vem več kaj. Bom poskusila z listki da vidim če bo pomagalo.
Lp