Živijo, nimam pojma kaj naj počnem. Ne vem kaj naj študiram, kakšno službo naj izberem. Vsi moji prijatelji in drugi ljudje imajo hobije, cilje v življenju, jaz pa ne. Nimam hobijev, nimam zanimanj, v ničemer nisem dobra. Hitro se začnem dolgočasiti. Če mi kaj ne uspe, se hitro začnem sekirati in odneham. Vsi nekaj trenirajo, telovadijo, hodijo na kakšen krožek, meni je pa odveč.
Zguba sem.
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Živjo,
v svojem sporočilu se sprašuješ o svoji karierni poti in zanimanjih, ob tem pa opisuješ svoje slabo počutje. Predstavljam si, da ti je ob tem precej hudo.
Naj ti za začetek povem, da nobena karierna pot ni nujno večna. Živimo v takšnem času, ko brez težav po želji kadarkoli spremeniš tudi celotno področje svojega dela, zato kakršnakoli trenutna odločitev ni “zacementirana”. Tudi, če bi kasneje ugotovila, da si se trenutno odločila “narobe” in da ti v resnici ni do opravljanja tega poklica in bi raje počela kaj drugega, imej v glavi, da nisi storila “napake” - odločila si se tako, kot se boš, ker se je v tem trenutku glede na tvoja občutja in vse informacije to zdela najboljša odločitev zate.
Glede na to, da trenutno nisi sigurna glede tega, kaj bi rada v življenju počela, ti predlagam, da si pregledaš stran Zavoda za zaposlovanje Kam in kako - tukaj odgovoriš na nekaj zbirk vprašanj o svojih lastnostih, spretnostih in zanimanjih, program pa ti glede na zbrane odgovore ponudi poklicna področja, ki bi te lahko zanimala. Na tej povezavi najdeš kratka navodila, ki te vidijo skozi uporabo. Zavod za zaposlovanje prireja 16. 1. 2026 tudi karierni sejem na Gospodarskem razstavišču (več informacij lahko najdeš tukaj).
Omenjala pa si tudi, da meniš, da nisi v ničemer dovolj dobra in da ob neuspehu z aktivnostjo  hitro odnehaš… Morda si se tukaj ujela v zanko, saj običajno gre tako, da postanemo v nečem dobri šele takrat, ko to stvar izvajamo, ponavljamo, več časa, zato je ključ vztrajnost in potrpežljivost. Moraš pa imeti v mislih tudi to, da nobena pot ne poteka samo navzgor, ampak ima vse vzpone in padce. Sicer pa - da v neki aktivnosti uživaš, ne pomeni, moraš zadevo obvladati; nikakor ne. Če plešeš, poješ, rišeš, pišeš, športaš… za zabavo, je tvoj cilj zabava - da se počutiš prijetno in se ob tem sprostiš, ne da si vrhunski mojster te veščine.
Bi si morda želela, da skupaj raziščeva kakšne tvoje interese? Če ti lahko še kako drugače svetujem, sem ti na voljo.
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)