Zdravo,
kaj naj naredim,če mi gre ena prijateljica zelo na živce? Lani se je družila veliko z nami, letos pa ves čas gleda telefon in to mi ni všeč. Pa še druži se z mlajšimi puncami in se z njimi pogovarja po angleško.Ne vem kaj naj naredim.Res mi gre na živce.
Hvala za odgovor in lep pozdrav.
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Razumem, da je težko, ko se v skupini počutimo neprijetno zaradi nekoga oziroma nas vedenje nekoga, ki nam je blizu moti. Praviš, da se je lani veliko družila s tabo, v zadnjem času pa se je to spremenilo. Preden karkoli storiš, je morda dobro razmisliti o nekaj stvareh:
1. Razmisli o svojih občutkih. Morda je smiselno, da se najprej vprašaš, zakaj te vedenje tvoje prijateljice tako moti. Razumevanje lastnih občutkov je pomembno, saj boš tako lažje pojasnila, zakaj si želiš spremembe. To lahko služi kot podlaga za pogovor s prijateljico.
2. Pogovori se z njo. Na prijazen način ji lahko poveš, kako se počutiš. Lahko začneš npr. s tem, da si opazila da je v zadnjem času manj prisotna in da ti to ni všeč. Morda jo lahko tudi vprašaš, ali je vse v redu in ali je kaj, kar bi želela deliti z tabo. Predlagala pa bi, da se za ta pogovor odločiš ob primernem času in kraju, nekje kjer bosta na samem in se bosta lahko v miru pogovorili.
3. Poskušaj razumeti njene razloge. Mogoče obstaja razlog, zakaj se tvoja prijateljica obnaša tako, kot se. Morda se počuti neprijetno ali nezadovoljno iz nekega razloga, ki ga ne razumeš. Poskusi se pogovoriti z njo, da bi bolje razumela njeno perspektivo.
4. Ostani odprta za spremembe. V kolikor se odločiš za pogovor s svojo prijateljico, bodi pripravljena na to, da se stvari ne bodo takoj spremenile. Pomembno je, da si odprta za različne možnosti in pripravljena na kompromis.
5. Nežno postavi meje. Če se po pogovoru vedenje tvoje prijateljice ne spremeni in te še vedno moti, razmisli o postavljanju meja. Na primer, lahko se odločiš, da se boš v prihodnje manj družila z njo, ali pa lahko razmisliš o drugih načinih preživljanja časa skupaj, ki bi ti bolj ustrezali.
Pomembno je, da ohraniš spoštljiv odnos do nje in se trudiš razumeti njene razloge za takšno vedenje. Upam, da vama bo s primerno komunikacijo in razumevanjem uspelo najti rešitev, ki bo ustrezala obema.
Upam da sem ti uspela odgovoriti na tvoje vprašanje. V kolikor te zanima še kaj ali pa bi si želela pogovoriti še o čem, sem ti na voljo.
Lara Pustatičnik, študentka psihologije