Slabo se počutim in se z nikomer ne morem pogovoriti niti s starši ne. Moji prijatelji me ne poslušajo ali me pa ignorirajo in vse moje težave in jih nikoli ne zanima če sem vredu. Čisto z nobenim se nemorem pogovoriti in vse te občutke shranim v sebi in zdej se počutim žalostno in depresivno.
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si zapisala, da se počutiš žalostno in se nimaš z nikomer za pogovoriti o svojih težavah - ne s prijatelji in ne s starši. Zat o hraniš te občutke v sebi in se počutiš še slabše.
Občutek, da nas nihče ne razume in nikomur ni mar za nas, je res težek. Lepo bi bilo, da bi vsak človek imel vsaj eno osebo, ki se ji lahko zaupa. Po navadi so to res starši ali prijatelji, vendar pogosto se lahko najde takšna zaupna in sočutna oseba tudi med drugimi ljudmi v tvojem življenju. Zato te na tem mestu povabim, da premisliš, kdo v tvojem življenju je oseba, ki se ji morda še nisi zaupala na takšen način, ampak v tebi vzbuja občutke topline in sočutja - mogoče stari starši, učiteljica v šoli, trener ali svetovalna delavka? Morda ti bo ravno nekdo izmed teh ljudi ponudil tisto, kar potrebuješ.
V svojem sporočilu si tudi omenjala občutke žalosti, depresivnosti in težave, s katerimi se soočaš. O teh težavah in skrbeh pa nisi veliko povedala. Zato me zanima, če bi z mano podelila, kaj te skrbi, kakšne misli se vrtijo po tvoji glavi in kakšne občutke doživljaš?
Ko se mladostnik sooča s stisko, ga po navadi usmerimo ravno k temu, da se z nekom pogovori o svojih težavah. Veliko krat je prvi korak pogovor s starši, k čemur te bom tudi jaz tokrat povabila. Praviš, da se ne moreš pogovoriti s starši. Zakaj ne? Zakaj se ti zdi, da je temu tako? Morda bi bilo vseeno vredno poskusiti s starši imeti iskren pogovor in jim povedati, da se ne počutiš dobro in s kakšnimi težavami se soočaš. V kolikor se odločiš, da se s starši zares ne bi pogovorila o tem, bi bilo dobro, da se pogovoriš s kakšno drugo odraslo osebo, ki ti bo lahko pomagala. Na vsaki osnovni ali srednji šoli obstaja svetovalna služba, kjer so zaposlene svetovalne delavke, ki so usposobljene za to, da ti lahko pomagajo ravno v takšnih situacijah. Imajo torej veliko znanja iz področja duševnosti, so sočutne in ti bodo z veseljem prisluhnile, hrkati pa te bodo tudi lahko usmerile naprej po pomoč, če jo boš potrebovala.
Verjamem, da boš našla osebo, ki ti bo dala občutek zaupnosti in topline, saj si to zaslužiš.
Lepo bodi!
Dora Mališ, mag. psihologinja