zdi da ne morem kdor uresnici sem ker bi me ljudje zapustili, bojim se da ce bom zavrnila kaksno povabilo za druzenje z prijatelj iz moje vasi da se ne bodo hoteli vec druzitu z mano. Vpisala sem se na gimnazijo in v nasi "regiji" oziroma v nasi okolici te imajo za zelo cudno osebo ce gres na gimnazijo ubistvu te imajo za neko piflarko ki bo zapravila vsa 4 leta sole samo za ucenje in bo potem pristala kot najnizje placana oseba ampak to mi splohne pride do srca bolj je zgolj to da pravijo da imajo gimnazijci probleme z alkoholom in spanjem in z kajenjem oziroma vejpanjem ampak boli ker je res, priznam vem da nisem prav dovolj stara za vse to ampak jaz delam use in zato tako boli, vsak dan imam zeljo se samo naliti z alkoholom in ppzabiti na vse drugo ponavadi sem vsaj gledala na okus pijace zdaj gledam samo procente alkohola in saj ne pravim da pokadim veliko cigaret ker jih ne ampak jih se vedno, ker se mi pomagajo sprostiti in tu ali tam tudi kaj trave ampak vseeno. Imam tudi zelo strogo mamo in se velikokrat izmuznem sred noci iz hise ampak hocem se kar zjokati ker vceraj bi se mogle dobiti z prijateljico v Gorici ampak bi jaz sla z avtobusom ampak seveda mi moja mama ne bi pustila zato ji pac nisem povedala sem ji rekla da grem do vasi kjer prijateljica zivi in potem je ona izvedela vse in me hudo nadrla in se mi ne zdi prav ker zakaj moram jaz trpet ce bi mi ona vec pustila bi se ji jah lahko bolj odprla in se to sploh ne bi zgodilo.
Zadnje case imam tudi ogromno panicnih napadov in nevem zakaj ampak bi se jih zelo rada resila ker ljudje mislijo da nisem mentalno stabilna in da potrebujem terapevta.
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vidim, da si v stiski. Praviš, da ne moreš biti to kar si, saj bi te ljudje lahko zapustili. Od kod ta misel? So te drugi kdaj zavrnili ko si se sprostila in bila to kar si?
Si v obdobju najstništva, obdobje v katerem posameznik spoznava kdo je, kaj ima rad, česa ne, kaj rad počne in česa ne, s kom se rad druži in s kom ne ter kdo bi rad postal. In vse socialne situacije v katerih se znajde, mu omogočajo to spoznavanje samega sebe. Zato bodi pozorna, opazuj kje se dobro počutiš, kaj rada počneš, s kom rada preživljaš čas, kaj so tvoje vrednote, kdo bi rada postala, česa ne maraš in česa si ne želiš. Le z opazovanjem in razmišljanjem boš ugotovila omenjene stvari. Tudi če trenutno nimaš dobrih prijateljev, ne pomeni, da jih v naslednjem obdobju ne boš imela. Počasi prehajaš v srednjo šolo, kjer boš spoznala kup novih ljudi. Zagotovo boš spletla prijateljstva s kom. Glej le, da bo to takšen prijatelj/prijateljica, ob katerem/ri boš lahko najboljša verzija sebe.
Omenjaš uporabo alhokola, cigaret/vejpov, trave. Žalostno je slišati, da se tako mlada punca zateka k omenjenim stvarem. Praviš, da te to sprosti. Sprostiš se lahko tudi na druge načine, s katerimi si ne škoduješ, nasprotno, se podpreš. To so gibanje, s katerim sprostiš stres iz telesa; dihalne vaje; meditacije; šport; vizualizacija; risanje, ples, druženje s prijateljico itd. Kaj te sprošča je odvisno od tega kar ti je všeč, po čem se dobro počutiš. In prav vsak dan imaš novo priložnost, da storiš drugače kot si prejšnji dan! Ker le tako boš pretrgala začaran krog v katerem si zdaj. Spremembo dosežemo le s spremembo! Odloči se, poišči si podporo in vztrajaj. Če podpore ne najdeš v prijatejskih krogih, obišči svetovalno delavko na vaši šoli, ki ti bo zagotovo prisluhnila.
Omenjaš tudi odnos z mamo. Praviš, da je stroga. Težko potrdim ali zavrnem to dejstvo, verjamem pa da s svojim vedenjem ne pripomoreš k temu, da bi ti mama bolj zaupala. Čeprav je odrasla oseba v odnosu z mladostnikom tista, ki mora biti odgovornejša, sta v vsakem odnosu vedno 2 posameznika. In oba se morata za odnos truditi. Pomisli, kaj lahko sama narediš, da bosta z mamo imeli lepši, bolj zaupljiv odnos. Poskusi in boš videla kam se lahko odnos razvije.
Kot sem že omenila, dobro bi bilo da obiščeš svetovalno delavko in se ji zaupaš. Prav tako lahko obiščeš osebnega zdravnika, ki ti bo svetoval glede paničnih napadov in te napotil naprej če bo to potrebno.
Če boš potrebovala pogovor, smo tu zate!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije