Lepo pozdravljeni.
Imam homofobične starše, a jaz mislim, da sem gej. Kaj naj naredim? Sem v hudi stiski, saj mislim, da me ne bodo sprejeli ali podpirali.
• Uredništvo
Legebitra

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
Verjamem, da ti je težko ob misli, da te starši ne bodo sprejeli in podpirali v izražanju svoje spolne usmerjenosti. Že zgolj proces samoodkrivanja v nas sproži različne občutke, še dodatne pa lahko sproža misel na to, kako nas bo sprejela okolica.
Homofobija pogosto izhaja iz nepoznavanja ali napačnega poznavanja te tematike. To je zelo pogosto, saj vse_i odraščamo v družbi, v kateri večina predvideva, da obstajata samo dva spola in da so vsi ljudje heteroseksualni. Ob tem je odkrit pogovor o spolni usmerjenosti in identiteti še vedno tabu in lahko povzroči veliko nelagodja. Pri izbiranju s kom se boš o svoji spolni usmerjenosti pogovarjal in komu se boš razkrival lahko izbiraš sam. Pri tem si lahko najprej izbereš tiste, za katere veš, da bodo to sprejeli in se boš ob njih počutil udobno. Če si želiš o tem govoriti tudi s starši, je to nekaj, na kar se lahko vnaprej pripraviš in vnaprej načrtuješ. Hkrati pa je to vedno proces in terja svoj čas, tako za osebo, ki se razkriva, kot za osebo, kateri se je ta oseba razkrila.
Prav tako v situaciji odkrivanja svoje spolne usmerjenosti nisi sam. Pomembno je, da se z definicijami ne omejuješ, si pustiš dovolj prostora, da poslušaš sebe in svoje občutke ter ob tem odkrivaš, kdo ti je všeč. V tem procesu ne rabiš hiteti in si lahko vzameš čas. Če imaš še kakršnokoli vprašanje nam lahko pišeš in se obrneš na nas.
Prijazen pozdrav,
Eva Mulej, uni. dipl. socialna pedagoginja
svetovalnica Legebitra