Pozdravljeni, ze od poletja poznam tega fanta in res mi je zelo zelo vsec tudi vizualno ampak njegova osebnost naravnost sije. Lahko se pogovarjama o cemerkoli,se hecava, mi pomaga z solo... Ze od vedno vem da se bolje pocutim z osebami starejsimi od mene, tudi nekaj zelo dobrih prijateljic je starejsih od mene 3,4 leta ena pa tudi 6 let in vedno se normalno pogovarjamo in se zelo razumemo. Ta fant pa je res nekaj posebnega in ne morem da ne razmisljam o njem. Veliko druzinskih clanov ima razliko v letih s partnerjem 4+ leta se huje pa mi je ker vem da bi bil mami in atiju on zelo vsec. Je sosed atijevega najboljsega prijatelja zato se toliko bolje, ker ga poznajo tudi oni. Res nevem kaj naj naredim ker nihce ddug ni tak ko on ker se sploh ne morem normalno pogovarjati. Z tem fantom se ne vidiva ravno pogosto, nazadnje sva se poleti imam pa njegov kontakt in res nevem ali naj mu kaj napisem ali ga pustim pri miru in mu napisem septembra, ko bova imela vec moznosti da se kdaj tudi vidiva. Hvala
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si se obrnila na nas in nam zaupala svojo težavo.
Če prav razumem, si spoznala fanta, ki ti je zelo všeč, tako vizualno kot njegova osebnost, se zelo dobro ujameta, brez težav pogovarjata, ampak je nekaj let starejši od tebe. Zanima te, ali mu sedaj naj kaj napišeš.S tem, da ti je všeč fant, ki je starejši in da se tudi nasploh dobro razumeš z nekaj let starejšimi od tebe, ni čisto nič narobe. Si našla tak krog ljudi, ki ne glede na to, da so starejši od tebe, se zelo dobro razumete, se lahko pogovarjate, kar je super. Tudi pri partnerskih odnosih ni nobenega pravila, da bi s partnerjem mogla biti isto stara ali npr. da bi lahko imela največ eno ali dve leti razlike. Zelo veliko je parov, ki imajo starostno razliko, nekateri tudi po 10 let. Če ti je fant všeč in se tako dobro razumeta, mislim, da ne bo nič narobe, če mu napišeš kakšno sporočilo oz. če si bosta kaj dopisovala. Se lahko tako samo še bolje spoznata in vidita, kako za naprej. Bi pa te na tem mestu rada opozorila, da v vajinih letih lahko starostna razlika pet let pomeni večjo razliko v trenutnih željah, pričakovanjih v partnerskem odnosu in tudi željah, ciljih, vrednotah nasploh v življenju, kot pa je potem ta razlika opazna v obdobju odraslosti.
Ker pa imam občutek, da mogoče nisem čisto razumela tvojega vprašanja, bi samo preverila, ali te skrbi karkoli specifičnega glede tega, da je fant starejši? So morebiti starši izpostavili kakšno skrb? Glede na tvojo zapisano starost in razliko, ki si jo napisala v vprašanju, si ti še mladoletna in on že polnoleten, kar bi mogoče lahko skrbelo tvoje starše?
Vesela bom, če se ponovno oglasiš.
Lepo bodi,Sara Seršen, mag. psihologije
Ne
Nesrecna
Pozdravljeni, hvala za odgovor in ubistvu me ni strah reakcije starsev ker tudi ona imata taksno starostno razliko in ga tudi poznata pa vesta da je zelo v redu fant. Strah me je posledic. Kaj ce se ne boma razumela? Kaj ce se kaj zgodi? Nevem zakaj ampak trenutno vrjamem da je on edini fant s katerim bi lahko imela kaj.
Uredništvo
Sara Seršen
Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Zelo sem vesela, da si se ponovno oglasila in hvala, da si svoje skrbi opisala še nekoliko globlje.
Če prav razumem, je tvoja glavna skrb, kaj bo, če se s fantom ne bosta razumela oz. bosta ugotovila, da so vajine lastnosti, vrednote, želje preveč različne in je bolje, da gresta vsak svojo pot. Res je, to je lahko ena izmed možnosti, ki se lahko zgodi. Tega nas je pogosto zelo strah, ker s takšnim dogodkom lahko pridejo zelo neprijetni občutki in misli, kot so npr. misel, da nisem dovolj dobra, občutek zavrnitve, osamljenosti. Iti narazen s svojim partnerjem se v družbi pogosto označuje kot nekaj slabega, kot neuspeh. Vsekakor je povsem normalno, da smo takrat žalostni, da se lahko po razhodu počutimo osamljeni, je lahko zelo težko. Ampak potrebno se je zavedati, da če želimo z neko osebo imeti poglobljen in trden odnos, se moramo z osebo najprej dobro spoznati. In na tej poti spoznavanja se lahko zgodi, da na neki točki ugotovimo, da se naše poti, po katerih želimo v življenju, preveč razlikujejo, ne glede na to, da se vsak nekoliko prilagodi in da imata drug drugega rada. In v tistem trenutku je največ, kar lahko naredimo za osebo, ki jo imamo radi, in hkrati tudi za sebe, da dovolimo, da gre vsak svojo pot. Da lahko vsak naprej razvija sebe, svoje potenciale. Kajti vztrajati v odnosu, v katerem ne moreš biti to, kar si, vodi v prepire, slabo voljo, nezadovoljstvo. Vsak se mora v odnosu do neke mere prilagoditi, ampak ne toliko, da izgubi sebe, da ne more slediti svojim sanjam, ciljem. In če se to zgodi, ni nič sramotnega, nič slabega, če se odločita nadaljevati vsak svojo pot, hkrati še vedno lahko ostaneta v dobrih odnosih, prijatelja. Tu bi dodala še to, da se premalo krat pogovarjamo o tem, da če nekdo odide iz našega življenja oz. z nekom prekinemo odnos, pridejo za tem zagotovo novi ljudje, novi prijatelji.
Sedaj sva razdelali slab scenarij, ki se lahko zgodi in scenarij, ki tudi, če se bo zgodil, je verjetno kar oddaljen v prihodnosti. Najbolje se je osredotočiti na tukaj in zdaj ter ne razmišljati preveč o vsem, kaj pa če in kaj vse se lahko zgodi. Vem, da to ni lahko. Ampak lahko pa pogledaš na to situacijo tudi iz druge strani – imaš priložnost, da spoznaš osebo, za katero v tem trenutku čutiš, da je nekdo, s katerim se res zelo dobro razumeš. Hkrati se na tej poti lahko zgodi veliko lepih stvari – lahko je polno smeha, na začetku zelo verjetno kakšna nerodna situacija, kateri se bosta kasneje smejala, lahko skupaj poskusita kakšno novo stvar, hkrati bosta veliko lahko odkrila tudi sama o sebi. Kot je možen scenarij, da se bosta morda kdaj razšla, je pa tudi možen scenarij, da bosta ostala skupaj celotno življenje ter bosta ustvarila en zelo lep ljubeč odnos in srečno skupno življenje. Razumem tvoj strah, veliko nas ga je prav tako imelo, ampak a ne bi bilo vredno, da si vsaj data priložnost poskusiti? Da se spoznata in vidita, kam vaju bodo poti odnesle. Če si ne bosta dala te možnosti, si bosta pa lahko potem čez čas očitala oz. se spraševala, kaj bi bilo, če bi, poskusila.
Dobro je, da ostajaš realna in se zavedaš, da je možno, da se ne bo izšlo. Ampak naj ti ta strah ne odvzame poguma, da sploh poskusiš. ????
Upam, da ti bo odgovor kaj v pomoč. Če pa te zanima ali skrbi še kaj, pa sem na voljo.
Lep vikend,
Sara Seršen, mag. psihologije