Okej, že kar dolgo se počutim, da življenja sploh ne živim. Zdi se mi, da samo obstajam, porabljam prostor in sem na splošno v napoto. Probleme imam sama s sabo, z družino in šolo. Sprašujem se, če je sploh vredno. Lažje bi bilo samo umreti. So misli o smrti in samomoru pogoste? Je normalno, da se vsake toliko časa srečujem s takimi mislimi? Zaenkrat so zmeraj izginile preden sem kaj naredila ampak se tudi zmeraj vrnejo nazaj. Včasih razmišljam o tem kako bi bilo, če bi umrla, kakšne bi bile reakcije ljudi okoli mene. Tega me je sram in ne bi nikoli izrekla naglas. Je pa res. Želim si živeti hkrati pa tudi ne, če ima smisel. Niti nimam plana, da storim samomor in ravno zato me zanima, če so moji problemi dejansko dovolj veliki, da si najdem pomoč. Strah me je, da ko bi prišla k zdravniku in prosila za psihološko pomoč, da bi reki naj grem domov in sprobam metode samopomoči. Niti ne vem kaj bi jim rekla. Se mi zdi, da moji problemi niso dovolj močni ali pa akutni za zdravniško zdravljenje. Kdaj je sploh primerno, da si človek najde pomoč? Skratka, moj največji strah in glavni razlog, da si v toliko letih nisem našla pomoči je, da bi mi rekli, da ni z mano nič narobe in da so posledica dosedanjega živjenja, ( alkoholizem in nato smrt očeta, slab odnos z mamo, stres v šoli... ). Sepravi, da se moram sprijazniti s tako kvaliteto življenja in da je stvar taka kot pač je. Če je prihodnost taka je raje nimam.
• Uredništvo
Patricija Kramaršek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Veseli me, da si se obrnila na nas.
Navajaš, kar nekaj stresnih dogodkov, ki lahko pomembno vplivajo na naše psihično počutje – izguba očeta, alkoholizem, slab odnos z materjo, stres v šoli…
Ljudje se srečujemo tekom življenja z različnimi stiskami, ki trajajo različno dolgo… Kadar stiska traja daljše časovno obdobje, se lahko iz želje po končanju stiske, pojavijo samomorilne misli, ki so kot opažaš sama ambivalentne (razmišljanje o samomoru, kot tudi želja po nadaljevanju življenja). Zaradi dlje časa trajajočih težav se popači naše videnje sveta ter sebe... Slednje je odziv, ki je odraz duševne stiske, zaradi katere vidimo stvari bolj temne, kot so v resnici… Se pravi samomorilne misli se pojavljajo pri več ljudeh, kot odzivi na stisko, za katero si želijo, da se konča (ne želijo, da se dejansko konča življenje)...
Vedi, da vedno obstaja pot do rešitve težav, boljše kvalitete življenja... Ta pot nam postopoma omogoča, da zaznamo tudi dobre stvari, ki zagotovo obstajajo, vendar jih zaradi "temnih očal", kdaj ne vidimo… S tem ko se obrnemo na strokovno pomoč, in spregovorimo, odvržemo del teže, ki jo nosimo sami. Postopoma se s strokovno pomočjo razrešuje naša stiska, in samomorilne misli so posledično vse manj vsiljive, pogoste…
Ljudje pomoč poiščejo zaradi različnih stvari. Vsak izmed nas kdaj potrebuje pomoč sočloveka, in to je povsem okej…Tudi zdravniki so glede tega razumevajoči, in ljudi v stiski usmerijo dalje. Če si pomoči želiš, je to dovolj velik razlog, da jo poiščeš...kar pogumno.
Vedi, da nikakor nisi v breme… Obstajajo ljudje, ki jim je mar zate. Obstajajo stvari za katere se je vredno boriti. Morda se spomni kakšne svoje želje, cilja, hobija, prijatelje...
Svetujem ti, da se obrneš na brezplačno psihološko svetovalnico Posvet ali pa na najbližji center za duševno zdravje odraslih.
Tukaj smo zate. Verjamemo, da zmoreš.
Patricija Kramaršek, mag. psihologije