Jaz sem tiste vrste prijateljica, ki bo vedno poskerbela za svoje prijatelje. ko so v stiski jim takoj pomagam saj me skrbi za njih. pomagala bom tudi tistim ki me ne marajo preveč saj vem kako se počutijo. pomagam jim na način tako da jim povem naj se najprej zjokajo, naj dajo vse vn iz sebe nato naj mi pa povejo kaj je bilo. vedno jih bom poslušala vedno bom ob njih saj so moji prijatelji ne glede na to kakšni so. motime pa to ko sem jaz v stiski, ko se jaz jokam ko mi noben ne priskoči na pomoč vsi samo rečejo vse be ok nikoli pa ne naredijo to kar jaz njim. to me zelo ražalosti saj imam občutek da me izkoriščajo. lahko bi rekli da sm the ˝therapist˝ friend. ko jih potrebujem jih ni ob meni tudi ko mi je najslabše, jaz pa sem vedno ob njih. nekega dne sem razmišljala kaj če bi se poškodovala? ampak sem raje to misel odvorgla stran. ampak to ne spremeni dejstva kako ni nikoli noben ob meni. kako ko me vsi vidijo kako se jokam pa noben nič ne reče. prejšen teden v ponedeljek pri kemiji me je učiteljica začela zmerjati da nič ne znam ampak sem znala za pet. ko sem se čisto pretresena in objokana vrnila nazaj za svoje mesto so me vsi gledali kot da sem prizadeta. začeli so o meni šepetati tudi moj najboljši prijatelj ki sem mu vedno pomagala z ocenami, ko je jokal sem ga tolažila,.. in na ta dan je pokazal kaj si res misli o meni...moje vprašanje je...ali sem res tako grozna oseba da me imajo samo za ˝therapist˝ friend? ali nisem vredna da bi me kdo potolažil? kaj naj naredim..
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Praviš, da si oseba, ki rada pomaga drugim tudi tistim, ki niso tvoji prijatelji. Lepo je, da jim prisluhneš, kadar so v stiski in da jim stojiš ob strani. To je zelo dobra lastnost. Mi je pa žal, da ti drugi tvoje prijaznosti ne vračajo in da imaš občutek, da te izkoriščajo. Praviš, da kadar si ti v stiski, ti drugi velikokrat zgolj rečejo, da bo vse v redu. Ti pa bi si želela več podpore in razumevanja. Pomagati drugi osebi, ko se ta joče, je včasih za drugo osebo prav tako težko. Ljudem je težko videti, da je druga oseba žalostna in včasih ne vedo kaj bi rekli, kako bi se odzvali. Že pogovor o katerihkoli čustvih je lahko težek, saj se marsikdo o tem ni navajen pogovarjati. Posledično je najlažje reci, da bo vse v redu. Razumljivo pa je, da si ti želiš biti razumljena in biti deležna malo več podpore. Želim ti torej sporočiti, da je mogoče razlog, da ti drugi ne pomagajo, v tem, da ne vedo kako.
Morda bi te tudi vprašala, ali za pomoč in tolažbo kdaj prosiš. Včasih moramo namreč za pomoč prositi, saj ljudje ne vedo, kaj si želimo. Nekateri ljudje prav tako tudi ne pristopijo na pomoč takoj, ko vidijo, da je druga oseba v stiski, verjetno tudi iz razlogov, ki sem jih opisala prej. Zato je pomembno, da kadar si pomoči želiš, za njo prosiš. Morda se lahko tudi s svojim najboljšim prijateljem poskusiš pogovoriti, zakaj ti pri kemiji ni pomagal tako kot si ti njemu. Tako boš spoznala še njegovo perspektivo. Prav tako mu lahko poveš, kaj bi si želela, da bi naslednjič naredil drugače.
Zapisala si, da so si sošolci pri kemiji začeli šepetati po tem, ko si se po spraševanju vrnila na svoje mesto. Si dejansko slišala, kaj so sošolci govorili? Sprašujem se namreč, ali ni mogoče možno, da je bilo šepetanje nepovezano s tabo. Včasih se zgodi, da kadar smo zelo pretreseni, smo pretirano pozorni sami nase in si stvari, ki se dogajajo okrog nas, napačno razložimo, češ da nas drugi gledajo, drugi govorijo o nas. V resnici pa so se lahko pogovarjali o čisto nečem drugem.
Zapisala si tudi, da si pri sebi opazila misel o samopoškodovanju. Dobro je, da si to misel odrinila. Namreč to ti nikakor ne bo prineslo pomoči, ki si je želiš. Edin način, da pomoč dobiš, je to, da zanjo prosiš. Če se samopoškoduješ, bo to zelo verjetno prineslo novo razočaranje, saj drugi ne bodo vedeli, kaj si želela s tem doseči/sporočiti. Zakaj? Ker ljudje ne morejo poznati naših neizraženih namer in želja. Pogovor o samopoškodbah pa je še posebej težek. Tako je še večja verjetnost, da se bodo prijatelji tem pogovorom želeli izogniti.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom vsaj malo pomagala.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije
ne
nekdo
hvala za vse!
in tisti moment ko so moji sošolci in sošolke šepetali imam občutek da so v meni govorili saj so ne prestano pogledovali k meni. zao mislim da so v meni govorili.
hvala še enkrat
lp