Torej, trenutno mi gre vse v življenju narobe, slabo mi gre v šoli, nisem več v kondiciji, počasi ugotavljam kaj vse je narobe z mano in si govorim da si stvari ne zaslužim, da me nihče ne mara, da sem pač rojena v napačnem času (čeprav vem da bi mi bilo lažje če bi to nehala govoriti, ampak nočem si lagati, kaj če je kaj od tega res, kaj če res nikoli ne bom našla osebe, ki ji lahko zaupam, kaj če se res nikoli ne bom imela tako dobro z sošolci). Skratka, potrebujem osebo, ki bi ji lahko zaupala in za katero bi vedela, da ji ne grem na živce, osebo, ki bi ji nekaj pomenila. Ker seveda v lajfu ni tako lahko najti take osebe, sem mislila, da jo bo lažje pridobiti, če bom ljudem (ki mi ne povmenijo največ) povedala kakšno svojo težavo, vedar te osebe očitno niso cenile tega da sem jim karkoli povedala in so me počasi dan za dnevom počasi zapustile. Poleg tega mi te osebe nikoli niso povedale nobenega svojega problema in sem se počutila kot da jim grem na živce, kot da sam iščem pozornost. No in sem ugotovila, da več kot očitno ljudi moj lajf in moji problemi ne zanimajo. Rada bi jim povedala vse ampak vem da to ni mogoče. Sicer mi je en tip reku da mu lahko povem karkoli, če bom to rabla, ampak sem mu že tako al tako povedala preveč in se mi zdi da mu grem že na živce, poleg tega se mi zdi da vse pove svojemu prijatelju, kar mi je zelo neprijetno. In zdej ne vem kaj nej nardim, čeprav razumem druge, ne vem kaj sem naredila narobe da me vsi (za katere sem mislila da jim lahko zaupam) zapuščajo.
• Uredništvo
Urška Pisar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljeno dekle,
najprej naj se ti zahvalim, da si tako iskreno delila svoje doživljanje in si se obrnila na svetovalnico.
Pišeš, da si se v življenju znašla na točki, ko imaš občutek, da ti gre vse narobe - v šoli, na področju kondicije ter v medosebnih odnosih. Sprašuješ se, kaj se dogaja s tabo in zakaj te nihče ne mara in te zapuščajo. Skrbi te, če boš sploh kdaj v življenju spoznala nekoga, ki bi mu lahko zaupala in bi te skušal sprejeti ter razumeti. Verjamem, da se ob vsem tem počutiš žalostno, obupano, razočarano in hkrati tudi jezno na druge, ker v odnosu ne dobiš tistega, kar si želiš.
Izpostavila si tudi svoje skrbi glede prihodnosti in dvome, če si morda ne zaslužiš, da bi bila sprejeta s strani drugih. Večkrat se zgodi, da se zaradi naše preokupacije s prihodnostjo, pozabimo osredotočati na to, kaj lahko spremenimo v sedanjosti. Tudi sama razmišljaš kaj bi se lahko zgodilo v primeru, če res ne bi našla nikogar v prihodnosti. Razmisli kakšne posledice ima takšen način mišljenja zate v tem trenutku. Si morda zato žalostna, jezna, razočarana in si na nek način že obupala z iskanjem novih prijateljstev? Razmisli, če bi ti drugačno razmišljanje (npr. to, da boš spoznala nekoga, s katerim se boš ujela) spodbudilo drugačna čustva in tudi vedenje (npr. iskanje drugih načinov za sklepanje novih prijateljstev). Pri tem je seveda pomembno da se zavedaš, da si zaslužiš biti sprejeta in da je zagotovo kar nekaj ljudi, ki te mara. Je pa res, da smo si ljudje zelo različni v tem na kak način izkazujemo, da nam je mar za drugo osebo.
Različni smo si tudi v tem, kako delujemo v odnosih. Omenila si, da ti drugi večkrat niso povedali za svoje probleme. Dejstvo je, da je nekaterim težko odkrito govoriti o svojih težavah in jih zato raje zadržijo zase oz. jih delijo z nekom, ki jim daje občutek varnosti. Napačno bi bilo torej pričakovati, da je deljenje problemov z drugimi dokaz tega ali te ta oseba mara ali ne. Izpostavila si tudi, da si sama deljenje problemov z drugimi uporabljala kot način za vzpostavljanje odnosa, čeprav ti osebe niso pomenile največ. Presenetilo te je, ko so se drugi začeli umikati in so ti dali občutek, da jim ni mar. Prepričana sem, da obstajajo druge razlage za njihovo vedenje. Morda so se ob tem počutili kot, da ti ne morejo povsem pomagati, čeprav bi si želeli. V trenutku, ko se počutimo nemočne se lahko tudi umaknemo in se s situacijo ne spoprimemo. Sploh, če se takrat dogaja veliko drugega v našem življenju. Razmisli ali obstajajo morda kakšni drugi načini, kako bi še lahko vzpostavila stik z drugimi.
Glede na to, da sama pri osebi opažaš, da ni vse tako kot bi si želela in ti ni odveč govoriti o svojih stiskah, se lahko o tem pogovoriš tudi s kakšno drugo osebo, ki ti bo pomagal pri razmišljanju o stiskah. Dobro izhodišče je lahko šolska svetovalna služba ali pa kakšen psiholog v bližnjem zdravstvenem domu. Prepričana sem, da bi ti pogovor z nekom, ki bi ti prisluhnil, te sprejemal in ti pomagal pri osmišljanju tvojih stisk, pomagal.
Lepo te pozdravljam in ti želim vse dobro,
Urška Pisar, mag. psihologije