Zdravo,upam da bo moje sporocilo odgovorjeno cin prej ker res nevem kaj naj.
Torej moj problem je sledec. V soli mam vecinoma petke in stirke. Ze lani sem dobila dve trojke ampak se nisem sekirala ker svem da mi matematika ne gre. Danes pa sem bila vprasana anglescino in sem dobla tri. Ucitlca me je vprasala neko cist lahko snov pa sem pol pozabla pol sem bla se vprasana slovnico pa sem vse znala. Tut ona je rekla da slovnica mi gre besedisce pa ne tak po mojem je ce znas slovnico celo obega pa pol pol to pol stiri al kaj ona pa mi ke tri dala pa ful snovi me sploh vprasala ni. To je mene tak prizadelo da mi je slo na jok in nisem vec mogla bit v soli sram me je blo da bi izpadla ko neka cmera in pol sem sla domov med odmorom. Pol sem poklicala mamo pa je rekla da ce mi je tak hudo da bo napisala opravicilo. In pol so mi moje prijatlce povedle da je baje ena Anika rekla da sem js sla domov ker sem dobla trojko pa mi je blo slabo ( moji frendici sem rekla da naj rece ce kdo vprasa da mi je blo slabo) in pac to je mene ful prizadelo nevem kak se naj do nje vedem ako je tak nesramna drugac pa me pri matki sprasuje kolk je 8krat8 pa ji posojam zvezke pa vse kar me prosi nikoli nisem bla do nje nesramna.Kak ji naj recem se naj skregam? Pa tak drugac mam tut zezave tak nevem kam se naj z fanti zacnem pogovarjwt ke rmi je tam fullll nerodno?? plss pomagajte -
M3
M33410685
Nehi pomagat tej aniki in jo ignoriri.
Obnaši se do ljudi tko kot se obnašajo do tebe
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Razumem, da te je prizadelo in užalilo, da je Anika povedala, da si šla domov, ker si dobila trojko in ker ti je bilo slabo. To res ni bilo lepo od nje. Dobro je, da se z njo pogovoriš in ji poveš, da te je to, kar je rekla prizadelo in si želiš, da bi v prihodnje ravnala drugače. Povej ji, kako bi si ti želela, da bi ravnala v prihodnosti. Mogoče Anika ni poznala pravega razloga, zakaj si šla domov in si je tvojo odsotnost pač razložila na svoj način. Morda z izjavo niti ni želela biti žaljiva, ampak jo je oblikovala tako, da je izpadla žaljivo. Vsekakor se mi zdi dobro, da se o situaciji najprej z njo pogovoriš in izveš zakaj je rekla to kar je rekla. Če se z njo skregaš, ne boš razrešila ničesar in ne boš preprečila, da bi se v prihodnosti spet kaj takega ponovilo.
Sem pa iz tvojega zapisa začutila, da so ti ocene zelo pomembne in se trudiš biti vestna učenka. To je super. Bi pa ti povedala, da ni nič hudega, če včasih dobiš slabšo oceno. Zaradi ene trojke nisi nič manj sposobna ali pametna. V življenju se boš še večkrat soočila z neuspehi in s tem ni nič narobe. Navsezadnje so neuspehi neizogibni. Pomembno je, da veš, da neuspehi niso odraz tega, kakšna si ti kot oseba, ampak da jih vidiš kot zgolj še eno izkušnjo, iz katere se lahko kaj naučiš.
Na primer, ocena je zgolj odraz tvojega znanja pri tistem ocenjevanju. Pokaže ti, kaj ti gre in na katerem področju se moraš še bolj potruditi. Lepo je, da ti je učiteljica povedala, v čem si bila dobra in kje še imaš prostor za napredek. Sedaj veš, da se moraš za prihodnje ocenjevanje še bolj posvetiti besedišču. Se pa včasih lahko zgodi, da zaradi treme pred ocenjevanjem, kakšne stvari, ki si jih sicer znala, pozabiš. V tem primeru je dobro, da se pred ocenjevanjem poskusiš čim bolj sprostiti. Opomniš se lahko, da veš, da si se učila in boš na tem ocenjevanju pokazala to, kar znaš. Nič ni narobe, če kdaj česa ne boš vedela, bo pa to informacija za naprej. Sprostiti se lahko poskusiš tudi z različnimi tehnikami sproščanja, na primer s tehnikami preusmerjanja misli, s trebušnim dihanjem ali s preusmerjanjem pozornosti na dihanje, ki jih lahko najdeš na naši spletni strani.
Če se ti večkrat zgodi, da zaradi strahu pred ocenjevanjem kakšne stvari pozabiš, se lahko o tem tudi s kom pogovoriš (npr. z učiteljico, starši, svetovalnim delavcem…).
Praviš tudi, da se ti je nerodno pogovarjati s fanti in ne veš kako pristopiti k njim. Normalno je, da nam je včasih nerodno pristopiti do druge oseba – pa naj bo to punca ali fant. Še posebej, če nam je druga oseba všeč. Pogovor s fanti ni nič drugačen od pogovorov s puncami. Če imaš s fantom, s katerim se želiš pogovarjati, skupne interese, bo pogovor lažje stekel. Če občutiš ob interakciji s fanti strah in tremo, lahko prav tako uporabiš zgornje tehnike sproščanja in se z njimi pomiriš ter tako lažje pristopiš k njim.
Želim ti vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije