pozdravljeni!
zanima me kaj se dogaja z menoj? v stresu sem zardi šole, sošolci in starši se spravljajo name in sem v depresiji. Veliko tudi jočem ampak mi fant pomaga pri težavah a vsak dan je zame težji in nemorem si več pomagati.
• Sr
Srce
Tudi meni se isto dogaja samo da jaz nimam fanta
• Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena,
Najprej hvala, ker si se obrnila na nas. Videti je, da si zaradi naštetih težav v precejšnji stiski. Poleg tega, da ti stres predstavlja šola, se nate spravljajo še starši in sošolci. Verjamem, da ti je zares težko, saj sta šola in odnosi dve izmed najpomembnejših področij v življenju. Že težave na enem področju lahko na osebo močno vplivajo, težave na obeh pa še toliko bolj. Praviš, da veliko jočeš in si v depresiji, stanje pa postaja vedno slabše. Sprašuješ se, kaj se dogaja s teboj in kako si lahko pomagaš.
Ker si svoje doživljanje opisala zelo na kratko, težko ocenim, ali gre pri tebi za depresijo. Žalostno razpoloženje, pogost jok in občutek obupa oz. tega, da ne zmoreš obvladovati svojih težav, so lahko znaki depresije. Da pa bi lahko govorili o depresiji, morajo biti prisotni še drugi znaki, o katerih si lahko natančneje prebereš na tej povezavi: https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacije-datoteke/depresija_smernice_ppp_koncno.pdf
Veseli me, da si omenila tudi svetlo točko, in sicer fanta, ki ti pomaga. Res pa je, da on sam ne more rešiti tvojih težav. Lahko ti predstavlja le oporo, da se lažje spoprimeš z njimi. Če čutiš, da si sama ne moreš več pomagati, ti svetujem, da se dogovoriš za pogovor s psihologom. Le-ta bo lahko preko pogovora s teboj bolj natančno ocenil, kakšna pomoč bi bila zate najbolj koristna.
Do psihologa lahko dostopaš na različne načine. Eden je, da se obrneš na osebnega zdravnika, ki ti bo izdal napotnico za psihologa. Psihološko svetovanje pa ti je na voljo tudi brez napotnice, in sicer v centrih za psihološko svetovanje Posvet, ki jih najdeš po vsej Sloveniji. Še več virov pomoči si lahko ogledaš tu: https://www.zadusevnozdravje.si/kam-po-pomoc/mreza-virov-pomoci/
Upam, da ti je moj odgovor koristil. Če imaš še kakšno vprašanje, pa kar napiši.
Vse dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije