s partnerjem sma 3 leta v zvezi. zgodnjih 20 letih. od njega sem starejša 3,5 leta. imava probleme. od začetka je bil zelo spoštljiv do mene, tudi naredil je vse za mene. k men je hodil spat, ker sem se imela veliko za učit. priznam od začetka sem jaz imela finte, kot so: da včasih sem ga ignorirala po par dni, morda nisem želela it z njim na veselico in priznam da sem mogoče kdaj bila ne4sramna. res na trenutke se nisem vedla kot njegova punca. ni bilo sicer veliko takih edogokov, vse pa se je obrnilo kakšno leto nazaj. ko je on začel meni to "vračat". nevem v katerem trenutkku se je to zgodilo oz kdaj res se ne spomnim. ampak je na enkrat začel bit mrzel do mene, nesramen, tudi njega moti, da sem pred njim imela druge fante. jaz sem islila pač da bom iskrena pa mu povedala, tak kak je on meni, ampak očitno ga zelo to moit. meče mi pod nos neke stvari, ki so se zgodile, preden sem jaz njega spoznala ampak sem mu pvoedala za njih. pravi mi da mi vrača to, da ko sem si jaz včasih zmisla da bom sama spala. to se zdaj že en čas dogaa. potem pusti me vsaki drugi dan, potem si ponovno premisli, pa sem mu ponovno "dobra", v eni sekundi sma lahko super, v drugi me ignorira pa reče danes neboam skup. potem kr določi datum ,"drugi petek pa se boma vmidva nekaj zmenila"- pomoje v smislu da me hoče pustit. od začetka je on hoto skoz z mano spat pa z mano bit pa me cartat pa vse počet skupaj. zdaj pa me samo ignorira, ko se mu zazdi sem mu vredu. in jaz sem se mu za vsa pretekla dejnanja opravičila. on pravi sicerm da ima mene bolj rayd kot jaz njega. dere se skoz na mene, išče prav probleme za brezveze. nažene me dopmu, ko pa grem pa si premisli.
ni mi jasno, kako se lahko zdaj tak obnaša, ko pa je prej skoz hoto bit z mano. včasih mi reče da ziher jaz njega varam, ampak se meni zdi da bi on začel zdaj mene. tudi zdaj vedno da kolege na prvo mesto in familijo. ampak nevem zakaj me te nena fix pusti pa blokira povsod, al zakaj sisi pol včasih premisli. njegov brat ima punco že 10 let. tudi sestra 8 let fanta in otroka. pa on je men skoz govoril da boma mela familij. je pa res da vmes sn mu nesramno rekla, ko sma se skregala da še svoji največji sovzražnici ne privoščim da bi imela otroka z njim. vem da sn mu nesramno rekla pa sem se mu potem orpavičila. on pa men tudi velikokrat reče oz zdaj splh nesramne stvari. ko se jaz želi pogovorit nima časa, me ignorira al pa kaj. on pa pride k men pa se kr nekaj začne pizdit na mene, pa če ne ogvoorim se dere kauj ga ignoriram. še doma so sicer rekli da bni bilo bolj zdravo za mene da nism več skup. samo jaz še vedno mam upadnje da se bo spremenil, ker včasih mi da res občutek da me ma rad, ko me stine pa to. takoj ko pa nisma v živo več skup, pa je tako mrel pa mi ne odpisuje. veliko se zanašam na stare spomine. in ne vem več kaj naj naredim.
zanima me tudi kaj gre njemu p glavi, kaj mislite zakaj se on tako obnaša. razuem da mi želi vrnit, samo če bi me mel rad pa ko je zaj vido da sn se popravila, zakaj pa te se nena nazaj on da v njegovo "prvotno stanjŽ" pa bi midva zaj lahko lepo živela. večkrat mi reče da me ne potrebuje. on tudi ne želi na morje, on nebo gradil bajte niti stanovanja si delo doma ven, ker želi zgraditi štalo /hlev kupit traktorje, mene zanima če bo on najšo punco ki bo se želela temu podrediti. če grema narazen, ali bo bo me pogrešal pa videl, da dejansko nisem bila tako slaba.tudi njegovi doma starši in kolegi so videli kako se zadnje čase zelo grdo obnaša do menene smem it k njemu, če se ne najavim (3x se samo nisem najavila) in pvčasih je planiral še zmenke, zdaj nič več, če ga vprašam "kak je" dogovori, da je vredu mene nazaj pa ne vpraša. on je star 22. pogovarja se dsti zo kolege ma neke 16 letnike. in se z njimi več pogovarja kot jaz. ali je prišo v drugo puberteto al kaj? ko sma začela je bil dstar 19 let in je bil dosti bolj odrasel oz se obnašal, kot se sedaj. drgače tudi veliko pije (tam je pač taka navada doma in s kolegi) in je velikokrat pijan. zdaj tudi ko ga kličem me nadere pa ponavadi samo prekine. pravi mi tudi zakaj ga neke kličem. ko ga pa kolegi pa se tak veselo javi.
zakaj se tako obnaša in zakaj me te nena fix fix pusti. -
Uredništvo
Urška Otrin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
opisuješ, da sta s fantom skupaj že tri leta in da je bil vajin odnos na začetku zelo drugačen kot danes. Praviš, da je bil do tebe spoštljiv, pozoren in da si imela občutek, da si želi veliko časa preživljati s tabo. Obenem iskreno priznaš, da si tudi sama na začetku odnosa naredila nekaj stvari, za katere danes čutiš, da niso bile najboljše za vajin odnos – omenjaš ignoriranje, zavračanje skupnega časa in nekatere nesramne besede. Praviš, da si se za svoje vedenje opravičila in da se trudiš biti drugačna, medtem pa se ti zdi, da je partner v zadnjem letu postal hladen, nesramen, pogosto grozi s prekinitvijo odnosa, te ignorira in ti daje občutek, da si dobra le takrat, ko se on tako odloči. Ob vsem tem se sprašuješ, kaj se dogaja v njegovi glavi, zakaj se tako obnaša in zakaj te, če te res ne želi več, preprosto ne zapusti dokončno.
Zelo mi je žal, da si se znašla v takšni situaciji. Ob branju tvojega zapisa lahko začutim tvojo zmedenost, bolečino in utrujenost. Predvsem pa je čutiti, kako močno se še vedno oklepaš odnosa, kakršen je bil nekoč.
Povsem razumljivo in človeško se mi zdi, da še vedno upaš, da se bo fant spremenil in da bo vajin odnos ponovno postal takšen, kot je bil na začetku. Ko smo z nekom doživeli veliko lepih trenutkov, topline in bližine, je zelo težko sprejeti, da odnos danes morda ni več enak. Veliko ljudi v odnosih vztraja prav zaradi spomina na to, kako je bilo včasih, in zaradi upanja, da se bo tisto lepo še vrnilo. Hkrati pa se ljudje in odnosi skozi čas spreminjajo. Včasih se spremenijo na bolje, včasih pa žal tudi na slabše. Oklepanje preteklosti in vprašanja "zakaj ni več takšen, kot je bil včasih?" se pogosto ne izkaže kot najbolj produktivno, saj nas zadržuje v odnosu, ki se ga spominjamo, ne pa v odnosu, ki ga živimo danes.
Veliko svojega zapisa si namenila razmišljanju o tem, kaj se dogaja v fantovi glavi, kaj si on želi od tega odnosa in zakaj ostaja s tabo. Morda pa bi bilo v tem trenutku pomembneje, da se vprašaš: kaj si od tega odnosa želiš ti? Kaj ti ta odnos danes še daje? Kako se ob njem večino časa počutiš?
Iz tvojega zapisa lahko zaznam veliko negotovosti, skrbi, hoje po prstih in strahu pred tem, kaj bo sledilo naslednji dan. Omenjaš grožnje z razhodom, ignoriranje, prekinjanje telefonskih klicev, nesramne besede in občutek, da se lahko odnos iz lepega trenutka zelo hitro spremeni v konflikt. Takšna dinamika je lahko za človeka zelo naporna in lahko postopoma načne občutek varnosti in zaupanja, ki sta za partnerski odnos izjemno pomembna.
Bi pa ob tem rada poudarila še nekaj drugega. Zelo lepo se mi zdi, da si uspela pogledati tudi vase, prepoznati svoje napake iz začetka odnosa in se zanje opravičiti. Iz tvojega zapisa je razvidno, da si o svojem vedenju razmišljala in da si se začela truditi za spremembo. To je zelo zrelo in pogumno. Zaslužiš si, da se tudi druga stran za odnos trudi na podoben način.
Morda bi bilo smiselno, da partnerja povabiš k enemu iskrenemu in mirnemu pogovoru, v katerem si brez očitanja povesta, kako se počutita in kaj si želita od odnosa v prihodnje. Nenehne grožnje s prekinitvijo odnosa iz ene ali druge strani lahko odnos zelo obremenijo, saj ustvarijo občutek, da lahko že najmanjša napaka ali napačna beseda vodi v konec zveze.
Če bosta oba ugotovila, da si odnos še vedno želita ohraniti, bi bilo dobro, da skupaj postavita neka pričakovanja in meje za naprej. Morda dogovor, da se ob konfliktih ne grozi več z razhodom, da se ne prekinja telefonskih klicev in da si zavestno vzameta več časa za skupne trenutke, ki bi vama pomagali, da se ponovno povežeta.
Če fant na takšen pogovor ne bo pripravljen ali ne bo pripravljen vlagati v odnos na način, ki si ga zaslužiš, pa je morda vredno razmisliti, ali ti ta odnos trenutno daje več lepega ali več bolečine.
Ne vem, kaj se dogaja v njegovi glavi in zakaj se obnaša tako, kot se. Morda je v ozadju zamera, morda nezrelost, morda kaj tretjega. Vem pa, da si zaslužiš odnos, v katerem se počutiš varno, spoštovano in ljubljeno.
Vesela bom tvojega odgovora in tega, kako se ob vsem tem počutiš ti.
Želim ti vse dobro,
Urška Otrin, mag. psihologije