Hej, pišem, ker sem trenutno precej zmedena in res ne vem, kako naj se lotim situacije.
Približno leto nazaj mi je ena prijateljica predstavila svojega prijatelja, Luko. Na začetku mi sploh ni bil posebej simpatičen in nisem razmišljala o njem kot o nekom, s katerim bi si želela biti bližje. Sčasoma pa sem opazila, da se je to spremenilo in da mi je postal všeč, kar me je kar malo presenetilo.
Z njim nimava veliko stika, približno enkrat na teden igrava skupaj igre, ker mi šola ne dopušča več časa. Med tednom si sicer pošiljava videe po družbenih omrežjih, ampak pogovori ostajajo precej površinski, jaz pa bi si želela kaj bolj konkretnega.
Situacijo dodatno zaplete to, da imam občutek, da je Luka všeč tudi tej prijateljici, ki me je z njim spoznala. Ona to sicer zanika, ampak mi je že več ljudi omenilo, da imajo drugačen občutek. Zaradi tega sem še bolj v dilemi.
Ker hodiva v različne šole, se v živo praktično ne vidiva. Poleg vsega pa me je tudi strah, da bi mu povedala, kaj čutim, še posebej zato, ker nočem, da bi to prišlo do prijateljice. Hkrati pa se mi zdi narobe, da bi ji karkoli prikrivala.
Res ne vem, kako naj se odločim ali kaj naj sploh naredim v tej situaciji.
• kr
kr_ena_1
najprej prjatelco "potipej" kje je ona z Luko, a ne
• Uredništvo
Lara Tušek

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa sem dobila občutek, da ti je Luka vedno bolj simpatičen in bi si želela z njim razviti odnos, ki presega meje prijateljskega. Pri tem te ovira misel na to, kako se bo odzvala tvoja prijateljica in kakšna čustva je ona razvila do njega. Zmeda, ki jo trenutno doživljaš, je popolnoma normalna in razumljiva.
Da bi si situacijo lahko čim bolj razjasnila, ti predlagam, da poskusiš najti odgovore na svoja neodgovorjena vprašanja. Pomembno se mi zdi, da se iskreno pogovoriš s svojo prijateljico, seveda ko boš začutila, da si na to pripravljena. Da bi bolje razumela tvojo situacijo, me zanima, o čem sta se s prijateljico že pogovarjali, povezano s to tematiko. Lahko ji omeniš govorice, ki si jih slišala od drugih, in ji ob tem zaupaš, kako se ti počutiš, kakšna čustva si razvila in kaj te skrbi. Na tak način lahko dobiš bolj jasen vpogled v njeno doživljanje, hkrati pa ohranjaš iskrenost v vajinem odnosu.
Obenem se mi zdi zelo pomembno, da poskušaš poglobiti svoj odnos z Lukom. Vajin pogovor lahko poskušaš premakniti iz bolj površinskega v bolj osebnega - na primer tako, da se odzoveš na malo bolj oseben način, ko si pošiljata videe po družbenih omrežjih, in tako poskušaš začeti pogovor o bolj resni temi ali pa zaupaš kakšno osebno stvar, ki je zate pomembna. Lahko poskušaš predlagati tudi, da bi imela več stikov - na primer, da gresta kam na pijačo ali gresta skupaj na sprehod. Če bo tudi on izkazal zanimanje, boš to prepoznala in ti bo delno lahko odgovorilo na tvoje vprašanje. Ali si mogoče zaznala, da bi tudi on lahko razvijal kakšna bolj resna čustva? Si morda opazila kakšne znake, da bi si želel bolje spoznati tebe ali preživeti več časa s tabo?
Glede strahu, ki ga čutiš v tej situaciji - povsem normalno je, da te je strah tega, kar bo sledilo v prihodnosti. Vedno, ko nam je nekdo všeč, obstaja določeno tveganje za zaplete. Spodbujam te, da ostaneš čim bolj iskrena v odnosu s prijateljico in razvijajočem se odnosu z Lukom. Tudi če bo kakšna situacija nerodna ali te bo sram, so to izkušnje, skozi katere gremo vsi in se iz njih veliko naučimo.
Spodbujam te torej, da poskušaš postopoma najti odgovore na svoja neodgovorjena vprašanja in pri tem ostati iskrena.
Upam, da sem ti s svojim odgovorom kakorkoli pomagala, če pa imaš še kakršnokoli vprašanje, sem ti na voljo.
Želim ti veliko poguma in zaupanja vase pri grajenju svojega odnosa s fantom!
Lepo bodi
Lara Tušek, mag. psihologinja