Lep pozdrav!
Imam manjši problem in sicer hodim v srednjo šolo. Všeč mi je en ki hodi na isto srednjo in je starejši od mene. z njim se še nisem pogovarjala, ampak mislim da se oba poznava na videz. Moj problem je da ne vem kak naj pristopim do njega da ne bo čudno pa da se ne bodo vsi zafrkavali iz mene. Mi lahko prosim pomagate???
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Seveda ti lahko pomagam pri razmisleku o možnostih, kako narediti prvi stik s tem fantom, ki ti je simpatičen.
Najprej bi ti samo rekla, da je popolnoma razumljivo, da te je tega malo strah. Gre za novo situacijo, prav tako pa je srednja šola okolje, kjer se pogosto počutimo, da nas vrstniki nenehno ocenjujejo in bo vsaka naša napaka ostala zapisana o nas do konca življenja. Ampak če dobro pomisliva, si lahko priznava, da je večina ljudi preveč zaposlena sama s seboj, da bi se ukvarjala z vsem, kar delajo drugi. Če pa kdo kaj reče, opazi ali pa se iz tega poheca, pa to hitro mine in se pozabi. Če si tega fanta res želiš spoznati, boš bolj obžalovala, da zaradi teh strahov sploh ničesar ne poskusiš.
Poleg tega pa to, da ti je nekdo všeč in bi rada z njim navezala kontakt, seveda prinese zraven nekaj negotovosti. Večina ljudi je kdaj pa kdaj na tvojem mestu in skoraj vsak se boji, da bi izpadel »čuden«. Ampak veš, fantje običajno sploh ne razmišljajo in obsojajo tako, kot si to me punce predstavljamo. Poleg tega pa ni potrebe, da takoj prideš do njega in mu takoj rečeš, da ti je všeč. To je lahko na začetku preveč pritiska za oba. Za začetek lahko morda poskusiš s tem da ga pozdraviš, ko se srečata na hodniku ali pred učilnico, se mu nasmehneš, ali pa če sta kje dalj časa skupaj, na primer na malici, na avtobusu ali kakšni interesni dejavnosti, morda poskusiš ta skupni čas izkoristiti, da začneta pogovor o kakšni skupni temi, ali pa temi, ki se navezuje na situacijo. Če se ti zdi to trenutno preveč, morda poskusiš v situaciji, ko se srečata, poiskati naraven izgovor za pogovor (npr. če veš v kateri letnik hodi, ga lahko vprašaš za kakšno mnenje o učitelju, ki vaju oba uči, ali pa za kakšne stare teste, nalogo, urnike in podobno).
Imata morda kakšnega skupnega prijatelja ali znanca? Če ja, se morda lahko pogovoru s tem fantom priključiš preko njega ali nje. Tako boš tudi ti morda bolj sproščena in bo pogovor bolj naravno stekel. Če pa misliš, da si ničesar od tega še ne bi upala, morda poskusiš preko spleta? Če imata oba družabna omrežja, morda »spontano« všečkaš ali pa odgovoriš na kakšen njegov story, ali pa ga requestaš za prijateljstvo. To sicer ni najbolj ugoden način, če želiš človeka najbolje spoznati, lahko pa ti služi kot prvi majhen korak k vzpostavljanju stika v živo.
Upam, da si v vsem skupaj uspela prepoznati vsaj kakšen način, ki ti bo lahko pomagal. Srečno!
Lara Bukovec, mag. psihologinja