živijo!
potrebujem nasvet.
pred letom ali 2 smo z družino začeli prenavljati hišo, zato med tem časom živimo pri babici s teto (ima otroke), nekaj časa pa smo bili tudi pri stricu, torej nikoli nismo ostali le na enem mestu, ampak se selimo kot mačke z mladimi.
na začetku leta pa se mi je zgodilo tudi, da sem zbolela z anoreksijo, kar se je sedaj že predcej izboljšalo oz. skoraj ni več prisotno, a so vseeno trenutki, ko me preplavi bolezen. vsi v družini vedo za moje stanje in me pri tem tudi spodbujajo, a obstajajo trenutki, ko se zdi, da je teta do mene zelo nesramna ali pa ponižujoča (me zaničuje). obtožuje me stvari, ki jih sploh ne počnem (npr. teženje njenim otrokom) ali pa kar naprej komentira moje doživljanje in obnašanje.
razmišljala sem že, da bi šli nazaj k stricu, tudi mami je potrdila, da je to možna opcija, a ko je za to izvedela teta je postala kar užaljena in mi v trenutku začela metati vse slabe stvari pod nos, večina od teh sploh ni resničnih.
zdaj sedim v sobi in vam pišem, brez, da bi pojedla obrok (kar ni dobro), ker ne vem, kaj naj naredim, da se doma ne bi počutila kot izobčenka oz. kot nekakšno breme, ki je vsem v napoto. zanima me tudi kaj naj naredim glede tete, ki me neprestano nadleguje, pa če tudi se je poskušam izogibati.
hvala že v naprej za odgovor in lp
Lolita.
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje vprašanje. Glede na vse zapisano, je moč čutiti, da imaš trenutno naporno obdobje (selitev, prenova, okrevanje po bolezni, odnos s teto), verjamem, da je težko.
Nihče si ne zasluži, da je do njega kdo nesramen, ponižujoč ali da ga zaničuje – to ni v redu in ni tvoja krivda, niti nima noben pravice, da se do koga tako obnaša. Če vidiš, da pogovor ali trud, ki ga vlagaš v odnos s teto, da bi se dobro razumeli, ne prinese spremembe, je včasih najbolj varno in zdravo, da v odnos več ne vlagamo dodatne energije. Na voljo pa imaš to, da se ti odločaš, kam boš usmerila svoj čas, pozornost in kako se boš odzvala – to je tisto, kar je v tvoji kontroli.
Vsak človek je odgovoren za svoja čustva. Če razmišljaš, da bi se preselili nazaj k stricu, in to teto razjezi ali užali, so to njena občutja, za katera je odgovorna ona sama. Ti nisi dolžna nositi njenih reakcij ali se zaradi njih počutiti kot breme. Če čutiš, da bi bil odhod k stricu zate bolj varen, miren kraj in bi se tam počutila bolje, je povsem v redu, da izbereš tisto, kar je zate najboljše – tudi če teta na to reagira drugače. Pomembno je, da poskrbiš za sebe in svoje zdravje; če prav razumem, te tudi mama v tem podpira.
Zelo dobro je, da si prepoznala, da je izpuščen obrok znak, da ti je trenutno res težko. Če si še vključena v kakšno obravnavo (psiholog, psihiater, pediater, center za motnje hranjenja), bi bilo res smiselno, da se naročiš na kontrolni pregled in skupaj pogledate, kako si in kaj ti lahko pomaga v tej situaciji. Strokovnjak ti lahko pomaga oblikovati načrt, kako skrbeti za sebe, ko pridejo težji trenutki ali ko okolje postane naporno.
Upam, da se bo situacija kmalu razrešila.
Objem,
Sara Seršen, mag. psihologije