vsi moji sošolci in prijatelji misljijo, da sem grda, se iz mene norčujejo in me izločajo.
sem se že rezala, in ko sem to povedala voditeljici na skvtih mi je predlagala to stran, kers je že večkrat skoraj prišlo do samomora.
sem malo težja kar sebolj pripomore k temu. norčujejo se tudi zaradi mojega stila glasbe
• Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
V svojem sporočilu si zapisala, da se tvoji prijatelji in sošolci norčujejo iz tebe zaradi tvojega videza. Povedala si tudi, da si se že samopoškodovala in je skoraj prišlo do samomora, kar si povedala voditeljici na skavtih. Ona pa ti je svetovala, da se obrneš na nas.
Stvari, ki si jih zapisala v svojem sporočilu, nakazujejo, da doživljaš veliko stisko in ti je zelo težko. Zato bi se ti rada zahvalila, da si svoje doživljanje podelila z nami. Pogosto je najtežje narediti prvi korak in poiskati pomoč, kar si naredila s tem, ko si povedala voditeljici in zdaj tudi s tem, ko si se obrnila na nas.
V sporočilu si omenila več različnih tem - izpostavila si norčevanje prijateljev, za katerega meniš, da je povezano s tvojim videzom in telesno težo. Povedala si, da si mislijo, da si grda. Zanima me, ali to govorijo vsi tvoji prijatelji ali zgolj nekateri? Ali imaš vseeno kakšnega prijatelja, s katerim si si blizu in te ne obsoja in se ne norčuje iz tvojega videza? Otroci v teh letih so namreč lahko zelo nesramni in je težko, ko se spravljajo nate. Pogosto je lažje, če imaš vsaj nekoga, ki je tvoj resničen prijatelj in je do tebe prijazen in spoštljiv. Če se tvoji vrstniki norčujejo iz tebe in meniš, da gre za verbalno nasilje, je vsekakor pomembno, da to poveš svoji razredničarki ali kakšni drugi učiteljici, ki ji zaupaš. Na vsaki šoli so zaposlene tudi svetovalne delavke. One so posebej izobražene, da se spopadajo s takšnimi in podobnimi težavami. Lahko se oglasiš tudi pri kakšni svetovalni delavki ob začetku naslednjega šolskega leta in ji poveš, kaj se dogaja. Ona ti bo tudi najlažje svetovala, saj pozna tudi ostale otroke, ki so v to vpleteni.
Izpostavila si tudi vprašanje videza in telesne teže. Povedala si, da si malo težja, kar meniš, da dodatno pripomore k odnosu, ki ga imajo vrstniki do tebe. Zanima pa me, kako vidiš samo sebe? Ali se tudi tebi zdi, da si grda in pretežka? Iz tvojega vprašanja sem začutila, da ne gre samo za neodobravanje vrstnikov, ampak tudi neodobravanje tebe same. Odnos, ki ga gojimo do samega sebe, je zelo pomemben in se odraža v naši samopodobi. Ljudje smo pogosto pozorni na negativne vidike nas samih in zanemarjamo pozitivne, kar privede do slabšega mnenja o samem sebi. Vabim te, da raziščeš članke, ki smo jih pripravili na temo, kako izboljšati lastno samopodobo.
Navsezadnje bi se rada dotaknila tudi tematike, ki si jo izpostavila proti koncu vprašanja. Povedala si, da si se rezala in je večkrat že skoraj prišlo do samomora. Ali si kdaj v preteklosti ali pa zdaj načrtovala samomor? Ali si že naredila načrt, kako bi to naredila? Težave v odnosih z vrstniki in nižja samopodoba nakazujejo na to, da doživljaš res hudo stisko, ki te je pripravila do tega, da razmišljaš o tem, da bi si odvzela življenje. Želim ti sporočiti, da te slišim in verjamem, da ti je hudo. Nisi v tem sama, tukaj smo da ti pomagamo.
V kolikor še nisi, te prosim, da svojo stisko deliš s starši. Tudi oni so lahko pomemben vir podpore. Če ti ni prijetno o tem se pogovarjati s starši, razmisli, kdo so možni viri podpore v živo. Pogosto nam lahko pomaga občutek, da smo slišani in razumljeni ter da vemo, da nas nekdo ima rad. Včasih pa je stiska hujša in potrebujemo nekaj več strokovne pomoči. V kolikor resno razmišljaš o samomoru, te prosim, da poiščeš tudi strokovno pomoč. To boš verjetno lažje storila s pomočjo staršev ali drugih bližnjih.
S tabo delim seznam virov pomoči.
Veliko bi mi pomenilo, če odgovoriš na sporočilo. Tudi mi smo tukaj zate in ti bomo poskušali pomagati.
Lep pozdrav
Dora Mališ, mag. psihologinja