Pozdravljeni!
Po mojem mnenju sem zelo zasvojen z samozadovoljevanjem in pornografijo. Samozadovoljujem se ob gledanju pornografije že več kot 3 leta vsak dan. To je prišlo že tako daleč, da masturbiranje potrebujem najmanj 2-3x na dan in vedno na slabše gre. Glede samozadovoljevanja sem se poskusil že omejevati na 1x na dan, a težko, bil sem zelo razdražljiv in slabega počutja in občutka, da mi nekaj manjka, skratka nisem moral normalno delati vsakdanjih stvari.
Sicer sem zdaj tudi zelo veliko časa na telefonu (9h na dan) in ocene v šoli so mi zelo padle, pri učenju se ne morem skoncentrirati (predvsem zaradi uporabe telefona in tudi masturbiranja).
Na internetu sem tudi videl, da če se preveč zadovoljuješ gre vsa neka energija v proizvodnjo sperme, po celem telesu se pa ne razvijaš dosti. To opažam tudi po mojem izgledu, ki je zelo neodrasel, sem tudi malo debelejši in manj privlačen (imam tuei čudno držo - glava naprej, noge na x) od drugih (zato me veliko ljudi zmerja) in imam zelo majhen penis (7cm v erekciji).
Moja samopodoba je trenutno na zelo nizkem nivoju, že v trgovino me je sram iti, da me ne bo kdo iz šole videl.
Kaj naj začnem delati da se bo vse to izboljšalo, ker tako res ne morem več živet in kako naj samozdovoljevanje spravim na vsaj 1x na teden. Res vam hvala.
• An
Anonimna oseba
Rookie numbers . Jaz že 7 let mam isti problem kot ti, upam da bom nehal ko se poročim, da zmanjšaš pogostost se probaj fokusirat na ostale hobije in za izgled poskusi hodit v fitnes, za erekcijo ti svetujem da ješ hrano z veliko cinka in selena(razna morska hrana, oreščki, meso), na velikost penisa ne moreš dosti vplivat :(
• Uredništvo
Aljaž Bogolin

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
hvala, da si se oglasil in tako iskreno opisal, s čim se soočaš. Zelo pomembno je, da si se odločil poiskati pomoč, to je pogumen in zrel korak, še posebej ker si opazil, da te te navade res obremenjujejo in vplivajo na tvoje vsakdanje življenje.
Omenjaš, da se samozadovoljuješ večkrat na dan in da imaš ob tem občutek, da postajaš zasvojen. To, kar opisuješ, kaže na to, da gre morda res za vedenjsko zasvojenost, saj pišeš, da si se poskusil omejevati, a si imel ob tem močno slabo počutje, razdražljivost in težave s koncentracijo. Prav tako opažaš, da to vpliva na tvoje šolske obveznosti, spanje, samozavest in splošno počutje.
Zato bi te rad vprašal:
·  ali se ti zdi, da samozadovoljevanje uporabljaš kot način, da pobegneš pred stresom, dolgčasom ali neprijetnimi občutki?
·  kaj se običajno dogaja v dnevu, ko masturbiraš večkrat – si osamljen, utrujen, brez načrta?
·  kaj pa v dnevu, ko se ti uspe zadržati – se takrat zamotiš s kakšnim hobijem, si v družbi?
·  imaš v svojem okolju koga, s katerim se lahko iskreno pogovoriš, npr. prijatelja ali družinskega člana? Kako bi opisal podporo, ki jo dobivaš od staršev ali bližnjih?
Razumem tudi tvojo stisko glede telesnega videza. Tvoje telo se razvija v svojem ritmu, vsako telo je nekoliko drugačno in primerjave s sovrstniki pogosto niso zanesljiv pokazatelj. Vem, da je včasih težko sprejeti svoje telo takšno, kot je, še posebej če doživljaš zbadanje drugih. Prav tako drže in telesne lastnosti, kot so noge v X ali glava naprej, niso redkost in se jih da z nekaj vaje in pomoči strokovnjakov (npr. fizioterapevta) izboljšati. Glede velikosti penisa niso tako pomembne številke, velikost ne določa tvoje vrednosti ali tvoje prihodnje spolne izkušnje. Pomembnejši sta spoštovanje in bližina – in tega se naučimo skozi čas.
Kaj lahko začneš delati že zdaj?
Pogovor z osebno_im zdravnico_kom
Zelo ti priporočam, da se obrneš na osebnega zdravnika. Povej, da imaš težave s samozadovoljevanjem in pornografijo, uporabo telefona, težave s samopodobo in da vse to vpliva na tvoje vsakdanje življenje. Lahko ti napiše napotnico za oddelek za vedenjske zasvojenosti, kjer delajo s takšnimi težavami in ti res lahko pomagajo. Obenem lahko skupaj naslovita tudi tvoje telesne skrbi.
Psihološka pomoč
Če želiš začeti pogovor še z nekom, ki ni tvoj zdravnik, se lahko obrneš na Svetovalnico POSVET, kjer nudijo brezplačno psihološko podporo mladim in za njih ne potrebuješ napotnice. Pomagajo ti lahko s tvojo samopodobo, da bo npr. obisk trgovine lažji. Lahko pa se pogovoriš tudi s šolsko svetovalno delavko.
Pomembno je vedeti, da takšni pogovori z zdravnico in psihologi ostanejo zaupni, strokovnjaki so tam zato, da ti pomagajo, ne da bi te obsojali.
Delo na rutini in zmanjševanje uporabe telefona
Si že kdaj poskusil telefon za nekaj ur pustiti v drugi sobi in si zadati nalogo, npr. kratek sprehod, branje, šport, pogovor s kom? Obstajajo tudi aplikacije, ki ti pomagajo zmanjšati rabo (npr. Forest, Digital Wellbeing). Koristno je, da si vnaprej določiš, kaj boš naredil, ko začutiš željo po samozadovoljevanju, npr. "Ko začutim željo, bom šel na balkon zadihat, si umil obraz, ali se zaposlil z vajami za moč."
Samopodoba
Opisuješ se kot "neprivlačnega", ampak sam vidim nekoga, ki se opazuje, razmišlja, čuti, in si želi spremembe. To so lastnosti nekoga, ki si zasluži spoštovanje, najprej od sebe, potem pa tudi od drugih. Kdaj si nazadnje naredil nekaj, na kar si bil ponosen? Kaj ti je bilo pri sebi všeč v zadnjem tednu? Katere osebe iz tvojega okolja te spoštujejo ali cenijo?
Če se boš odločil, sem tukaj, da te podprem tudi naprej. Ne bo lahko čez noč, ampak z majhnimi koraki in ob pravih ljudeh lahko najdeš pot, ki ti bo prinesla več nadzora in zadovoljstva.
Nisi sam. In že zdaj si naredil pomemben prvi korak.
Vse dobro,
Aljaž Bogolin, mag. psihologije
• Ar
Arči
An, malo računanja do 24.
9 ur si na telefonu, 3 krat na dan se samozadovoljuješ, to bi lahko bile nadaljnje 3 ure, pot v šolo in domov, pa prisotnost pri pouku, to bi zneslo 8 ur, lahko tudi več, pa recimo, da porabiš za učenje in nabavo stvari v trgovini 1 uro, pa da si zvečer umiješ zobe in urediš za spanje bi tudi lahko zneslo eno uro. Vse skupaj 22 ur. Koliko časa pa potem sploh spiš? 1 uro na dan, dve uri na dan?
Sam si napisal, da si bolj okrogel, koliko je tvoj indeks nad normalnim? Če bi 9 ur kolesaril namesto da si na telefonu, stavim, da ne bi imel preveč kilogramov. Pa še noge bi bile verjetno manj na x. Glede penisa pa ti kolesarjenje ne bi nič pomagalo. Ostal bi, penis namreč, pri 7 cm.
Zakaj te že zmerjajo? In zakaj te nihče iz šole ne sme videti, da greš v trgovino?