Pozdravljeni!
Že nekaj časa nazaj, so se mi začeli dogajati panični napadi. Od takrat je moje počutje slabo, vsak dan me boli glava, težko se skoncentriran in imam težave ko sem v veliki skupini ljudi. Od takrat zato tudi nimam več želje hodit v šolo. Zdaj pa se je nekaj spreobrnilo. Počutim se še slabše. Nevem kako naj to opišem, a kot da nisem jaz v svojem telesu. Ko se "zavem", da sem v nekem prostoru mi je čudno. Počutim se kot da bi sanjala. Prav tako pa imam občutek zelo šibkih nog. Nevem kaj naj naredim.
Uredništvo
Urška Meolic Kotnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala, da si se s svojim vprašanjem obrnila na nas, kar je od tebe najbrž zahtevalo veliko poguma. Napisala si, da se ti pojavljajo panični napadi, zaradi česar se slabo počutiš, kar pa vpliva še na druga področja življenja. Težko si tudi v veliki skupini ljudi, saj ti je neprijetno. To vpliva na to, da ne želiš več hoditi v šolo in tako se začarani krog vrti in vztraja.
Praviš, da se v zadnjem času počutiš še slabše in imaš občutek, kot da nisi v svojem telesu. To vpliva na to, da imaš občutek šibkih nog. Vse skupaj te skrbi in ne veš, kaj in kako naprej.
Videti je, da se ti je situacija le poglobila, in sicer glede občutkov, ki spremljajo panične napade ter vse tvoje delovanje. Strah pred skupino ljudi vpliva na to, da se začneš izogibati šoli. Ko se začneš izogibati, to vpliva na to, da ostajaš zaprta noter in brez stika z ljudmi. Potem hitro prideš do izgube občutka za okolico in resničnost, kar se lahko kaže v odmaknjenosti in vse skupaj pokaže neprijetne občutke ter telesno delovanje.
Glede na to, kar si opisala, bi te spodbudila k temu, da greš do svojega osebnega zdravnika, pri katerem prosiš napotnico za psihologa. Ta ti bo pomagal tako, da te bo vodil skozi pogovor in te naučil kakšne tehnike, ki ti bodo v pomoč pri obvladovanju paničnih napadov. Napisala si, da imaš čudne občutke, kot da bi sanjala in se kasneje zaveš, zato bi bilo res smiselno iti do strokovnjaka, da se pogovoriš z njim in da te usmeri naprej. Ta simptom je morda lahko ključen, ker če se ne ukrepa pravočasno, lahko vodi do izgube stika z realnostjo ter psihoze. Nočem te strašiti s tem, a nočem, da bi se ti kaj takega razvilo, zaradi česar te spodbujam do ustrezne nadaljnje pomoči pravi čas.
Upam, da ti bo to v pomoč in drži se,
Urška Meolic Kotnik, mag. psihologije