Ze od malega se mi zdi da sem imela kar dobro mentalno zdravje glede na problwmw ki jih imam v druzini moj oce je pil kar veliko in sta se zmeraj kregala veckrat je prislo tudi do nasilja ampak sem ga imela kljub temu rada in smo imeli tudi lepe trenutke vendar sem se vedno pocutila koda ga ni ceprwv zivimo skupaj skoz je v svoji sobi za ravunalnikom.Leta 2023 je zbolel zaradi vnetja trenusne slinavke in padel v komo skorah je umrl med njegovim zdravljenjem v bolnici je moja dementna oma tudi zbolela bila je nepokretna vendar je dobila pljucnico in umrla oce je bil dve sobi neprej od nje saj je okreval na sreco vemdar izgubila sem omo ki sem jo imela zelo rada tega nisem znala pokazati nikoli tudi na njenem pogrebu nisem pokazala kako hudo mi je skrivala sem solze naskrivaj sem hodila na wc se jokat da nebi kdo videl kako hudo mi je to je bilo poleti 2023 bila sem veliko zunaj s prijatelji da sem se malce zamotila ker brez njih nebi mogla oce je med tem ze prisem domov in okreval tisto poletje sem tudi prvic probala travo ker sem mislila mi bo to odneslo zalost prav tako isti mesec sem pustila prvega fanta ker se nisem mogla ukvarjat z njemo zaradi stanja oceta in druzine se zato sem zalovala nekako sem prebolela to ko pa je decembra 2023 umrla moja prijateljica nisma si bile zelo blizu vendar sma bile zun veckrat in je bila edina ki mi je stala ob strani ko sem se razsla z mojim prvim fantom ji je bil najboljsi prijatelj od njenega fanta se vrnem na to kasneje(umrla je zaradi srcnega infarkta)nooce je nehal piti sel je nazaj v sluzbo in celo leto 2024 ni pil bilo je bolje pozabilvendar je oma manjkala imam ga rada in mu ne zamerim da je pil ampak zdaj je spet zacel ampak manj vsaj to nismo ravno druzina moja sestra je na svojem in ima ze svojo druzino mama je v spodnjem stanovanju ker ima pribleme z krizem in ima diabetea midva pa smo v zgornjem delu hise kosilamo ne skupaj vendar se vcasih podruzimo cudna situacija je no po tem kaj se je zgodilo 2023 sem se vmes se enkrat zaljubila poletj 2024 in to je biu fant od punce katera je umrla pred njeno smrtjo sta se razsla no in jaz nisem pricakovala se bo to zgodilo ko sma zacela mi je bilo malce hudo potem pa nekako sma se oba zaljubila drug v drugega bila sem zelo srecna tako sreco sem nazadnje obcutila ko je bila se oma ziva in pred vsemu dogodki ampak mi je tri mesece za tem napisal da nemore nadaljevati saj pogresa se vedno to punco katero je umrla.Razumela sem popolnoma saj je to zelo huda bolecina in sem se tudi obcasno pocutila krivo jaz bi mogla umreti namesto nje ker sta si bla onadva osojena in krivila sem se da sem sploh imela kaj z njim po njeni smrti se danes ga pogresam in skusam preboleti malo je bolje.Ampak zadnje tedne sem hodila z enimi prijatelji ven in je bil tam en fant(vem kako se slisi da govorim samo v fantih)no in sma si pisala in vse in vsi so rekli da sem mu vsec js sem pa se govorila kako mi je vseeno ker bom vedno imela rada tistega fanta iz poletja 2024 no in zdej ta fant katermo sn bla kao vsec mi sploh ne pise vec odkar smo bli zunaj ocitno mu nisem vec usec in nevem zakaj me je to tako prizadelo vse se mi vraca nazaj stare rane stare bolecine skoz si govorim v glavi kaj sem naredila da me zdaj ta novi fant noce skoz gledam ce mi bo odpisal grozno se pocutim pa se pod stresom sem zaradi sole nimam apetita kar je zelo nenavadno za mene nemorem se uciti strah me je da bom pisala 1 nemorem se pomiriti in se pogovoriti z nobenbmo tudi moja najboljsa prijazeljica ima svoje probleme in mi grdo receno njeni nasveti ne pomagajo ampak res rabim pomoc in pogovor z mamo se nemorem ker nocem kazati svojih custvev pred njo res mi je tezko.hvalezna bom vseh nasvetov hvala.
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živjo, Qana.
Veliko hudega se ti je zgodilo v kratkem času. Odraščanje ob očetu alkoholiku, potem soočanje z njegovo hudo boleznijo kot posledico pitja, sočasna izguba babice, ki si jo imela zelo rada, smrt prijateljice, smola v (komplicirani) ljubezni in še ponovno pitje očeta, ki ga imaš seveda zelo rada in te skrbi zanj ... Uf! Glede na vse se držiš še zelo dobro!
Sprašujem se, zakaj krivdo za toliko vsega iščeš v sebi? Predvsem imam v mislih tvoje odnose. V odnosu sta vedno (vsaj) dva in vsak je za svoj del odgovoren sam. To pomeni, da jaz ne morem vplivati na to, kako se glede sebe odloča drugi. Ta fant pokojne prijateljice se je najprej odločil, da začne s teboj odnos, a je žal čez čas ugotovil, da še ni pripravljen. Ti s tem nimaš nič. Zdi se mi zrelo od tebe, da si pokazala razumevanje do njega - in to je povsem dovolj. Ni se ti treba posipati s pepelom ali delati tako morbidnih zaključkov. Bila sta si všeč in oba sta potrebovala uteho po izgubi iste osebe - in to je povsem zdrav odziv na krut dogodek. Je pa žalovanje dolg in zapleten proces. Zato ta zveza ni trajala, ne zaradi "napačne usode".
Mislim, da je skoraj nujno, da se o vsem, kar si preživela, pogovarjaš z drugimi. Zakaj te je strah pokazati čustva drugim? Kaj je tako strašnega, kar se lahko zgodi? Tvoj bivši fant je svoja čustva pokazal tebi in si mu bila hvaležna. Zakaj misliš, da bi bilo drugače, če tudi ti izpoveš svoja čustva ali razmišljanja mami in prijateljici (ali fantu, ki si mu všeč - pa se je uvidevno umaknil, ko si rekla, da ti je vseeno zanj)?
Ne pravim, da je vedno treba vsem razlagati o vseh svojih čustvih. Seveda je kdaj povsem na mestu, da jih tudi skrijemo - na primer, kadar ocenimo, da neposredna situacija za to ni optimalna. Kadar pa nas čustva tako bremenijo, kot bremenijo tebe, je edino samoodgovorno, da se obrnemo na nekoga, ki nam je blizu.
Vsi, ne le mladi, pogosto pozabljamo, kako zelo nas žalostne izkušnje povezujejo. Tako v tem, da se hude stvari dogajajo vsem nam, kot v tem, da nam je vsem lažje, če si breme teh izkušenj delimo. To nas dela močnejše - ne pa zapiranje vase in samoobsojanje.
Res ti od srca želim, da vso to uvidevnost in razumevanje, ki ju izkazuješ drugim, izraziš tudi do sebe. :)
Objem,
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
• qa
qana1
hvala za odgovor malo mi je bilo lazje ampak ne za dovgo res se pocutim slabo zadnja dva tedna izgubila sem apetit ponavadi zelo rada jem zdaj pa se moram prisiliti da sploh kaj necutim lakote zvecer preden zaspim se jokam saj vem da je naslednji dan sola in z taksno muko zaspim nimam energije za nic ne za ucenje ne vec niti za prijatelje se ko sem zunaj z njimi mi vec ne prinese to nekega uzitka mami sem omenila za izgubo apetita in da bi obiskala zdravniku in tam povem da se pocutim pod stresom in da sem kar depresivna se vam to zdi okej? ali naj pocakam pocutim se nemocno
• Uredništvo
Maruša Bertoncelj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
mislim, da spet zelo dobro razmišljaš. Glede na simptome, ki jih opisuješ, je absolutno  smiselno, da se obrneš na strokovno pomoč, za začetek pri osebnem zdravniku. Ta poleg pogovora s tabo lahko opravi tudi nekaj osnovnih preiskav, da izključi morebitne telesne vzroke, ki samo še dodatno negativno vplivajo na tvoje psihično počutje. Potem pa se bosta skupaj odločala dalje.
Izguba apetita, na primer, je lahko hkrati simptom tvoje stiske, istočasno pa dalje poslabšuje počutje, ker ne dobiš vase dovolj vseh potrebnih hranil. Omenjaš tudi težave s  spanjem, kar prav tako ZELO vpliva na splošno počutje.
Nima smisla, da se mučiš. Ob pomoči zdravnika lahko začneš reševati vsaj en del problema. Vsega naenkrat pa ti tudi ni treba. Kot sem že zapisala: prizanesljivost do sebe velja. :)
Ker si stara 16 let, greš k zdravniku lahko sama. Če se bo strinjal, ga lahko prosiš tudi za napotnico za posvet pri psihologinji v najbližjem Centru za duševno zdravje, ki tudi deluje znotraj zdravstvenega doma.
Držim pesti zate.
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja