Pozdravljeni, trenutno imam največje težave z iskanjem hobijev ki me ne dolgočasijo. Naj razložim. Pri 11 letih sem mogla prenehati trenirati rokomet (ki sem ga igrala 4-5 let) ker sem bila prestara za skupino in sem nato začela trenirati gimnastiko. Imela sem se super ampak po kakšnem mesecu sem začela dobivati težave s koleni in sem zaradi težav in bolečine prenehala trenirati gimnastiko. Zaradi kolen jisem mogla niti teči in sem imela celo težave s koleni. Nisem mogla telovaditi prbl. eno leto in sem seveda ker se nisem nič gibala seveda kar precej zredila, saj sem našla dober občutek v hrani ob vsej tej bolečini in žalosti. Bila sem depresivna in sem se poskušala ubiti. Velikokrat sem se rezala zaradi jeze in ker nisem bila vesela nad sabo. Potem so se še moji starši ločili. Okoli septembra sem se začela stradat in nisem skoraj nič jedla. Na začetku tega leta s si naredila zaobljubo da se bom naučila in začela spoštovati samo sebe. Težave s koleni so šle na boljše in sem končno lahko spet začela sodelovati pri telovadbi v šoli. Med poletnimi počitnicami mi je oče rekel naj si izberem šport ki ga bom trenirala in sem izbrala na odbojko. Na odbojki je bilo super ampak sem po 14ih dneh imela hudo poškodbo gležnja in nisem mogla hoditi okoli 3 tedne. Med okrevanjem sem začela razmišljati veliko in sem prišla do odločitve da mi odbojka ni všeč. Ugotovila sem da sem se silila da sem hodila in nisem uživala v tem. Interes sem izgubila po enem tednu. Mislite da naj nadaljujem s treningi odbojke ali naj probam kakšen drug šport? Samo kakšnega? Ne vem kaj naj naredim.
P.S. hvala za vnaprej za odgovor :)
Uredništvo
Hana Neli Zorčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Hvala, ker si delila svojo zgodbo z mano. Iz tvojega sporočila lahko razberem, da si v zadnjem času prestala veliko. Želim ti povedati, da si izjemno močna in pogumna, ker še zmeraj vztrajaš in iščeš rešitve. Upam, da ti bom s svojim odgovorom lahko pomagala.
Če te prav razumem, želiš najti hobije, ki te ne bi dolgočasili, hkrati pa te različne poškodbe ovirajo pri treniranju nekaterih športov. Iskanje hobija je lahko težko, še posebej po tvojih izkušnjah. Pomembno je, da si potrpežljiva in ne pričakuješ, da boš takoj našla nekaj, kar te bo popolnoma navdušilo. Nič ni narobe s tem, če poskusiš nekaj novega. Morda potrebuješ čas, da ugotoviš, kaj ti resnično ustreza. Predlagam ti, da iskanje hobijev razširiš tudi na druga področja, ki te morda veselijo npr. glasba, ples, risanje,... Hkrati pa je pomembno, da na nekaterih stvareh vztrajaš, saj se morda v začetku ne zdijo tako zabavne in zanimive, kasneje pa nas popolnoma navdušijo.
Res je, kadar posameznik ni fizično aktiven se lahko njegova telesna teža poveča, to je povsem normalen pojav. Kljub temu pa razumem, da te je to še dodatno obremenjevalo, zato se mi zdi tvoja želja po treniranju zelo dobra, saj boš tako telo ohranjala v fizični pripravljenosti.
Kot si omenila, ločitev staršev je lahko zelo travmatična izkušnja, vendar moraš vedeti, da za ločitev staršev nisi odgovorna. Čustva, ki jih ob tej situaciji doživljaš so lahko močnejša in tudi negativna, ločitev namreč prinaša spremembe na katere se je potrebno prilagoditi. Dobro je, da o teh stvareh govorimo, lahko se poslužiš tudi pisanja dnevnika, kamor beležiš svoja čustva, občutenja in razmišljanja, velikokrat nam pomaga, da le te prenesemo na papir.
Resnično bi te rada pohvalila, saj je prepoznavanje omenjenih občutkov velik korak. Zelo mi je žal, da si se počutila tako slabo in nisi videla druge rešitve. Depresivnost je lahko izjemno težka, vendar obstajajo načini za spoprijemanje z njo. Kadar prepoznaš takšna občutja in se počutiš preobremenjeno se obrni na odraslo osebo, ki ji zaupaš, da lahko skupaj poiščeta pravilne načine in rešitve, prav tako pa lahko pokličeš SOS telefon za otroke in mladostnike (116 111).
V kolikor ti lahko še kako pomagam, pa se ponovno obrni name! Želim ti vse dobro,
objemček,
Hana Neli Zorčič, prof. pedagogike in andragogike