nevem kaj naj naredim...? Zdaj končujem srednjo šolo torej sem imela prejšni teden še maturo, saj sem imela popravni izpit ... vpisala sem se ze naprej ampak povsej verjetnosti nebom naredila vseh predmetov kar pomeni da se nemorem vpisati naprej na fakulteto. Kaj pa zdaj mama mi govori da do 30.9 sem se zavarovana preko nje. Potem pa vec ne. In mi govori da se morem it prijavit na socialno delo, da sem zavarovana preko njih in jaz tega nocem, saj nocem bit od nekoga odvisna plus 3 krat jih lahko zavrnes za delo potem pa kam te posljejo te posljejo. Nevem kaj naj naredim ce se je kaksna drugacna moznosg da ne bi rabla it redno delat in da bi se fokusirala na 3 rok mature to je februara in da bi se ucila prav tako pa me skrbi ker res nocem past mature ker hocem it naprej studirat ampak nevem nimam pojma kaj naj naredim
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
da te pomirim; stvar ni tako črna kot se zdi na prvi pogled. Predlagam ti, da se najprej, skupaj s starši, oglasiš pri šolski svetovalni delavki in skupaj pogledate možnosti za podaljšanje statusa dijaka. V kolikor izpolnjuješ pogoje, se ti lahko status dijaka izjemoma podaljša. Več o tem, ti bodo znali povedati na šoli, ki tudi najbolje poznajo omenjeno področje.
Če pa v prihajajočem študijskem letu ne boš imela statusa študenta ali dijaka in se ne boš zaposlila, bo treba poskrbeti za zdravstveno zavarovanje, prijavo na Zavod za zaposlovanje in urejanje socialne pomoči. Gre torej za več različnih zadev, ki jih je treba urediti.
Socialno pomoč se ureja pri pristojnem centru za socialno delo, zanjo je sicer potrebno izpolnjevati določene pogoje, eden izmed pogojev je tudi prijava na Zavod za zaposlovanje. Več informacij o postopku pridobitve socialne pomoči je na voljo tukaj: Denarna socialna pomoč. Tukaj še izpostavljam, da v kolikor boš upravičena do denarne socialne pomoči, da lahko oddaš vlogo tudi za kritje obveznega zdravstvenega zavarovanja.
V nasprotnem primeru obvezno zdravstveno zavarovanje urejaš pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS). Predlagam, da se za dodatne informacije obrneš na območno enoto ZZZS v tvojem kraju. Več informacij najdeš tudi na tej povezavi: ZZZS – vključitev v obvezno zdravstveno zavarovanje. Priporočam, da to urediš čim prej, da se izogneš težavam pri koriščenju zdravstvenih storitev.
Kot že povedano, je eden izmed pogojev za pridobitev denarne socialne pomoči tudi prijava na Zavod za zaposlovanje. S prijavo pridobiš pravico do osebnega svetovalca, s katerim bosta pripravila zaposlitveni načrt. Svetujem ti, da svojemu svetovalcu podrobno predstaviš svoje osebne okoliščine, da se skupaj dogovorita za najboljšo rešitev zate. Morda se v tem času udeležiš kakšnega usposabljanja, ki ga ponuja zavod in se tako dodatno strokovno izpopolniš. V zaposlitveni načrt lahko vključiš opravljanje, oziroma dokončanje mature. Vsekakor pa predlagam, da vse korake dorečeta skupaj s svetovalcem.
Obstaja tudi možnost, da se za čas – do dejanskega »statusa študenta« vseeno zaposliš. S tem boš pridobila prve delovne izkušnje, ki ti bodo lahko v pomoč pri iskanju kasnejše zaposlitve. Pa tudi ne bo se ti potrebno ukvarjati s prej naštetimi koraki za pridobitev posamezne pravice. V tem času lahko tudi razmisliš kaj te veseli in kaj bi rada počela kasneje v življenju. Morda v tem času prihraniš nekaj denarja in kasneje odpotuješ na kakšno potovanje – skratka možnosti je veliko.
Verjamem, da se zdi prehod na trg dela s prva težak, a nudi tudi številne priložnosti in možnosti za nadaljnjo kariero.
V primeru vprašanj se še javi.
Lepo te pozdravljam,
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved