ze nekaj casa razmišljam o samoboru.Od mojega 3 leta so moji starsi loceni moja mami se je porocila za drugega in od tokrat zivimo z njim v sloveniji.Jst sm bolana mam skoliozo hrbta pred 2. meseca sm mela operacijo hrbta kera je bla uspešna.Moja mami ma tumor in to me ful skrbi.V soli me nimajo najbol rada k nimam original stvari kot Nike,Addidas...10.3 sm bla zrtev spolnega nasilja na vlaku od starejsega moskega takoj sm prijavla policiji kj se je zgodilo in mi je ful zal da sm kr koli povedala.Policija je sla v moje zivljenje in ga zacela se vec unicevat sj jst tako vidim.Mam nocne more o tem kaj se je zgodilo...od vsega tega sm zacela kaditi,piti,drogirati se....ze nekaj casa zbiram tableta od mojega bolanega ocima in ih mam ze veliko in ih zelim spiti skup s kiselino ampak ne vem ce je to prav al pa se rabim suociti z resnico in biti cel cajt v stiski kr se nikomur ne morem otpret in v zivo vse povedati...
Uredništvo
Dijana Kožar Tratnik

Odgovor svetovalca:
Draga Tina.
Najprej bi ti rada povedala, da mi je zelo žal, da greš skozi tako težko obdobje. Vse, kar si opisala, so zelo zahtevne situacije, in ni presenetljivo, da se počutiš preobremenjeno. Pomembno je, da razumeš, da nisi sama in da obstajajo ljudje, ki ti lahko pomagajo.
Razumem, da se počutiš obupano in da se težko soočaš s svojo situacijo, vendar samomor ni rešitev. Vem, da je težko videti izhod iz stiske, ko te obdaja toliko težav, vendar obstajajo načini, kako se lahko soočiš s temi izzivi.
Tvoj prvi korak naj bo, da poiščeš pomoč. Zelo pomembno je, da se obrneš na nekoga, ki mu zaupaš, ali na strokovnjaka, kot je osebni zdravnik, svetovalna delavka v šoli ali na centru za socialno delo. Če se težko pogovarjaš z nekom, ki ga poznaš, obstajajo tudi telefonske številke za pomoč, kjer lahko anonimno govoriš z nekom, ki ti bo prisluhnil in ti svetoval.
Na tej povezavi najdeš seznam številk, kamor lahko pokličeš.
Glede tvojih težav v šoli in s samopodobo - pomembno je vedeti, da vrednost človeka ne temelji na blagovnih znamkah, ki jih nosi. Ljudje, ki tega ne razumejo, morda niso pravi prijatelji. Obstajajo ljudje, ki te bodo cenili takšno, kot si, ne glede na to, kaj nosiš ali od kod prihajaš.
Glede dogodka na vlaku je popolnoma razumljivo, da imaš travmatične posledice. Nočne more in občutki krivde so pogosti pri ljudeh, ki so doživeli spolno nasilje. Pomembno je, da veš, da nisi ti kriva za to, kar se je zgodilo, in da imaš pravico poiskati pomoč za svoje psihično zdravje.
Nikakor ni priporočljivo, da se zatekaš k samouničevalnim dejanjem, kot so droga, alkohol ali jemanje tablet. Te stvari navadno situacijo le poslabšajo. Namesto tega bi bilo najbolje, da se res čim prej pogovoriš z nekom, ki ti lahko pomaga. Če si v nevarnosti, da si škoduješ, nujno poišči pomoč takoj.
Življenje je polno izzivov, vendar lahko te izzive premagaš, čeprav se ti sedaj zdi težko. Ne obupaj, prosim, in poišči pomoč.
Vse dobro ti želim.
Dijana Kožar Tratnik, univ. dipl. socialna pedagoginja