Zdravo,
sem 16 letna punca s problemom.
Pred 3 leti sem na družabnem omrežju spoznala enega fanta, ki pa živi v Ameriki. Razumela sva se, saj sva igrala podobne računalniške igre. Ugotovila sem, da mi je všeč, ampak mu nisem želela povedati, saj me je bilo strah, da bi s tem uničila najino prijateljstvo. Leta 2022 sem mu povedala in on mi je povedal da se o meni počuti enako. Čez par dni me je vprašal kaj bo iz tega, in jaz sem mu povedala da bi raje ohranila najino prijateljstvo, saj je bilo mnogo faktorjev kot npr. časovna razlika, ki bi nama to preprečilo. Kmalu po tem sva se nehala pogovarjati. Čez par mesecev sem mu spet pisala, ampak sva se pogovarjala samo dva tedna preden mi je napisal da me vsak dan bolj sovraži. Ugotovila sem, da je takrat spoznal punco in je bilo to nazadnje, ko sem se z njim pogovarjala do sedaj. Pred približno enim tednom sem mu pisala, in je bilo vse do včeraj v redu. Včeraj se je do mene obnašal ne zainteresirano in me tudi ignoriral. Ugotovila sem, da je spoznal novo punco in vem kako se bo to končalo. Ne želim takoj odstopiti od njega, ker mi veliko pomeni ampak se poctim grozno, saj čakam na njega kot navaden pes. Razumem da ima svoje življenje in, da ne morem pričakovati da se bo pogovarjal samo z mano. Sploh ne vem če želim ohraniti stik z njim saj se vsakič ko se ponovno začneva pogovarjati počutim hujše v mojem vsako dnevnem življenju v primerjavi s tem, ko se ne pogovarjava. Mislila sem mu za par dni dati mir in videti, kaj se bo zgodilo, res pa ne vidim možnosti, da bom z njim ohranila stike, saj kot sem že prej povedala se enostavno v njegovi družbi počutim kot izgubljen pes.
Res bi bila vesela nasveta, saj nevem kaj naj naredim.
Hvala v naprej.
• Uredništvo
Špela Dugonik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
hvala za tvoje sporočilo.
Zaznavam, da je bil tvoj odnos s tem fantom doslej kot vrtiljak, še posebej, ko so v vajino prijateljstvo vstopila čustva. Na začetku so bila, kot praviš, obojestranska, vendar si zaradi skrbi (časovna razlika in navsezadnje tudi fizična razdalja) izrazila željo, da ostaneta prijatelja. Razumem, zakaj si sprejela to odločitev, hkrati pa si lahko predstavljam, da je bil fant zaradi tega morda razočaran, kar je lahko prispevalo k temu, da se je vajin odnos nekoliko zrahljal.
Zdaj si se znašla v vzorcu, kjer si običajno ti tista, ki ga kontaktira in čaka nanj. Obstajajo trenutki, ko vajini pogovori tečejo gladko in znova čutiš povezanost, a to ne traja… njegovo vedenje do tebe se nenadoma spremeni, kar te vedno znova postavlja v stanje negotovosti in zmedenosti glede tega, kako dalje.
Razumljivo je, da ti je zanj zelo mar – konec koncev sta prijatelja že več let – hkrati pa je pomembno prepoznati, kdaj ti takšen odnos prinaša več težav kot veselja. Po eni strani ceniš stik, ki sta ga vzpostavila, in ga želiš ohraniti, po drugi strani pa opažaš, da se vsakič, ko začneta ponovno komunicirati, tvoje čustveno stanje poslabša. To je pomemben pokazatelj, da situacija, v kateri si, morda ni koristna za tvoje počutje in dolgoročno ni zdrava.
Zdi se mi smiselno, kot praviš, vzeti nekaj dni premora, da vidiš, kaj se bo zgodilo. Vendar pa te spodbujam, da ta čas izkoristiš tudi zase, in sicer tako, da se osredotočiš na lastne potrebe in osebno rast. Lahko poskusiš z dejavnostmi, v katerih običajno uživaš, ali raziščeš kaj novega (npr. nov hobi ali restavracijo); to lahko narediš sama ali v krogu bližnjih. Osredotočanje na druge vidike svojega življenja ti lahko prinese občutek izpolnitve in stabilnosti.
Če opaziš, da ti je vse težje, ti toplo priporočam, da se o svojih občutkih pogovoriš z osebo, ki ji zaupaš (npr. s prijateljico ali družinskim članom), preko klepetalnice pa lahko govoriš tudi z nami.
Ne pozabi, da je ključnega pomena najti ravnovesje med negovanjem odnosov na eni strani ter skrbjo za lastno počutje na drugi. To velja tako za odnos s tem fantom kot tudi za vse druge odnose. Vzemi si dovolj časa in prostora, da razmisliš, kaj bo tvoj naslednji korak.
Pri tem ti lahko pomaga, če razmisliš o svojih potrebah, mejah in pričakovanjih glede prijateljstev nasploh, saj se lahko to prenese tudi na ta specifični primer. Postaviš si lahko vprašanja, kot so: Kaj so moja pričakovanja v odnosih? Kaj pričakujem od odnosa s tem fantom? Kaj potrebujem, da se v odnosu počutim dobro, srečno? Je to nekaj, kar mi ta odnos nudi?
Če želiš, lahko svoja spoznanja podeliš z menoj. Seveda pa sem ti na voljo v primeru pomislekov ali dodatnih vprašanj :)
Lepo bodi,
Špela Dugonik, dipl. psihologinja (un)
• n
n
Hvala za vse nasvete, odločila sem se, da je zame boljše če z njim prekinem stik in se osredotočim nase.