Stara sem 15 let in v zadnjem letu se je moja druzba oz ljudje z katerimi se druzim zelo spremenila. Vsi se drogirajo ali pa kadijo in seveda ko smo bili zunaj sem jaz bila edina ki ni nic od tega pocela. Vsi so mi govorili naj probam da je zelo dobro itd. In tako seje zacelo. Zacela sem usak vikend kadit travo nato se med tednom in vsak dan. Velikokrat srm prisla zadeta domou ampak starsi niso nic posumli. Zacela sem se upirablat trdo drogo po 2 ali 3 krat na dan nisem mogla brez. In starsi mi enkrat u sobi najdejo 5g trave. Seveda so bili zelo jezni in useto. Takoj some dali na test in bila sem pozitivna na veliko stvari. To se je zgodilo ze 3 mesece nazaj. In spremenila sem mnenje. Nocem vec nic od tega uzemat poznam se veliko lepse in bolse fillinge na tem svetu kot droga. In tudi veliko posledic imam zaradi tega. In starsi so me dali u kazen nesmem vn. In zdaj ze 3 mesece nisem bila odzunajrazen v soli in z starsi u trgovini ali pa nekje. Velikokrat sem jih prosila ce grem lahko z prijateljicami ven pa mi ne dovolijo. Rekli so da dokler nebom 18 nebom smela nikamor. Pocutim se kot da veliko zamujam. Vsi so zunaj se zabavajo jaz pa v sobi gledam v steno in cakam. Res nevem kaj naj se naredim da bi mi zaupali in me spustili ven. Vse sm ze probala. In tudi zelo rada bi sla naprej v srednjo solo v koper ampak starsi mi nedovolijo ker mi zivimo v domzalah in to je cisto na drugem koncu slovenije samo jaz si res zelim tja ker bi potem sla v italijo in bi si tam ustvarila prihodnost ampak vem da ce nebom sla u koper in ce mebojo dal v neko srednjo v lj da je nebom naredila in bom zgubila voljo do vsega
Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Veliko si napisala o dogajanju v svojem življenju v zadnjih mesecih. Imela si precej burnega dogajanja - z družbo, z družino, in veliko preizkušenj si dala skozi, skupaj s svojimi starši. Razveselila sem se, ko sem prebrala, da brez omamljenosti doživljaš prijetne občutke in te droga ne mika. To je super. Hkrati pa je potrebno razumeti tudi tvoje starše, ki so se jim pred kratkim prav tako zamajala tla pod nogami - gotovo so se ustrašili zate in zato so odreagirali tako, kot so. V dobri veri, da te morajo zaščititi. Tu se moram z njimi strinjati. Družba, katere del si bila, ti je škodovala. Starši, ki so očitno skrbni in odgovorni, pa so ti postavili meje, ki se, v tem trenutku, zdijo razumjive. Poskusi jih razumeti, da čez noč ne morejo imeti enakega zaupanja vate, kot so ga imeli prej. V tej luči je mogoče lažje razumeti tudi njihovo vztrajanje pri šolanju nedaleč od doma. Na ta način imajo lahki boljši občutek za to, kar se ti dogaja in s kom se družiš.
Drago dekle, verjamem, da boš počasi, a zagotovo, če se boš le trudila in vztrajala na boljši poti, kot je bila tista prej, prepričala starše, da ti lahko znova zaupajo. Kar se je zgodilo, je lahko, konec koncev, nov začetek vaših odnosov, priložnost, da jih postavite na novo. Če boste le vsi uspeli to narediti brez zamer, če se boste veliko pogovarjali, družili, delili misli in strahove...
Kar se tiče pa tvojih vrstnikov, ki se, kot praviš, vsi brezmejno zabavajo - verjamem, da je nekaj posameznikov, ki jim res 'na polno dogaja'. A ko opazujem mladino v šoli in vrstnike svojih otrok, vidim, da je vseeno bistveno več tistih, ki živijo manj divje, bolj - če sva iskreni - svojim mladim letom ustrezno. Mlada si še, čaka te še veliko lepega, gotovo tudi kaj neprijetnega, a nikar se ne boj, da ti življenje uhaja. Vse, kar si želiš, boš še lahko počela. Do ušes se boš lahko najedla zabave :)
Zaenkrat pa posveti pozornost odnosom s starši, posveti se sama sebi, raziskuj se in odkrivaj svet, z zavedanjem, da imaš ob sebi družini, ki odreagira, ko jih rabiš - ker ji je mar, ker te imajo radi.
Želim ti lep zaključek osnovne šole, pa oglasi se še kaj.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja