Mama me cuka po laseh dere se name to se ze res dolgo dogaja in nevem kaj naj naredim ce grem atiju povedat se bo se od dru name prosim najte mi novo familjo
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ nasilno fizično in verbalno vedenje s strani tvoje mame. Cukanje, vpitje, žaljenje vsakega posameznika zelo boli, ni prav, da to počne. Žal mi je, da si se znašla v tej situaciji in verjamem, da ti je hudo ob doživljanju omenjenega. V vsakem primeru bi ti svetovala, da se ob prvi priložnosti dogovoriš s šolsko svetovalno službo za termin pogovora in ji/mu zaupaš svojo težavo. Tako bosta lahko skupaj naredila načrt kako ukrepati, saj bi dolgoročna izpostavljenost takšnemu vedenju nate pustila precejšen pečat. Tega si nihče ne zasluži in v tem primeru boš morala poskrbeti zase in poiskati pomoč. Svetovalni delavci na šolah smo usposobljeni za takšne primere (govorim iz lastne prakse) in kadar gre za občutljivo tematiko, smo še bolj pozorni na varnost in zaščito žrtve nasilja.
Ali imaš podporo prijateljev ali drugih (morda kakšna teta, soseda) oz. nekoga, ki mu lahko zaupaš, ko se znajdeš v močni stiski? Zelo pomembno je, da odkrito in iskreno spregovoriš o tem, saj se bo lahko le na tak način situacija učinkoviteje in hitreje reševala.
Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva. Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsako jutro) vzemi list papirja in nanj napiši 5 razlogov zakaj je vredno imeti rad sebe in svoje telo.
Kadar se znajdeš v stiski in o tem obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav.
Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Rada se imej. Bodi nežna s seboj. Ne kritiziraj se, ne grajaj. Dobra si in prijazna. Pravico imaš biti srečna. Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
OBJEM.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. pedagogike in nemščine in mag. zakonskih in družinskih študij