Že dva meseca pa pol me en fant iz starejšega razreda potiska, vleče za lase, tepe, neprimerno dotika in govori neprimerne stvari. Rekel mi je, če komurkoli povem, da me bo ubil, mi je vsakič grozil. Nikomur nisem povedala, bila sem besna, šlo mi je na jok, rezala sem se, imela grozne misli o sebi in veliko drugih stvari, ki bi jih sebi naredila. Vsak večer sem se jokala in ko je moja mama opazila, da se obnašam kot čisto druga oseba me je vsak večer vprašala, če je kaj narobe, a sem ji rekla da ni nič. Ker svojega problema nisem nikomur zaupala, mi je bilo slapo, glava me je bolela zaradi vseh misli in sto drugih problemov, ki se samo zbirajo v meni, ker jih nikomur ne govorim. Poleg vsega tega stresa, mi najboljša prijateljica reče naj se ubijem, ker se samo režem za pozornost, širi laži o meni, da sem zaljubljena v svojega psa, da delam "neprimerne stvari" za svoja leta... Pošiljala je tudi moja sporočila in slike ostalim, zaradi katerih so se čisto vsi nehali družiti z mano in sem ostala brez prijateljev, kar je precej težko za me, ker rada govorim z ostalimi, zdaj pa nisem imela čisto nobenega. Polek šole, me po cesti lovijo pijani pedofili, doma me nihče ne razume, mislijo da imajo vedno in samo oni prav, ne spoštujejo me ker sem bi, ni jim všeč moj "skater/baggy" stil oblačenja... Nevem če sta to dve osmini vseh težav, ampak to je, kako naj rečem, glavno.
• Uredništvo
Tina Rezar

Odgovor svetovalke:
Spoštovana,
hvala za tvoje sporočilo. Opisuješ nasilno fizično in verbalno vedenje s strani starejšega fanta na vaši šoli. Ustrahovanje, zmerjanje in žaljenje vsakega posameznika zelo boli in ni prav, da to počne. Žal mi je, da si se znašla v tej situaciji in verjamem, da ti je hudo ob doživljanju vseh občutkov, ki jih opisuješ. Vsakršno nasilje je prepovedano in nasilneža je potrebno ustaviti, kar težko stori žrtev sama.
V vsakem primeru bi ti svetovala, da se ob prvi priložnosti dogovoriš s šolsko svetovalno službo za termin pogovora in ji/mu zaupaš svojo težavo. Tako bosta lahko skupaj naredila načrt kako ukrepati, saj bi dolgoročna izpostavljenost takšnemu vedenju nate pustila precejšen pečat. Tega si nihče ne zasluži in v tem primeru boš morala poskrbeti zase in poiskati pomoč. Svetovalni delavci na šolah smo usposobljeni za takšne primere (govorim iz lastne prakse) in kadar gre za občutljivo tematiko, smo še bolj pozorni na varnost in zaščito žrtve nasilja. Svetovalno službo že v začetku opozori na svoj strah in grožnjo tega fanta.
Zaradi vsega dogajanja navajaš tudi samopoškodovanje in samomorilne misli. Kako pogosto razmišljaš o smrti oz. o tem, da te ne bi več bilo?  Kako dolgo že trajajo te misli? Kaj je tisto, kar te v tem trenutku najbolj bremeni? Ali si že kdaj v preteklosti poskušala storiti samomor? Menim, da bi bila v tvojem primeru nujno potrebna strokovna pomoč. To je zelo težka situacija in priznanje počutja ter iskanje pomoči je prvi korak k vrnitvi zaupanja same vase. Zelo pomembno je, da odkrito in iskreno spregovoriš o tem, saj se bo lahko le na tak način situacija učinkoviteje in hitreje reševala.
Omenjaš »najboljšo« prijateljico, ki meni, da se režeš zaradi pozornosti in širi laži o tebi – pa to res počno najboljše prijateljice? Razmisli o tem, če lahko to osebo sploh poimenuješ prijateljica.
Naj citiram pomen besede prijatelj iz SSKJ: prijátelj -a m (ȃ)
1. kdor je s kom v iskrenem, zaupnem odnosu, temelječem na sorodnosti mišljenja, čustvovanja.
Praviš, da te tudi doma nihče ne razume; vsakdo je vreden spoštovanja kot oseba ne glede na stil oblačenja ali razmišljanja. Verjamem, da se ti v tem trenutku lahko zdi vse mračno in brezupno. Ne morem čutiti ali razumeti bolečine, ki jo trenutno doživljaš, sem pa iskreno zaskrbljena zate, ker mi je mar in ti želim nuditi podporo. Življenje nas vedno znova preizkuša, vsak izmed nas doživlja vzpone in padce. Ali imaš doma podporo (morda kakšna teta, soseda) oz. nekoga, ki mu lahko zaupaš, ko se znajdeš v močni stiski? Vedi, da samomor ni, ne more in ne sme biti rešitev, saj so vsi izzivi, težave, ki smo jim priča, začasni in rešljivi. Zaupaj v svojo moč in potencial, ki je v tebi, da se bolečina zmanjša ali celo izgine. Odloči se za življenje. Poišči tiste drobne stvari v sebi in okrog sebe, zaradi katerih si lahko že ta trenutek hvaležna. Sprejmi pomoč in podporo, brez pomislekov in sramu saj si ju zaslužiš, točno takšna, kot si. V pojmu pomoč se skriva besedica MOČ, ki je znamenje poguma. Pri soočanju s samopoškodbenim vedenjem gre običajno za čustvene vrtince, iz katerih je pogostokrat zelo težko izstopiti, kar opažaš tudi pri sebi. Sprva bi bilo modro krepiti svojo osebnost in pozitivno samopodobo. Koliko se imaš rada (na lestvici od 1 do 10)? Lahko odgovoriš v svojih mislih. Verjemi vase in zaupaj sebi. Postavi si cilje in poskusi z majhnimi, pozitivnimi koraki okrepiti svoj jaz, svojo lastno vrednost. To lahko storiš tudi s pisanjem dnevnika – vsak dan si vzemi par minut časa in napiši kaj lepega se ti je zgodilo tekom dneva. To so lahko povsem preprosta dejanja, ki ti prinašajo zadovoljstvo in srečo. Ugotovila boš, da teh stvari/dejanj ni malo. Ne dovoli, da drugi odločajo o tvojem počutju, saj si edinstvena in neponovljiva. Dajem ti 10-dnevni izziv. Vsak dan (najbolje vsako jutro) vzemi list papirja in nanj napiši 5 razlogov zakaj je vredno imeti rad sebe in svoje telo.
Kadar se znajdeš v stiski in razmišljaš o samomoru, o tem NUJNO obvesti nekoga, ki mu zaupaš in o tem odkrito spregovori. Lahko pokličeš tudi na telefon 01 520 99 00 (vsako noč, med 19. in 7. uro zjutraj). Svetovalci ti bodo po telefonu nudili zaupni pogovor in ti pomagali poiskati poti iz tvojih težav. Dodajam še dve telefonski številki, ki se jih lahko poslužiš, če boš v hudi stiski:
•    TOM telefon (116 111 – vsak dan, od 12:00 do 20:00)
•    Zaupni telefon Samarijan (116 123 – 24 ur na dan, brezplačno, anonimno)
Toplo priporočam tudi ogled te spletne strani: https://zivziv.si/razmisljam-o-samomoru/
Rada se imej. Bodi nežna s seboj. Ne kritiziraj se, ne grajaj. Dobra si in prijazna. Pravico imaš biti srečna. Nikoli nisi sama, tukaj smo zate, vedno. Kadarkoli lahko tudi na tem portalu napišeš svoja vprašanja, dileme in razmišljanja.
OBJEM.
Želim ti vse dobro iz srca,
Tina Rezar, mag. prof. ped. in nem. in mag. zak. in druž. štud.
• 29
299
Nisem ekspert ampak imam, do neke mere, na osnovni šoli podobno izkušnjo (ne tako ekstremno)
Prvo kot prvo nekomu povej. Najbolje pomoje mami in naj obvesti šolo, da lahko, če je potrebno, manjkaš da se stvari uredij, da ne boš v nevarnosti. Ne bi bilo slabo razmisliti tudi o prepisu (jaz se sicer nisem a bi bilo verjetno bolje če bi se preden je prekipelo vse. Tudi name se je spravil praktično cel razred in sem bil za par let praktično sam, brez prijateljev, zato sem se začel zapirati vase in imam še vedno težave z socializiranjem. Nočem, da bi se tudi ti preveč začela zapirati kot obrambni mehanizem.)
Moraš si najti družbo ki te bo sprejela. In to ni oseba ki te za hrbtom izdaja in poriva v jarek. Ne vem, ali si na osnovni ali srednji šoli, ampak zame je bila gimnazija res najboljša stvar ki se bi mi lahko zgodila. Imel sem ful fajn razred, da so bili sprejemljivi in prijazni ter potrpežljivi. Na faksu je pa podobno. Upam, da bo pri tebi podobno.
Starši pa ti pomoje hočejo le dobro. Večini najstnikom se zdi da so nerazumljeni in da starši preveč "terajo svojo". Malo bolj jim moraš zaupati. Ti bo lažje.
Ne vem kako podobna je tvoja situacija in v celoti ti ne znam odgovoriti, a upam da ti vseeno pomaga.