Živjo, obiskujem 1. letnik gimnazije, na gimnazijo sem se vpisala, ker ssi želim študirati medicino. Vem pa da so tam omejitve zelo visoke, do sebe imam pa tudi zelo velika pričakovanja. V šoli mi ne gre ravno najbolje, imam zadostne, dobre ocene. vem da je to za ginazijo kar ok ampak za študij medicine ne. Kljub temu, da si lahko plačam izredni študij me potem skrbi da študija ne bom naredila, da bo pretežek za moje znanje. Kaj naj naredim, saj sem poskusila počakati in videti kako mi bo šlo, samo mi je res čedalje hujše na gimnaziji. Znam se učiti, tudi v osnovni šoli sem se morala za svoje ocene truditi, ampak mi v gimnaziji preprosto ne gre. Tudi ko mi gre doma mi profesorica zaradi dveh delno odgovojenih vprašanj reče da sem dobila oceno 3. Sej je dobra ampak ne za ves moj trud, ki ga v to vlagam. Razmišljam če bi opustila svoje sanje in se preprosto prepisala na srednjo zdravstveno in bi potem kasneje postala medicinska sestra, ker je to najbolj podoben poklic. No kakorkoli, prosim za pomoč ker sem preveč trmasta da bi odnehala, ker je to res moj sanjski študij :)
• zi
zivzav1
Hej, jaz sem 3.letnik gimnazije z večno željo vpisa na zdravstveno šolo- program zdravstveni tehnik. Če si to res želiš, se prepiši. Če ne veš, laj bi se posvetuj z več ljudmi in za mnenje vprašaj tudi starše. Ocene se še lahko spremenijo, gre se za tvojo željo.1. letnik še ne odloča o ničemer, sploh pa ne še novembra meseca. Odloči se čimprej.
Sledi svojim sanjam in se pravilno usmeri, da ne boš naredila napake kot jaz, sedaj ko je že prepozno.
Lepo se imej, N.
• Uredništvo
Patrik Senica

Odgovor svetovalca:
Zdravo!
Praviš torej, da si po gimnaziji želiš na študij medicine, vendar te skrbi zaradi visokih omejitev in težav, ki jih imaš trenutno z ocenami. Če te prav razumem, te je poleg tega, da ne bi bila sprejeta, strah tudi tega, da bi ti na študiju šlo slabo in ga ne bi opravila.
Najprej naj ti povem, da je zelo dobro to, da imaš zastavljen konkreten cilj (študij medicine) in za ta cilj tudi trdo delaš. To je res pohvalno! Res je, da gimnazija ni najenostavnejši srednješolski program. Velikokrat dijaki doživijo v prvem letniku "šok", saj so način dela, tempo in zahteve drugačne kot v osnovni šoli. Včasih se moramo le navaditi in je potem bolje v 2., 3. in 4. letniku. Želim ti povedati, da ocene v prvem letniku ne pomenijo, da ne moreš biti boljša v naslednjih. Poleg tega se za vpis na fakulteto štejejo ocene 3. in 4. letnika, ne pa tudi 1. in 2.
Omenjaš tudi alternativo glede študija (medicinska sestra oz. študij zdravstvene nege); za to se ti ni potrebno prepisati, saj se lahko na ta študij vpišeš tudi s splošno maturo.
V vsakem primeru bi ti svetoval, da se posvetuješ še s psihologinjo na gimnaziji in ji poveš kaj te teži, mogoče dilemo omeniš tudi staršem. Omenila si, da z učenjem nimaš težav, vendar bi te vseeno vprašal kako se učiš - morda ti lahko tudi pri tem dam kakšen koristen nasvet, če se ti zdi, da bi ga potrebovala.
Želim ti veliko sreče in lepo bodi!
Patrik Senica, mag. psihologije
• di
dijakinja1
Živjio,
Učim se s pomočjo kartic, na eno stran napišem vprašanje na drugo pa odgovor. Kartice delam na aplikaciji quizlet. Že v devetem razredu sem ugotovila da mi ta način najbolj ustreza, prej sem ponovno pisala svoje zapiske ampak mi je to vzelo preveč časa. Do devetega razreda se sploh nisem znala učiti, s pomočjo kartic pa sem imela pri vseh predmetih v devetem razredu zaključno oceno prav dobro ali pa odlično. Bi pa z veseljem prejela še kakšen nasvet kako se lahko še hitreje naučim. Seveda traja vsak kakšen dan ali dva da kartice naredim, za geografijo sem jih za test naredila 197 in sem se jih v enem dnevu uspešno naučila, tudi ko me je mami za hec vprašala sem ji vedela vse odgovore povedati brezhibno, in ko sem se isto snov učila vsaj en ali dva meseca kasneje sem se te snovi spomnila. Hvala za vašo pomoč ????
• Uredništvo
Patrik Senica
Odgovor svetovalca:
Zdravo še enkrat!
Če ti način s karticami ustreza, potem je to super! Vseeno pa praviš, da je v OŠ sistem deloval zelo dobro, zdaj pa ti gre slabše - to ne pomeni, da se moraš strategije s karticami odpovedati, morda jo moraš le nadgraditi. Praviš, da si se v devetem razredu snov s kartic naučila v enem dnevu. Morda je težava zdaj ta, da je v gimnaziji toliko več snovi in nekoliko bolj zahtevna in zato dan ali dva učenja nista dovolj. Skušaj se učiti sproti - če se ti zdi kartice delati vsak dan preveč, jih lahko morda narediš na 3 dni ali na en teden in snov pri predmetih, ki ti delajo težave, ponoviš večkrat. Dobro bi bilo tudi, da si narediš načrt učenja po tednih ali dnevih in si ga zapišeš na vidno mesto.
Upam, da sem ti bil v pomoč!
Patrik Senica, mag. psihologije