Zdravo
ušeč mi je en fant iz našega kraja in je 4 leta starejši od mene in sva se parkrat pogovarjala v živo in skor celi dan si snepama preko snepa (socialnega omrejžja). To leto sem imela kar nekaj probelm z fanti in izsiljevanjem. Problem se je pa pojavil danes ko si je moja najboljša prijateljica pisala z enim njegovih prijateljev. Moja prijateljica mu je rekla da mi je vsec in izrazil se je s tem: pa ne spet ona, ki si je pisala z polovico fantov iz mojega razreda. To ni res saj sem si pisala z dvema ampka z enim na prijateljski način z drugim pa na dober prijateljski način. Danes se je pa nekaj spremenilo saj ta fant ki mi je vsec mi je odpisuje hitro kot ponavadi in me skrbi da je kaj narobe. Ampka sem sla danes mimo njegove hiše in videla da nekaj popravlja ampka me vseeno skrbi da je nekaj narobe kaj naj naredim v tem primeru in kaj naj naredim ce mu njegov prijatelj pove tisto laž ki sem jo omenila prej?
vesela bom kakeršnega koli nasveta.
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Ančka!
Pišeš, da ti je všeč fant, s katerim si se nekajkrat pogovarjala v živo, poleg tega pa se vsak dan pogovarjata preko Snapchata. Sedaj si opazila, da ti fant ne odgovarja tako hitro kot običajno, zato te skrbi, da je kaj narobe. Predvidevam, da se sprašuješ, če se je kaj spremenilo v njegovem odnosu do tebe. Skrbi te tudi, da bi do fanta prišle govorice, ki jih je omenil tvoj prijatelj, in da bi to vplivalo na njegov pogled nate.
Ker je od tvojega sporočila minilo že nekaj dni, se je morda situacija od takrat že spremenila oz. si že dobila odgovor na vprašanje, zakaj ti je fant odgovarjal počasneje. Morda je bil razlog preprosto v tem, da je bil zaposlen. Če pa še vedno opažaš to spremembo v pogostosti njegovih odgovorov, ti svetujem, da ga kar naravnost vprašaš, ali je vse v redu. Kar se tiče govoric, da si se dopisovala z več fanti, pa menim, da ne bi smele vplivati na fantov pogled nate, tudi če bi prišle do njega. To, s kom se pogovarjaš in na kakšen način, je tvoja odločitev, in če imajo drugi o tem svoje mnenje, je to njihova stvar. Če pa te skrbi, da bi si tvoja simpatija ustvarila napačno mnenje o tebi na podlagi neresničnih govoric, ti ponovno svetujem, da se z njim o tem pogovoriš in zadevo razčistiš. Če si tudi ti všeč njemu, bo situacijo verjetno razumel in si ne bo ustvarjal predsodkov o tebi.
Omenila si tudi, da si imela v letošnjem letu že večkrat težave s fanti in izsiljevanjem. Nisem prepričana, kakšno izsiljevanje imaš v mislih, vseeno pa ti svetujem, da si previdna pri deljenju svojih fotografij, videoposnetkov in ostalih vsebin s fanti, ki jih ne poznaš dobro (pa tudi s tistimi, ki jih). Preden določeno vsebino nekomu pošlješ, dobro premisli, ali tej osebi lahko zaupaš in kakšne bi bile posledice, če bi ta oseba vsebino delila naprej. Prav tako te spodbujam, da v primeru ponovnih izsiljevanj o tem nekoga obvestiš - najbolje odraslo osebo, ki bo po potrebi lahko posredovala in ti pomagala.
Opozorila bi te še na eno stvar, ki sem jo opazila v tvojem sporočilu. Fant, ki ti je všeč in je 4 leta starejši od tebe, bo najbrž kmalu (ali pa je že) dopolnil 18 let. V primeru, da bi se med vama razvilo kaj več in bi bil fant že polnoleten, bi bilo z njegove strani vstopanje v romantičen odnos s teboj lahko problematično, morebiten spolni odnos pa celo kazniv, saj še nisi dopolnila 15 let. Svetujem ti, da imaš to v mislih, v kolikor bi se vajin odnos razvijal v to smer.
Želim ti, da bi se situacija dobro razpletla. Pa lepo in brezskrbno poletje!
Anja Rakovec, mag. psihologije
An
Anja
Pozdravljeni
imam prijatelja z katerim mislim da se nekaj razvija in me je ga strah vprašat če je kaj narobe ker v živo je zelo prijazen do men a ko si pisema se mu pa ne da pisat z mano ampka ko jaz na vedem temo pa mi včasih napiše tudi kaj lepega
kaj naj naredim v tej situaciji
Uredništvo
Anja Rakovec
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Anja!
Praviš, da se prijatelj do tebe v živo vede drugače kot takrat, ko si dopisujeta. V živo je zelo prijazen, ko si dopisujeta, pa imaš občutek, da ni zainteresiran in moraš predvsem ti voditi pogovor oz. načenjati teme. Možno je, da fantu komunikacija preko dopisovanja preprosto ni tako blizu kot pogovor v živo, zato izpade, kot da mu ni do dopisovanja s teboj. Morda je zelo zaposlen in nima časa, da bi se veliko dopisoval. Obstaja pa tudi možnost, da mu iz nekega razloga res ni do dopisovanja s tabo. Katera možnost je resnična, boš najlažje izvedela tako, da ga vprašaš. Če si tega ne želiš ali te je preveč strah, pa lahko poskusiš tako, da mu za nekaj časa prenehaš pisati in počakaš, kako se bo odzval. Če si želi dopisovanja s teboj, bo verjetno sam prevzel pobudo in ti pisal prvi oz. poskusil načeti kakšno temo. V nasprotnem primeru pa ga boš verjetno morala kar naravnost vprašati, ali je kaj narobe.
Upam, da ti bo odgovor v pomoč.
Bodi dobro,
Anja Rakovec, mag. psihologije