Dober Dan!
Moja težava je da jaz prihajam iz druge države , ki je Bosna in živim v sloveniji. Pravkar sem v 7. Razredu in do zdaj je bilo vse vredu in nobenega ni motilo nic. Letos je postala šala v našem razredu da nekomu pravis "bosanec" kot da je to žaljivka. Tisti ki prihajamo iz drugih drzav smo "manj vredni". Prejšnji teden pa so me zaceli hecati zaradi mojih podocnjakov ker so preveliki. Danes pa se je moj sošolec med uro zacel smejati in me je vprašal kaj bom Delala ko bom starejsa. Na to sem mu jaz odgovorila da nevem on pa je povedal da bom ali čistilka Ali da bom prodajala droge. Jutri imam rezredno uro z razredom ampak me je prevec strah da bi to povedala razrednicarki ker se bojim da bo situacija še hujša.
Lep pozdrav❤️
Uredništvo
Anja Rakovec

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena, Tay,
Hvala, ker si se obrnila na nas. Žal me je, da si v šoli deležna zbadanja, poniževanja in žaljivk na podlagi svoje narodnosti. Stvari, ki jih opisuješ, so nesprejemljive in štejejo kot verbalno nasilje in diskriminacija. V večini primerov se takšno nasilje začne z "nedolžnimi" šalami na račun manjšin, zelo hitro pa lahko preraste v resnejše oblike sovražnega govora in celo fizično nasilje. Tudi če ostane "le" pri zbadljivkah in žaljivkah, ima lahko to za osebo, ki so ji namenjene, dolgotrajne posledice. Zato je zelo pomembno, da ukrepamo takoj in preprečimo, da bi se verbalno nasilje stopnjevalo. Prav je, da tvoji sošolci, ki to izvajajo, sprejmejo odgovornost in posledice svojega ravnanja ter z njim prenehajo.
Zdi se mi pravilno in pogumno, da razmišljaš o tem, da bi razredničarki povedala, kaj se v razredu dogaja. Razumem pa tudi tvoj strah, da bi se situacija v tem primeru še poslabšala. Če te skrbi, kako se bodo sošolci odzvali, če boš to povedala na razredni uri, ti svetujem, da se z razredničarko najprej pogovoriš na samem. Če ti bo lažje, lahko s seboj povabiš še kakšnega sošolca, ki je prav tako deležen nasilja s strani ostalih sošolcev. Nato pa se lahko z razredničarko dogovorite, ali bo pogovor o tem načela z vsemi sošolci na razredni uri ali se bo pogovorila le s tistimi posamezniki, ki izvajajo nasilje. Sama menim, da bi bilo koristno, če to slišijo vsi sošolci, saj bodo le tako vsi dobili sporočilo, da je takšno vedenje nesprejemljivo. Razredničarko lahko prosiš, naj sošolcem ne razkrije, da si se nanjo obrnila prav ti. Tako lahko zmanjšaš možnost, da bi se po tem še bolj spravili nate. Če pa bi se situacija kljub pogovoru znotraj razreda poslabšala, se lahko v reševanje situacije vključijo tudi šolska svetovalna delavka in starši učencev (tako nasilnežev kot žrtev nasilja).
Glede na to, da se šolsko leto končuje, ti svetujem, da se z razredničarko pogovoriš še pred koncem šolskega leta. Tako lahko že sedaj ta problem izpostavi na razredni uri ali se pogovori s problematičnimi sošolci. Ti bodo imeli nato celo poletje časa, da razmislijo o svojih dejanjih. Hkrati pa boš ti na ta način nekaj časa zaščitena pred morebitnimi novimi zbadanji. Morda bodo sošolci novo šolsko leto začeli bolj zrelo in brez žaljenja. Če pa bi čez poletje na vse skupaj pozabili in se ne bi iz tega ničesar naučili, se lahko v novem šolskem letu ponovno pogovorite z razredničarko in/ali drugimi odraslimi osebami.
Želim ti, da bi se situacija v razredu čim prej umirila. V primeru ponovnih težav pa se lahko kadarkoli spet obrneš na našo svetovalnico.
Imej lepo in brezskrbno poletje!
Anja Rakovec, mag. psihologije