Moja mami je vsak dan pijana, oče mi je umru pred letom, babi je bolana, mami ima fante in ne sano enega ampak več.Mene je strah kaj bo ko bom dobila očima ali mi bo zmetal vse svari od atija stran?
Uredništvo
Katarina Maučec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Tvoj zapis je kratek, ampak že iz tako kratkega zapisa je razvidno, da se nahajaš v zelo težki situaciji. Žal mi je, da je tvoja mama vsak dan pijana, da si izgubila očeta in da zdravstveno stanje tvoje babice ni dobro. Praviš, da tvoja mama pogosto menjava partnerje in da te je strah, kaj bo ko dobiš očima. Sprašuješ, ali ti bo očim vse stvari od očeta zmetal stran. Če bo kdaj prišlo do te situacije, ko se boste odločali, kaj narediti z očetovimi stvarmi, ti svetujem, da se z mamo pogovoriš in ji poveš, kaj bi rada obdržala. Razloži ji tudi, zakaj bi jih rada obdržala. Povej ji, da ti veliko pomenijo in da bi rada imela nekaj, kar te na očeta spominja. Lahko se poskusiš tudi že zdaj pogovoriti glede svojih skrbi. Si se že poskusila? Če ja, kako je to potekalo? Če ne, lahko mami poveš mami, da te skrbi zanjo, ker toliko pije in da te skrbi, da ti bo kdo zavrgel stvari od očeta.
V zapisu sicer nisi izrazila, kaj ti hodi po glavi, ko vidiš, da je mama pijana. Bi pa ti vseeno želela sporočiti, da nisi ti kriva za njene težave in njeno pitje ter da mi je žal, da je tako. Če se boš kdaj znašla v stiski (npr. imela občutek, da si kriva za mamino pitje, da nisi dovolj dobra za mamo, če te bo kdaj strah v mamini bližini, ali z maminimi partnerji), se takoj obrni na svetovalno službo v šoli ali učiteljico, ki ji zaupaš, saj ti bodo lahko pomagali. Zelo pomembno je, da poiščeš pomoč, ko jo potrebuješ. Prav tako lahko pomoč poiščeš, če bi se želela s kom pogovoriti o tem, kako se počutiš ob tem, ko si izgubila očeta ali o svojem strahu glede zdravstvenega stanja babice. Predvidevam, da tudi ta situacija zate ni enostavna.
Prav tako lahko pišeš tudi nam, če se boš znašla še v kakšni v stiski, ali če boš imela še kakšno vprašanje.
Vse dobro!
Katarina Maučec, mag. psihologije