SEm začel 1. letnik gimnazije, ker so se moji starši odločili da je najbolje zame, jas pa sploh ne vem kaj si želim. Gimnazija je preveč zame. Vsega znajna ki ga MORAM imeti in se mi ne zdi uporabno. Imam težave pri matematiki, kemiji in fiziki, saj sem med časom šolanja na daljavo počel nič. Sedaj padajo negativne ocene in nevem če sem jih sposoben popravit. Ali naj se prepišem ali ne?
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen.
Gimnazijski program je zahteven na vseh predmetnih področjih. Za uspešnost dijaka je pomembno predznanje, njegove delovne navade, motivacija in tudi sposobnosti. Ti dejavniki se med seboj dopolnjujejo in vzajemno vplivajo na učno uspešnost.
Pri odločitvi za morebitno preusmeritev moraš premisliti več pomembnih vprašanj, dilem. Kakšni so tvoji cilji za prihodnost? Imaš že vsaj približno izbrano področje, na katerem bi rad delal (npr. pedagoški poklic, tehnična stroka, zdravstvo, šport, jeziki, turizem, ekonomija)? So kakšni predmeti, za katere bi lahko rekel, da ti bolj ležijo? Kakšne so tvoje delovne navade, kakšna je motivacija za učenje?
Smiselno bi bilo, da se pogovoriš s šolsko svetovalno delavko in bosta skupaj pretresla razloge za in proti. Pomembno je tudi, kako razmišljata starša, a dejstvo je, da se ti izobražuješ, da gre za tvojo karierne pot ... najbrž bi se pustila prepričati, če bi dobro argumentiral svojo odločitev o morebitnem prepisu. Seveda pa dobro razmisli, kateri program bi te bolj zanimal, bodi pozoren na strokovne predmete. Naj ti ne bo prvo vodilo, da čimprej "zbežiš" z gimnazije - pomembno je predvsem to, da najdeš zase najustreznejši program. Tudi, če boš imel ob koncu ocenjevalnega obdobja kakšno negativno oceno in bi se takrat prepisal, lahko oceno popravljaš tudi na novi šoli (odvisno, kako se tam odločijo).
Če se odločiš ostati na gimnaziji, sem prepričana, da ni še nič izgubljenega; negativne ocene boš še imel priložnost popravljati. Bo pa treba vložiti veliko truda, na to bodi pripravljen.
Lepo te pozdravljam in ti želim sproščene praznične dni.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja
• Lj
Ljubica
Nevem kako naj se ucim predmete ker nimam voljo za ucenje in se slovenščine me je strah ker pisemo spis ampak nevem o cem pisemo in me je strah da nedobim enko
• Uredništvo
Eva Hršak
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
strah pred pridobivanjem ocen je nekaj normalnega. Še več - včasih je ta strah oziroma trema zaželena, saj to pomeni, da nam je mar in nam je pomembno, kako se bomo odrezali.
Najboljši način, da se te treme znebimo je z znanjem. Če boš vedela, da snov dobro poznaš, tega strahu ne bo oziroma bo precej manjši, saj boš samozavestna v svoje znanje in posledično v svojo oceno. Zato ti za spis pri slovenščini predlagam, da res dobro prebereš knjigo. Zraven poslušanja v šoli in sodelovanja pri pouku je smiselno tudi, če si prebereš še kakšne interpretacije knjige na spletu, si ogledaš kakšne filmčke na to temo, itd.
Držim pesti,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike