Zivjo, rada bi vas vprasla za pomoc, pac gre zato da sem ze od malih nog zelo obcutljiva in tudi zelo najivna. In vcasih ko mi kdo kaj rece se hitro zjokam. No pac moji starsi mi zaradi tega pravijo da sem neumna in zabita. Pac veckrat ko imam psihicno tezavo jim nocem zaupati ker me se bojim da bodo rekli se kej hujsega. No vcasih ko jih hocem kaj vprasati mi pa recejo sama se znajdi.... pac jaz bi rada  da bi me starsi nehali take stvari govort oz. da bi zaceli govoriti bolj prijazno do mene. Ker pac pol pa ko govorim moje tezave pedagoinji v soli je pa mami name pol jezna in rece da zakaj ji ne zaupam. Pac mi lahko nekak pomagate da se bo to nehalo? in kako naj sem manj obcutljiva oz. a mogoce obstajajo kaksne vaje
hvala za v naprej
• Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Najprej oprosti za nekoliko pozen odgovor, prejšnji teden sem zbolela in ti zato nisem uspela prej odgovoriti.
Hvala, da si nam zaupala svojo težavo. Verjamem, da ti je zelo hudo in žal mi je, da se ti to dogaja. Povsem razumljivo je, da želiš več podpore s strani staršev. Svojo stisko lahko staršem poskusiš izraziti s pomočjo povedi, ki vsebujejo tri dele, in sicer a) kaj te moti, b) kaj ob tem občutiš in c) kaj si želiš. Primer bi bil: Moti me, da ko vama zaupam svoje težave, mi ne prisluhnita. Ob tem se počutim žalostno in strah me je. Želela bi si, da bi mi prisluhnila in mi poskusila pomagati ali vsaj poskusila poiskati strokovno pomoč.
Pomembno je, da res izraziš, kako se ob tem počutiš. Bi mogoče lahko za pomoč zaprosila šolsko pedagoginjo ali svojo razredničarko/razrednika, da bi se skupaj pogovorili s starši? Ali pa če imaš v družini morebiti kakšno drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš in bi ti lahko pri tem pomagala?
Na koncu si vprašala, kaj lahko sama narediš, da bi ti bilo nekoliko lažje. Najprej bi vsekakor rada izpostavila, da če doživljaš čustva bolj močno, te situacije prej in bolj čustveno ganejo, zaradi tega nikakor nisi neumna in zabita. Na svetu je precej ljudi, ki imajo takšne lastnosti, je povsem normalno. In kolikor lahko kdaj močneje kot drugi občutiš veselje ali srečo, verjamem, da ti te lastnosti po drugi strani prinašajo drugi izzive, s katerimi se ni vedno najlažje spopadati. Ni pa nemogoče. So načini, ki ti lahko pri tem pomagajo. Ali lahko malo več napišeš o tem, kaj pomeni, da si bolj občutljiva in s kakšnimi težavami se soočaš? So kakšne specifične situacije, v katerih ti je še posebej stresno? Mogoče ti lahko pomaga kaj ta priročnik naše svetovalnice: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!page1. V tem priročniku najdeš tudi vaje, ki ti lahko pomagajo pri sprejemanju s čustvi. Če česa v priročniku ne boš razumela, mi prosim napiši, ti z veseljem dodatno razložim. Nekaterim pri soočanju s čustvi pomaga, da vsakdan pišejo dnevnik.
Vesela bom, če še odpišeš, pošiljam ti en velik objem in držim pesti, se bodo stvari začele čimprej obračati na bolje!
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije