Zdravo zadnje case sem cisto brez razloga ves cas zalostna in ne vem zakaj in res ni fajn to cutit ampak ne vem zakaj ta obcutek ne neha in ne vem kak se ga naj znebim. Sploh zdaj ko je konec sole me je strah ker po eni strani me je strah da bom sama, pa tudi ko grem z prijatleji ven se ze naselsnji dan pocutim sama in ne vem zakaj. Strah me je da me bodo zaceli sovrazit in se noben vec ne bo zelel z mano druzit. Kaj ce grem ljudem kar naenkrat na zivce in na koncu bom vedno sama. Htela sem it delat ampak hkrati ne bi ker se vcasih komaj iz postelje vstanem kar je ful cudasko ko recem na glas ampak je res. In nocem it prevec iz hise ker zgledam ogabno in ko bodo me ljudje vidli se bom vsem gabla, tistim ki pa se jim se ne, pa se jik bom ko me bodo vidli in pol bom spet sama. Najrajsi bi bla samo v pojstli skrita pod odejo da me niben ne vidi po deugi strani pa mi zacne it takoj vse na zivce in razmisljam kak zapravljam svoje zivljenje s tem. In tak me je strah prihodnosti kaj ce bom vedno cutla te stvari in kaj ce bom vendo razmisljala na tak nacin. In kaj ce bom vedno sama. Ful mi je vav ko poslusam kako odraslo osebo v stiridesetih ali pa petdesetih letih kak razlagajo da se druzijo s prijatelji iz srednje sole in faksa in mi je res ful wow ker kak to vsem uspe samo jaz sem tak nesposoben clovek da ze da s kom kliknem na globji ravni se zgodi redko in potem kaj ce se s kom druzim tri/stiri leta in me zacne sovrazit. Pa res ves cas sem zalostna in nocem vec tega cutit res je neprijetno in mam dovolj vsega skupaj in nr vem kaj naj nardim
• Uredništvo
Ida Vraničar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
najprej bi se ti rada zahvalila, da si z mano delila vse to. V tvojem zapisu čutim neko težo. Ob branju tvojega sporočila sem dobila občutek, da že nekaj časa nosiš veliko breme in da si od vsega skupaj precej utrujena. Pišeš, da si pogosto žalostna, da te je strah ostati sama, hkrati pa se včasih tudi med ljudmi počutiš osamljeno. Spremlja te tudi strah, da te bodo drugi začeli zavračati, da jim boš šla na živce ali da boš na koncu ostala sama. Verjamem, da je ob vsem tem zelo težko.
Zapisala si tudi, da včasih komaj vstaneš iz postelje in da bi najraje ostala skrita pod odejo, hkrati pa te moti, da zaradi tega ne počneš stvari, ki bi si jih želela. Kot da si ujeta med dvema željama, po eni strani bi rada bila med ljudmi, po drugi strani pa te je tega tako strah, da se raje umakneš. Predvidevam, da je tudi to lahko zelo izčrpavajoče.
Ob tvojem zapisu sem se vprašala, od kdaj pravzaprav traja vse to. Se spomniš, kdaj si prvič začela opažati, da si večino časa žalostna? Se je takrat zgodilo kaj pomembnega ali imaš občutek, da se je pojavilo postopoma, brez jasnega razloga?
Veliko pišeš tudi o strahu, da te bodo drugi začeli sovražiti ali da ne bodo več želeli biti s tabo. Zanima me, ali se je že kdaj zgodilo kaj, zaradi česar si dobila tak občutek, ali gre bolj za misel, ki se ti pojavlja, ko ti je hudo? Kako se običajno odzoveš, ko se ta misel pojavi (se začneš ljudem umikati, jih manj kontaktiraš ali bolj opazuješ, kaj si mislijo o tebi)?
Zapisala si tudi, da se po druženju že naslednji dan spet počutiš sama. Zanima me, kako si to razlagaš sama. Ali imaš občutek, da ti druženje prinese prijeten občutek le za kratek čas, potem pa se praznina vrne? Ali pa se po druženju začneš spraševati, ali si bila dovolj zanimiva, ali si rekla kaj narobe? Včasih nam odgovori na takšna vprašanja pomagajo bolje razumeti, kaj nas najbolj obremenjuje.
Opazila sem tudi, da si do sebe precej stroga. Zase si napisala, da si »nesposoben človek«. Ob tem sem se vprašala, po čem sklepaš, da je to res. Kaj bi rekla prijateljici, če bi ti povedala podobno, kar si ti zapisala? Bi tudi zanjo pomislila, da je nesposobna, ali bi bila do nje bolj razumevajoča? Pogosto smo do sebe veliko bolj kritični, kot bi bili do kogarkoli drugega.
Pišeš tudi o prihodnosti in o strahu, da bo tako za vedno. To je zelo pogost občutek, ko smo dlje časa v stiski. Lahko se zdi, kot da bo to trajalo za vedno. Vednar tvoji občutki še ne pomenijo, da bo res vedno tako. To, kar doživljaš zdaj, ne določa nujno tvoje prihodnosti. Čeprav razumem, da trenutno težko vidiš drugače.
Ob vsem, kar si opisala, se mi zdi zelo pomembno, da s tem ne ostaneš sama. Občutki, ki jih opisuješ, trajajo že nekaj časa in močno vplivajo na tvoj vsakdan – od vstajanja iz postelje do druženja in razmišljanja o prihodnosti. Zato bi te res spodbudila, da se o tem pogovoriš z odraslo osebo, ki ji zaupaš. Lahko je to eden od staršev, šolska svetovalna delavka ali kdo drug, ob katerem se počutiš varno.
Če bi se ti kdaj zdelo, da so ti občutki vse močnejši ali da ne zmoreš več, prosim, ne ostani sama s tem. Takrat je zelo pomembno, da to čim prej poveš odrasli osebi, ki ji zaupaš, ali poiščeš strokovno pomoč.
Za konec bi ti rada povedala še nekaj. Ko sem brala tvoje sporočilo, nisem videla »nesposobnega človeka«. Videla sem punco, ki jo je strah, ki se počuti zelo osamljeno in ki si želi, da bi bilo drugače.
Če boš želela, se mi lahko še oglasiš. Želim ti lepe počitnice.
Ida Vraničar, dipl. psihologinja (UN)