pozdravjeni,
kaj naj nardedim da se neham samopoškodovat? Kadar se jočem mi pomaga in se umirim ampak vsakič kadar razmišljam o tem si mislim zakaj to delam in da je samo za pozornost in da sm grozna in da me noben fant hotu tako. Ne režem se ampak se večkrat mocno praskam,stiskam roko res močno ali pa si pritiskam na kost, danes je prišlo do tega da sm si začela mislit da bi si zlomila rebro. seveda tega nebom nardila, samo misel je prišla.
in neupam sipogovarjat s kom o tem ker nebi rada da me profesorji, družinski člani in prijatelji začnejo gledat drugače. poskušam biti tista pridna, prijazna, vesela učenka ampak mi to očitno neuspeva.
in če mam slab dan ampak se ne jočem mmastrubiram, ampak sem verna in vse je šlo v meje nenormale. strah me je.
in predvidevam da prepiri z mamo ne pomagajo. Plus mam slabo zvezo z hrano, kdaj jem preveč več časa kdaj pa sploh ne odvisno kako se mi sprdne.
hvala in lep pozdrav
Od
Odgovor
Hej, verjetno ti bodo strokovnjaki boljse odgovorili ampak bom tudi jaz pomagala.
Jaz bi ti prvo stevovala da se uprasas zakaj to delas? Kje vidis probleme? Na kaksen nacin bi lahko resila kaksen problem ce ga imas, zdi se mi pametno da prvo to razmislis. Potem pa rekla si da ti velikokrat pridejo misli o samoposkodovanju ipd, jaz bi ri svetovala da takrat ko pride ta misel prvo globoko zadihas in zacnes delat stvari ki so ti usec ( risanje, sprehodi, druzenje ipd) najdi nekaj kar ti je usec v cemer si dobra. Probaj nati kaksen nov hobi in tako tut bos bolse volje in manj razmislala o teh stvareh. Nisi cudna zaradi tega, vse bo boljse ampak se ti tudi mors potrudit da bo boljs.
tko sm rekla probi kaksen nov hobi, pojdi na sprehod, ce zelis lahko tudi poklices Tom telefon ali pa gres svetovalni delavkiz
srecno punca
Uredništvo
Jožica Barborič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
zelo pogumno od tebe, da si nekaj tega, kar te teži izlila iz sebe. Iz tega, kar si napisala razumem, da tvoja stiska traja že nekaj časa in si prizadevaš tudi že kar nekaj časa sama pomagati.
Sprašuješ, kaj storiti, da se nehaš samopoškodovati. Prvi korak si že storila s tem, da si pisala na naš naslov. Vendar pa bo treba storiti še več korakov, da se rešiš iz začaranega kroga, v katerem si se znašla, česar se zavedaš tudi sama. Nič ne poveš o tem, kako se je vse skupaj začelo, kaj je tisto, zaradi česar si bila v tolikšni stiski, da si našla sprostitev v samopoškodovanju. Mimogrede omeniš prerekanje z mamo, a predvidevam, da gre za nekaj drugega, morda globljega. Morda je prerekanje z mamo posledica in ne vzrok. Vsekakor bi bilo dobro, da se z nekom pogovoriš o tem, kar te teži, čeprav se tega bojiš. Z iskrenim pogovorom z osebo iz tvojega okolja, ki ji zaupaš, bi prav gotovo storila korak v pravi smeri.
Predvidevam, da imate na šoli svetovalno službo. Zbrati pogum in potrkati na vrata osebe, ki je strokovno usposobljena za pogovore z mladimi, bi ti gotovo prineslo olajšanje in ti pomagalo najti pot iz sedanje stiske. Tam ne boš naletela na obsojanje, ampak na pravo razumevanje in podporo.
Sicer pa je za sproščanje moč storiti marsikaj. Nekateri izberejo šport, npr. tek. Ampak potrebno je redno teči. Nekaterim pomaga glasno kričanje nekje na samem, eni se naučijo tehnik sproščanja, drugi meditirajo ali se prično ukvarjati z jogo, pomaga lahko tudi poslušanje glasbe, pisanje dnevnika. Torej načrtovanje in redno izvajanje aktivnosti, ki jih imaš rada, ki pomenijo sprostitev.
Omenjaš samozadovoljevanje in v zvezi s tem vero. Ne vem, kako je to dvoje povezano. Znano pa je, da se je preteklosti v zvezi s samozadovoljevanjem gradilo veliko krivde in sramu. A verjemi, da se vsak zdrav najstnik samozadovoljuje. Eni s tem začnejo prej, drugi malo kasneje. Eni bolj pogosto, drugi manj pogosto Če pa samozadovoljevanje predstavlja beg pred stiskami, je lahko prisotno tudi večkrat na dan.
Torej verjamemo, da je samozadovoljevanje normalen del vsakega zdravega razvoja. Pomeni odkrivanje užitkov in vzpostavljanje ljubečega odnosa do sebe in svojega telesa. Vidim, da veliko stvari veš in razumeš. Razumeš tudi, da je redno prehranjevanje, torej redni obroki, pomembno. Morda bi lahko to najprej uredila. Ali se z mamo prerekata okoli tega, ker ješ kadar se ti "sprdne" ali zaradi drugih stvari?
Želim ti vse dobro in te vabim, da nam še pišeš.
Jožica Barborič, univ. dipl. psihologinja, specialistka klinične psihologije in realitetna psihoterapevtka