Živjo,
Imam najmanjšo sobo doma in res nimam prostora zase. Stvari nimajo svojega mesta, vse je nered, in jaz se zaradi tega počutim ujeto in zelo slabo.
V preteklosti sem se že počutila zelo na dnu in me je strah, da bi se spet tako počutila.
Doma se ne morem pogovarjati o tem, ker imam občutek, da me starši ne razumejo.
Res bi rada, da me nekdo posluša in mi pomaga razumeti, kaj lahko naredim, da ne bom vedno v tej tišini in frustraciji.
• Uredništvo

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Doma se torej soočaš s prostorsko stisko, kar vpliva na tvoje počutje. Strah te je, da bi se tvoja neprijetna čustva še bolj poglobila in se boš ponovno znašla v stiski. Zanima te kako si lahko pomagaš.
Če se morda najprej dotaknem prostorske stiske. Kako se ti zdi ideja nekakšnega »jesenskega čiščenja«? Skozi čas se nam namreč nabere veliko stvari in nemalo je lahko tudi takih, ki jih mogoče niti ne bi več zares pogrešali. Npr. lahko so to oblačila, ki jih že dalj časa nismo nosili, kakšni zvezki iz preteklih šolskih let in razne druge drobnarije. Seveda pa se prostorske stiske lahko lotiš tudi na drug način, in sicer da morda malo preurediš samo postavitev sobe. Lahko tudi malo pobrskaš po spletu za ideje kako v majhnih prostorih pridobiti čim več prostora za shranjevanje. Mogoče naletiš na kakšno idejo, ki ti bo všeč.
Žal mi je, da se s starši o svojih občutkih ne moreš pogovarjati. Si to že kdaj poskusila in imaš slabe izkušnje? Če še nisi, te vseeno spodbudim, da razmisliš tudi o tem, da svoje občutke zaupaš staršem. Kaj pa morda kdo drug od bližnjih sorodnikov ali prijateljev, ki jim lahko zaupaš. Pogovor z bližnjo osebo nam res lahko pomaga pri soočanju z neprijetnimi čustvi, zato te spodbujam, da se na nekoga obrneš. Če bi si želela še bolj strokovne podpore pa se lahko obrneš na šolsko svetovalno delavko. Lahko ti bo pomagal že pogovor z njo, če pa bi si še vedno želela nekaj več, jo morda lahko povprašaš po kakšnih institucijah, ki so v tvojem okolju in delujejo na področju duševnega zdravja (npr. Center za duševno zdravje otrok in mladostnikov).
Vse dobro,
Nika Koder, mag. psihologije