Zdravo,prpsila vas bi da mi pomagate ker sem v sebi zelo slabo.Js imam od kakšnega 5 leta starosti ločene starše in mami je bila do zdaj kr sama mela je enga oartnerja a je zivel 3 ure stran in sta se lih enkrt na leto vidla pa med nima ni blo nc tazga in mi je blo useen kr je biu dalec no lred kratkim(pred kakim tednom)pa je vidla enga Mihata dve leti starejsi od moje mamice torej 43 pc poznala ga je ze od malih nog ker je bila v 6.razredu u njega,no u petek ali kdaj naju je. z mojo starejso sestro iprasala ce nama je ok da sta skupi in ce naju bi motilo da bi prsu kakih enkrt na teden prespat pa tk in sn rekla me ker sem mislila da bo use drugace da ne bo tezko...moji sestri je pa tako ali tako useeno.no meni ni.u soboto je prsiel prvic k nam samo rekli smo si imena pol sya dla pa kr na balkon.aja pa on kadi in oridaja elektronske cigarete in tudi to me moti in ima maljsega sina ki je star 5 let,no sla sta na balkon in midve s sestro sva bile u sobi in sem si sla potem u kuhinjo narezati kos meciva in ravno potem sem ju videla kako sta se poljubila.meni je u tistem trenutku postalo use jasno da ne bi slo in ful mi je postalo neprietno ker sem mami obistvu orvic vidla kr ko je boa z atijem tk nisn dojela pa nista se enka tak rada.pa motlo me je zto kr ce bi biu na tem mestu moja ti me seveda nebi motilo.no potem je cez cas sel nalsjedni dan je prisel spet in sta sla prvo u kuhinjo in em spisalo kako sta se poljubljala meni je bilo spet tako neprietno se bolj nepriejtno ker sta se se dlje,spet sta sla na balkon.potem ko je seu sem se zacela jokati in mami rekla da nisem navajena da je to zame orvic,da nocem zlda zaradi njega zacne kaditi in da imam obcutek da se bo oddalila od naju ker bi vedno vec prrihajal(in to se mislim da pojavlja ker oride cist usak dan niti nege a dneva niammo vec zase)no potem se ceu dan nisem z njo pogovarjala kr seveda je govorila da to ni res in da ve da mi je cuno in bla bla bla.no pol uciri zvecir je spet prsu in sta sla spet na balkon pol sta me pa prosla da jima grem nekaj zaigrat in kot da sta to za nalasc delala sta se pred mano poljubljala kdj kot da mami ne ve kar sem ji rekla pol sem samo sla in ona spet na balkon.zaprla sem se u kopalnico in se zopet zacela zelo jokati.ko sem sla iz kopalnice in boa malo na telefonu sem spisala da sta se tak 15minut zaporedoma poljubljala taksnega obcutka kt sn ga mela uciraj oa se nikoli nisem imela,mislim men se zdi da mal pa lahka razmsilata da sma doma in se slisi pa tut ce ju ni tukaj useeno u tem razmisljam zaradi niju in nocm da s epoljubljata nonstop,se nikol stari 40 let nisn vidla a so se tok polublal,ona dva se hoceta skos prau skos se pred mano ocitno.jaz nwm ka nej nonstop govori u njem pa u njegovem sinu jakobu k ga se sploh ne pozna jaz se jokam skos in nwm kaj naj.cisto sem iz sebe.zdaj se spet ne pogovarjam z mami sploh pa zaradi uceraj da sta delal to pred mano in na balkonu tuk vlk.prau slisalo se je.sploh me je pa strah k bo prsu prespat in r bo do sobe slisalo pa tt ce s ene bo si bom mislila.res sem cisto iz sebe tufi u soli mi je slo mislim da dans alsbe kot sem zmozna pisala sem test iz matematike in sem nonstop u tem razmisljala.zdej oreden smo se vidl z mihatom smo bli zmenjeni u kemp s enimi orjatli inz ej gre se on razven in js nocem it.pa js iscem dva dni s kom bi se lahko pogovrila z atijem raje ne ker me nebi razumel samo babica mi ostane ampak mami ji niti za mihata ne pove zato ce mi ne znate svetovati drugace mi prosim povete kkako naj zacne pogovr z babico in tako dlaje,prosim za pomoc ker sem cisto iz sebe.zelo se vam zahvaljujem.LP
• Uredništvo
Živa Leben

Odgovor svetovalke:
Zdravo,
hvala za tvoje sporočilo in da si podelila, kako se počutiš. Res mi je žal, da ti je tako težko in da imaš občutek, da si v tej situaciji sama. Razumem, da je prihod maminega novega partnerja v vaše življenje nekaj relativno novega in nepričakovanega, kar v tebi vzbuja veliko različnih občutkov – nelagodje, strah, žalost, morda celo jezo. To je povsem razumljivo, saj si bila do zdaj vajena drugačne dinamike, kjer je bila mami večinoma sama. Zdaj pa se je morda pojavil strah, da jo izgubljaš.
Čutim, da ti je vajin odnos zelo pomemben in da se bojiš, da bi se zaradi novega partnerja med vama kaj spremenilo. Morda te skrbi, da bo med vama manj bližine, da bo mama namenila več časa njemu ali da se vajina povezanost ne bo več zdela enaka. To so močna in težka čustva, zato je prav, da jih ne zadržuješ v sebi. Pomembno je, da mami poveš, kako se počutiš – na način, da bo lahko začutila tvojo stisko in jo razumela.
Morda bi ji lahko rekla: "Mami, to, da si srečna, mi veliko pomeni, ampak meni je res težko sprejeti vse te spremembe. Potrebujem čas, da se privadim, in pomembno mi je, da imava še vedno čas samo za naju."Lahko jo tudi prosiš, da bi skupaj našli način, da se boš v tej novi situaciji počutila bolj varno in slišano. Če ti je težko izraziti svoje občutke v pogovoru, jih lahko tudi zapišeš v pismu in ji ga daš, da ga prebere.
Lepo in močno od tebe je, da razmišljaš, s kom bi lahko govorila. Če bi rada o tem spregovorila z babico, pa ona še nič ne ve o novem partnerju, bi ji lahko npr. rekla: "Babica, nekaj ti moram povedati in res bi rada slišala tvoje mnenje. Mami ima novega partnerja in ob tem se počutim zelo zmedeno in neprijetno. Ne vem, kako se naj s tem soočim in bi se rada s teboj pogovorila." Tako ji boš dala priložnost, da te posluša in ti morda ponudi kakšno perspektivo, ki ti bo pomagala. Pomembno je, da imaš ob sebi nekoga, ki te posluša in ti pomaga razumeti, kaj vse doživljaš.
Omenila si, da imaš tudi sestro, bi se o tem lahko pogovorila tudi z njo? Morda bi ti lahko pomagala pri pogovoru z mami ali pa bi ti bila v oporo, ko ji boš izražala svoje občutke. Čeprav praviš, da njej ni tako pomembno, je vseeno tvoja družina in morda te lahko podpre na način, ki bi ti olajšal situacijo. Kaj misliš?
Pri #Tosemjaz smo tukaj zate. Če želiš, mi lahko še kaj napišeš – lahko ti pomagam tudi oblikovati stavke, da ti bo lažje v pogovoru z mami.
Topel pozdrav
Živa Leben, mag. zakon. in druž. štud.