Zdravo.
Zadnje čase sem imela nekaj problemov z ankvikoznostjo in isto casino to da nevem kaj čudim kdaj pa kdaj.
Torej en primer velike anksioznosti je ta, jaz zelo rada gledam kriminalke in si želim postati kriminalist ampak kadar
pogledam več kot 3 epizode me postane strah in dobim tiste tečne misli (npr. Kaj če se meni ali mojim bližnjim kaj zgodi? Kaj bom naredila takrat? ). Kdaj pa kdaj pride do take mere da moram preverit vse omare in oz. ali vse sobe večkrat me je še vedno tisti strah tam (Kaj če je kdo udrl notri in nem bo kaj naredil...? ). Vem da je to veliko pretiravanje ampak ne morem se umiriti.
Potem pa za ne čutenje, to pa se sa nevem pač recimo sem pod stresom ali sem kaj naredila kar obžalujem čutim žalost ampak je kot da je ne čutim. Vem zelo čudno sem to razložila ampak recimo se vse den na posteljo in samo sedim in gledam naravnost, želim jokati ampak ne morem, želim še smejati ampak ne morem... Ponavadi se konča da se vseeno zjočem. Kaj bi bilo to mogoče samo žalost in se jaz ne zavedam?
Kaj mi zna pomagati je glasba ampak zaradi vere poskušam ne poslušat kakšne pesmi kjer preklinjajo, govorijo o drogah, kriminalu, spolnih odnosih... Če morda veste kako lahko pridem bližje k Bogu? (Vem da je vera zelo osebna stvar samo zadnje čase imam na kaj težav s tem).
Aja in se to kako naj kontroliramo stres? Par dni nazaj sem dobila kuzeka in je stara 2.5 meseca in lahko rečemo da je kot da imam malega dojenčka. Vse jo moram še navcit. Plus imam še službo in jo moram puščati doma zjutraj.
Se opravičujem za zelo dolgo sporočilo ampah hvala. Veselim se vašega odgovora.
Bog vas blagoslovi.
Lep pozdrav. -
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena. :)
Tvoje sporočilo je čisto na mestu, nič predolgo in nič, kar si opisala, prečudno.
Sklepam, da si še najstnica, zato bi najprej poudarila, da je doživljanje novih ali "čudnih" občutkov povsem normalen del razvoja v teh letih. Naši možgani se stabilizirajo šele okoli 25. leta. Tudi anksioznost je precej pogosta spremljevalka dozorevanja. Obvladovanje misli je v teh letih torej nekoliko težje, ni pa nemogoče. Z nekaj vaje lahko ukrotiš tiste misli, ki te v življenju omejujejo.
Če si želiš postati kriminalistka, a je anksioznost edino, kar te pri tem ovira, so načini, kako strahove postopno omiliti. V vsakem primeru je pot do tega poklica kar dolga in do takrat boš zagotovo na marsikatero stvar že gledala drugače kot danes.
Včasih pa je res tudi, da se zaradi določenih odporov ali strahov nima smisla siliti v neko dejavnost in je bolje poiskati neko alternativo. Kriminalisti in detektivi poleg tega delajo na različnih področjih - vsi ne rešujejo umorov in niso neposredno izpostavljeni nevarnostim.
Glede kužka te zelo razumem. Tudi sama sem si ga omislila v najbolj občutljivih letih in cela družina je bila zaradi njega pod ogromnim stresom. Skrbeti za psa je velik zalogaj. Po drugi strani pa življenje tudi zelo obogati, zato se splača zdržati skozi prvi dve leti, ki sta praviloma najbolj naporni. Fino bi bilo, da se v družini jasno dogovorite, kdo bo kdaj in za kaj skrbel ter kako se boste pri tem podpirali. To lahko že zelo olajša stvari, ko pride do zapletov ali ko je kdo odsoten. Čim prej, ko bo možno, priporočam tudi osnovno pasjo šolo. Tam pridobiš zelo koristne veščine in informacije o vzgoji pa tudi s kužkom se bolj povežeš, ki bo prej ali slej začel slediti ritmu družine.
Kar se tiče boga, pa težje svetujem, ker sem ateistka. Vseeno razumem, kaj pomeni imeti močno vrednoto in kako naporno je kdaj slediti ji v tem "pobezljanem" svetu. Pomembno se mi zdi, da na stvari ne gledamo črno belo. Nekdo nam je lahko všeč, tudi če ne sledi povsem enakim vrednotam ali načelom kot mi. Midve se denimo razlikujeva v veri v boga, zagotovo pa se obe strinjava, da je prav, da smo en do drugega človečni in sočutni. Ti ne preklinjaš, meni pa kdaj kljub vsemu rada uide kakšna kletvica. Nič, kar počnejo drugi, te ne more ogrožati, dokler neposredno ne ogroža tvoje telesne avtonomije in temeljnih pravic.
Če kaj šteje, se povsem strinjam s tabo, da je tako v glasbi kot filmih preveč vulgarnosti. Ampak to je stvar mojega in tvojega okusa. ;) Midve bodiva na ta okus še naprej ponosni, drugi pa - kakor njim paše. V najslabšem primeru zamenjava komad ali film.
Čim manj stresno poletje ti želim in vse dobro!
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja
Uredništvo
Katja Nastran
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Odgovarjam ti na del tvojih vprašanj, ki se nanaša na tvoje iskanje Božje bližine in primerne glasbe, ki odraža tvoje vrednote. Vsak človek ima svojo pot do Boga, zato ne obstaja recept, lahko pa ti podam nekaj predlogov. Nisi napisala starosti, ali obiskuješ verouk, ali si bila versko vzgojena, ali hodiš k sv. maši. Zato bodo moji predlogi malo bolj široki in raznoliki.Moli. Z molitvami (npr. Sveti angel, Očenaš, Zdrava Marija, rožni venec, ipd.), če jih poznaš, ali pa s svojimi besedami. Ob nedeljah se udeležuj sv. maše, redno hodi k spovedi in obhajilu.
Beri Sveto pismo. Lahko vsak dan prebereš dnevno Božjo besedo. Dostopna je na spletu (https://hozana.si/) - tukaj si lahko tudi naložiš brezplačno aplikacijo na svoj pametni telefon.
Udeležiš se lahko oratorija, če je vaši župniji. Oratorij je počitniški teden, ki ga animatorji pripravljajo za osnovnošolske otroke. Otroci spoznavajo kakšnega svetnika ali svetopisemsko osebo preko katehez, na oratoriju pa je veliko iger, zanimivih delavnic ipd. Je lepo doživetje tako za otroke kot animatorje, povezuje pa jih tudi skupna vera. Udeležiš se lahko duhovnih vaj za mlade. Duhovne vaje potekajo na različnih lokacijah po Sloveniji, organizirajo jih redovniki ali redovnice ali druge skupine. Več o ponudbi za letošnje poletje si lahko prebereš tukaj: https://www.iskreni.net/kam-poleti-na-duhovne-vaje-2025-za-otroke-in-mlade/
Lahko pa se udeležiš kakšnega romanja za mlade. Ponudba je tudi na seznamu na zgornji povezavi. Predlagam, da si prebereš opise vseh duhovnih vaj in romanj. Oboje je res lepo doživetje za mlade, ki jih družijo skupne vrednote in želja biti bližje Bogu. Velika prednost duhovnih vaj in romanj je tudi, da mlade spremljajo izkušeni animatorji ter duhovniki ali redovniki in redovnice, na katere se lahko obrneš, če imaš kakršnokoli vprašanje glede vere.
V branje predlagam revijo #Najst, ki jo izdaja slovenska katoliška založba Družina in je namenjena katoliškim najstnikom. Tam najdeš veliko zanimivih tem in tudi predloge za poslušanje krščanske glasbe.
Revija Najst (najnovejšo številko lahko deloma tudi prelistaš na spletu): https://www.druzina.si/revija/najst?gad_source=1&gad_campaignid=22631105421&gbraid=0AAAAApc4cQUKVOAs5QDtdO2Ac3MBnUfUQ&gclid=Cj0KCQjw64jDBhDXARIsABkk8J6hxFW-Xa-hokx8R0jhJP8Re8U3-GwvoJcbmsRJK_EfgYa2DXD44Z8aApjjEALw_wcBGlede glasbe, ki je skladna s tvojimi vrednotami. Na spletu lahko tako glasbo najdeš pod "worship songs" ali "christian worship music" ali po slovensko "slavilna glasba" ali "sodobna krščanska glasba". Vsako leto radio Ognjišče organizira tudi festival sodobne krščanske glasbe Ritem srca. Na njihovi spletni strani lahko najdeš nastopajoče pesmi in skupine: https://ritemsrca.ognjisce.si/
Če imaš rada gledanje serij, ti zares toplo priporočam, da si pogledaš serijo The Chosen (https://watch.thechosen.tv/). V seriji spremljamo vseh 12 apostolov, kako so spoznali Jezusa in njihovo življenje. Serijo si lahko ogledaš na njihovi spletni strani (vpišeš se z e-naslovom, kjer piše "registracija"), na voljo so 4 sezone (kar je vsebinsko po evangelijih do zadnje večerje), možni so tudi slovenski podnapisi.
Upam, da bo kakšen predlog zate koristen. Predvsem pa ne obupaj v svojem iskanju, saj Bog nikoli ne bo obupal nad teboj. Veruj, da te ima neskončno rad, da ima zate načrt, da si v Njegovih očeh dragocena in ljubljena.
Meni je zelo pri srcu molitev "Ljubezensko pismo Boga" in jo pošiljam tudi tebi. Tukaj: https://papa.rkc.si/blog/pismo-boga/
Obilo blagoslova in lepo poletje!mag. Katja Nastran, univ. dipl. psihologinja
No
Nope
Hvala vama!
Sporočila sta me pripeljala do solz. Hvala še enkrat.
Lepo in blagoslovljeno poletje! ????